Blog o Rozwoju osobistym, Copywritingu i Pozycjonowaniu

Wyjaśniam, jak prosto i skutecznie rozwijać się, pozycjonować strony www oraz zwiększać swoje dochody. Bądźcie ze mną na bieżąco a rozwój osobisty gwarantowany!

Pozycjonowanie, Social Media

Aktualizacja Facebook – zmiany na FB

Aktualizacja Facebook czyli zmiany na FB

Post Marka Zuckenberga ze stycznia 2018 był ważny, ponieważ pisał w nich o zmianach na FB. Dotyczą one całego świata. Główne jego przesłanie to:

stawiamy w facebooku na budowanie więzi międzyludzkich, społeczności i kontakty między osobami”.

Mimo, że przyczyniło się to do spadku akcji FB, to Facebook nadal chce pomóc w budowaniu znaczących relacji społecznych. Ale co to tak naprawdę oznacza. Chodzi tutaj o poprawę relacji społecznych czy po prostu o dodatkową zachętę do inwestowania w reklamy na Facebooku?! Poniżej cenne wyjaśnienia.

Spis treści:
  1. Aktualizacja Facebook – nowość?!
  2. Jak reklamować fanpage / stronę na Facebooku?
  3. Promowanie na Facebooku krok nr 2
  4. Promowanie strony na FB – START

Aktualizacja Facebook – nowość?!

aktualizacja facebooka

Nie należy się nią na razie przejmować, na początku dotyczą News Feeda. Więcej zmian pojawia się na Instagramie i dotyczą one np. hashtagów.

FB chce zająć się swoimi wszystkimi produktami po kolei. Takie zmiany były już wprowadzane dawniej. Algorytm jest zmieniany na bieżąco od 2012 roku:

  • usuwanie znaczenia i zasięgu postu czysto tekstowych
  • walka z clickbaitami
  • odpięcie domen i potrzeba ich weryfikowania w manadżerze firmy.

Zuckenber powiedział, że:

„są gotowi na mniejszą ilość użytkowników i mniejsza ilość czasu spędzaną na FB”.

Czy faktycznie?! Okazuje się, że te zmiany będą miały konsekwencje daleko idące, więc zasięgi organiczne spadną.

News kilka miesięcy temu: „wyciąć wszystkie posty organiczne firm z głównego news feeda i przesunąć je do jakiejś osobnej strony”.

Jak traktować te zmiany na Facebooku?

FB na różnych rynkach stosuje różne działania i są one odpowiednio wypróbowywane. Te zmiany dopiero wchodzą, ale jeszcze całe nie weszły. I czy drastycznie zmieni sposób, w jaki korzystamy z FB? Nie. Bardziej zmiany te wpłyną na to, jak użytkownicy będą korzystać z reklam.

FB daje jedną wskazówkę:”jeżeli chcecie byś widoczni przez fanów, to zachęćcie ich z opcji wyświetlaj najpierw.

Jak reklamować fanpage / stronę na Facebooku?

jak reklamować się na facebooku

Wyświetlaj najpierw czyli możliwość wyświetlania najpierw postów osoby bądź strony na FB na samej górze aktualności – ta opcja ma swoje limity. Ustalony jest górny limit „wyświetlania najpierw”. Teraz są jeszcze pozytywnie odebrane, ale w przyszłości również i to się zmieni.

Idea facebooka:”sprawdzane są interakcje, a nie sama ilość postów. Liczy się ich jakość, na przykład długie komentarze i wiele komentarzy między ludźmi(odpowiadanie na komentarze itp.)”

Jakie wnioski?

To nie znaczy, że like’a i udostępnienia nie mają już żadnego znaczenia. Dalej będą istotnym elementem algorytmu. Ale większe znaczenie ma jakość interakcji.

To nie jest aż taka ostra zmiana, jak się nam wydaje. Zachęci do zrezygnowania z mało angażujących postów.

Co warto wykorzystać na FB do promocji:

  1. Możemy użyć grup / grupy. Gdybyśmy jednak za bardzo z nich korzystać, to zasięg takich grup również zostanie obcięty.
  2. Stories – wydarzenia. Tutaj wkrótce zaczną pojawiać się relacje stron i produktów. Natomiast nie można tam jeszcze w pełni mierzyć oglądalności i statystyk.
  3. Opcja integracji z instagramem, a niedługo zapewne z whatsappem.

Wideo na FB – czy ma znaczenie i czy Youtube wygrał?

Na liveach jest mniejsza interakcja – krótkie komunikaty. Przez to taka interakcja w filmach na liveach FB nie będzie aż tak bardzo brana pod uwagę. Tutaj nadal polubienia i udostępnienia liveów będą decydować o ich popularności.

Promowanie na Facebooku krok 2

promowanie na facebooku czyli jak rozreklamować stronę fanpage na fb

Czy warto walczyć z algorytmem Facebooka i organicznymi zasięgami. Może lepiej wybrać reklamę?! Nie każdy musi się bawić w interakcje. Jeśli prowadzimy firmę lokalną, to własna grupa i regularne stories, boty w massengers okazą się wystarczające.

Natomiast w przypadku innych firm (developerzy itp.) ich strony FB nie będą musiały się wysilać w taki sposób. Stawianie fanpage’y pustostanów wystarczy. Jedyny sens ich istnienia, to informacja o znaczeniu fb i to, że dzięki temu można puścić reklamę!

Spora część biznesów może przejmować się komunikacją na FB. Zaczną publikować rzadziej i rozwijać się w reklamach na FB.

„im więcej chętnych na reklamę, to jej cena będzie wyższa”

To co warto uczynić:
Wykorzystać elementy FB do komunikacji z naszą grupą (np. Stories, Grupa, Boty messenger).

Marketing na Facebooku!

FB będzie pracował nad grupami niestandardowych odbiorców. Na zachodzie istnieją tak zwane „grupy Dual Time”. Mierzą tych użytkowników, którzy zatrzymali się na FB przeglądając twojego news feeda. Pozwala to wyciągnąć taką grupę i skierować do niej odpowiednią reklamę.

Nowa opcja zarządzania budżetem na FB

Aktualnie zestaw reklam i nadal można z nich korzystać. Trzeba wiele przy nich ręcznie grzebać. Można jednak wybrać opcję automatyczną i wtedy facebook samodzielnie wykorzysta budżet dla kilka wybranych przez nas grup i oceni, która z nich będzie najlepsza. Ta funkcja działa dobrze.

Inne możliwości, które warto unikać
  • Automatyczny dobór miejsca wyświetlania reklamy (komórki, komputery) Tutaj FB może samodzielnie wybrać, gdzie jest taniej. Ale taniej to nie zawsze znaczy dobrze. Może te kliknięcia droższe będą bardziej wartościowe. Gdy nie rozdzielimy sobie takich reklam między desktopy i urządzenia mobilne, to nawet 80% pójdzie na urządzenia mobilne, ponieważ tam FB działa o wiele łatwiej.
  • Miejsce wyświetlania (prawa kolumna, na news feedzie)
    Prawa kolumna tańsza i generuje więcej kliknięć. Automatyczna reklama nie pozwala tutaj zadecydować.
  • Automatyczne rozliczanie stawek – reklama wyświetla się rzadziej. Gdy FB ma wybór, którą reklamę wybrać dla danej grupy docelowej – wystawi reklamę osób, które mają stawkę ręczną, droższą. Rzadziej pojawi się reklama najtańsza.

„Widać więc, że automaty posiadają pewne ograniczenia i należy z nich zdawać sobie sprawę.”

Reguły automatyczne pozwalające rzadziej zaglądać do kampani. np. zmniejszają środki, gdy współczynnik trafności – ocena reklamy osiągnie poziom x, to facebook da znać, że minimalna liczba wyświetleń reklamy, po której można dokonać takiej oceny to 8000. Nie można puścić takiej reguły, by wyłączyć reklamy po 500 wyświetleń.

Pierwsze kampanie reklamowe na FB:

  1. Najwięcej czasu poświęć na utworzenie grupy niestandardowej
  2. Kolejne kampanie: Baw się stawkami, zestawami reklam itp.

„Nie zajmuj się na początku reklam FB wszystkim na raz”

Najważniejsze wskaźniki na FB

Analiza reklam na FB i ich skuteczności. O wiele lepiej na poziom Google Analytics. Pozwala lepiej segmentować ruch na poszczególne kawałki. Na przykład ocenić którzy internauci trafili do nas z konkretnej reklamy.

Prawdziwa analiza kampanii powinna uwzględniać wiele różnych kampanii, a nie kilku.

Co brać pod uwagę, aby ocenić reklamę:
  • współczynnik trafności – od 1 do 10, mówi jak reklama jest odbierana przez społeczność FB. „W świetle zmian na FB będzie ten czynnik coraz bardziej istotny”.
  • ctr– tutaj klikalność 1% jest już dobrze odebrana. W przypadku pewnych reklam wskaźnik CTR nie będzie wysoki. Gdy reklama na wysoki współczynnik trafności i wysoki CTR oznacza to, że produkty i usługi są niskiej jakości, ofercie, obiecujemy w reklamcie coś co nie jesteśmy w stanie zapewnić itp.
  • zasięg – do jak wielu osób z danej grupy reklama trafia.

O czym jeszcze pamiętać na Facebooku:

  1. Gdy masz wgranego pixela i reklamę – utwórz grupy podobnych odbiorców – tworzą się w oparciu o dane, które dostarczasz FB. Podobni do twoich fanów, do ruchu na twojej stronie fb. Dopasuj takie nowe grupy do lokalizacji i warto, aby byli to znajomymi naszych fanów.
  2. Liczba fanów ma dobre wrażenie na internautów. Nie jest tak ważna dla samego Facebooka.
  3. Osoba będąca twoim fanem może zobaczyć reklamę 6 razy dziennie, a osoba, która nie jest twoim fanem tylko 3 razy dziennie.

Promowanie strony na FB – START

promowanie strony na fb czyli pozycjonowanie facebook

Naucz się codziennie 15-30 minut więcej o reklamie na FB, aby efektywniej z niej skorzystać. Na kartce bądź w notatniku, kalendarzu, dokładnie ustal, co zrobisz w następnym tygodniu, aby jeszcze lepiej zarządzać swoim kontem FB.

  • Zintegruj FB z Instagramem
  • Utwórz własną grupę dla Fanpage
  • Przyjrzyj się postom i oceń czy są odpowiednie i wartościowe dla Twoich odbiorców
  • Zacznij tworzyć filmy na YT i live’y
  • Utwórz pierwsze grupy odbiorców reklam
  • Ustaw reklamę i później przyjrzyj się, kto w nią klika.

Pamiętaj:

„To jest właśnie czas, aby uczyć się reklam FB”

Spróbuj, testów i nabieraj coraz większego doświadczenia. Powodzenia!

 

Podziel się z innymi 🙂

2 Komentarzy

  1. Promowanie marki na Facebooku po powyższych zmianach znacznie się zmieni i teraz trzeba będzie najbardziej stawiać jakość na interakcję pomiędzy użytkownikami. Tworzenie różnych konkursów z oznaczaniem znajomych będzie mogło być dobrym pomysłem.

    • Zgadza się, pomocne jest również tworzenie własnej grupy na FB. Dlatego już od jakiegoś czasu buduję tajną Grupę Rozwój osobisty, Copywriting i Pozycjonowanie – już blisko 300 osób 🙂

Odpowiedz

Theme by Anders Norén Przerabiał sam Szymon Owedyk