Promujesz się na Facebook’u i chcesz uzyskać jak najlepsze wyniki? Dowiedz się dokładnie, jak promować fanpage i stronę na Facebooku. Dzięki temu dotrzesz do wielu użytkowników i nawiążesz z nimi długofalowe relacje. Social media poprawi Ci konwersje na stronie internetowej nawet o kilkaset %. Poznaj więc kilka ciekawych wskazówek dotyczących prowadzenia konta Facebook i Fanpage.

Pamiętaj, aby wdrażać te wskazówki sukcesywnie, a już po kolejnym miesiącu zauważysz na FB o wiele lepsze statystyki 🙂

Wniosek jest tylko jeden: Krok po kroku przekonaj się, jak promować stronę na FB zarówno tanio, jak i skutecznie!

Film:

Artykuł dla ulubieńców tekstu i zdjęć:

  1. Ramki na zdjęciach
  2. Kolory tła obrazka kontrastowe dla FB
  3. Dopasuj się do odbiorców
  4. Emoji / Emotki w postach na Facebooku
  5. Stosuj posty typu „wezwanie do działania”
  6. Stosuj hashtagi # dla użytkowników
  7. Twórz regularne posty na FB
  8. Ukazuj produkt / usługę w kontekście

Jak promować stronę / fanpage na Facebooku:

1. Ramki na zdjęciach

ramki w postach na fb to promocja strony na facebooku

Zastosuj czasami ramki na zdjęcia, ponieważ dzięki nim dane zdjęcie i to, co ono przedstawia wydaje się być bardziej interesujące. Jakie ramki? Kontrastowe dla zdjęcia, np. czerwone jeśli zdjęcie jest w miarę jasne czy niebieskie gdy na zdjęciu przeważa kolor jest biały. Do tworzenia takich ramek możesz wykorzystać zwykły Paint bądź inne programy graficzne.

Ramki – niby nic wielkiego, a mogą wyróżnić Twoje posty wśród wielu innych.

2. Kolory tła obrazka kontrastowe dla FB

kontrasowe zdjęcia na facebooku to forma promocji i reklamy strony na fb

Zastosuj kolory tła obrazka kontrastowe dla faceboka, np. pomarańczowy, czerwony i inne. Unikaj niebieskiego i innych kolorów, które byłyby mało widoczne 🙂

3. Dopasuj się do odbiorców

statystyki grupy odbiorców na facebooku

Pamiętaj, jak ważne jest dopasowanie postów na FB do odbiorców. Bezpłatne narzędzie to statystyki grupy odbiorców Facebook Audience Insights. W menadżerze reklam wchodzisz w „Statystyki grupy odbiorców„. Wpisujesz po lewej stronie takie dane, jak: kraj, przedział wiekowy i zainteresowania. Następnie po prawej stronie przechodzisz w „Polubienia strony„. Jak poniżej!

polubienia strony na fb facebooku

Obejrzysz w ten sposób najpopularniejsze Fanpage z danej grupy. Inne płatne narzędzie to FastTony.es – płatne, ale warto wypróbować.

4. Emoji / Emotki w postach na Facebooku

emoji czyli emotki na facebooku to promocja strony na fb

Emoji / emotki pozwalają Ci sterować uwagą ludzi. Stosuj je nie tylko w opisie, ale także w nagłówku. Emoji / Emotki możesz brać z wyszukiwarki Pillap.com. Na pewno znajdziemy tam, coś co będzie pasować do naszych postów, branży i zaciekawi naszych odbiorców.

5. Stosuj posty typu „wezwanie do działania”

Publikuj posty nastawionego na działanie (np. na nr telefonu) – z poziomu Menadżer reklam tworzysz reklamy. Wybierz „Rozpoznawalność lokalna„.

rozpoznawalność lokalna menager reklam facebook

W panelu masz do wyboru „Wezwanie do działania” – wybierz „Zadzwoń teraz„. Wówczas osoba, która kliknie w taką reklamę, bezpośrednio na komórce, automatycznie będzie do nas dzwonić, nie musi więc kopiować nr telefonu.

wezwanie do działania w postach na fb facebook

Bezpłatnie da się – przejdź przez cały proces tworzenia reklamy i uruchomić taką reklamę. Dostaniesz dostęp do tego posta w jeszcze jednym okienku. W menadżerze wyłącz tę reklamę i wejdź w „Tworzenie i Zarządzanie„. Masz tutaj dostęp do „Posty strony„. Widzisz wszystkie posty z reklamami. I każdy z nich, nawet te wyłączone, możesz w dowolnym momencie opublikować. Wybierasz opublikowanie tego posta z nr telefonu i to wszystko 🙂 Pozwala to za darmo publikować „wezwanie do działania” czyli „posty, których celem jest nakłonić do rozmowy telefonicznej” i inne „posty typu pozyskiwanie kontaktów”.

6. Stosuj hashtagi # dla użytkowników

Hashtagi nie działają już pod względem seo, ale stanowią cenną informację dla użytkowników. Pamiętaj przynajmniej o kilku hashtagach, czyli 2-3. Zbyt duża ilość zniechęca, więc nie przesadzaj.

hashtagi to promocja strony na facebooku czyli cenna informacja dla użytkowników

7. Twórz regularne posty na FB

Planuj posty regularne, np. motywacyjne, gry słów, sprzedażowe, wizerunkowe i inne dopasowane do Twojego biznesu i celów. Możesz wykorzystać do tego takie pomocne narzędzie, jak płatny Publbox czy darmowy Hotsuite.

Jak to wygląda u mnie?

Wrzucam minimum 5 postów tygodniowo, w tym treści: reputacyjne, rozrywkowe, zagadki, zaproszenie, informacyjne, sprzedażowe. Dodatkowo raz w tygodniu przypominam o dołączeniu do grupy na FB Copywriting, Pozycjonowanie i Rozwój osobisty. Jeśli się do niej nie dołączyłeś, to zapraszam!

regularna publikacja postów na fb to promocja strony na facebooku

8. Ukazuj produkt / usługę w kontekście

Ukazuj produkty i usługi w kontekście, w tle czyli staraj się nie przedstawiać swoich ich na pierwszy plan. Najlepiej, jeśli przedstawiasz je z pewnej odległości, dzięki czemu wydają się być bardziej atrakcyjne. Zobacz na poniższe zdjęcia!

produkty i usługi w kontekscie gwarancją promocji strony na fb facebookuZauważasz tu recepcję w hotelu, ale przy okazji widzisz także jabłko appla 🙂

produkty w tle to gwarancja promocji na fb facebookuTutaj dostrzegasz na pierwszym planie piękne paznokcie kobiety w kolorze czerwonym. Natomiast przy okazji zauważasz nazwę lakieru do paznokci, który używa.

Na koniec zapraszam 🙂

Zachęcam do obserwowania bloga o copywritingu, seo i pozycjonowaniu stron www

Zachęcam do obserwowania bloga. Zapisz się po prawej stronie bloga, a prezenty wyślę Ci na emaila 🙂 Obserwuj także kanał na YT i dołącz do grupy wsparcia na Facebooku! Do usłyszenia!

 

Podziel się z innymi 🙂