Wyszukanie odpowiednich słów kluczowych to tak naprawdę podstawa pozycjonowania i optymalizacji każdej stron www. Co, jeśli miałbyś dostęp do cennych wskazówek i narzędzi przydatnych do poprawnej analizy słów kluczowych. Dzięki nim zadbasz o większy i wartościowszy ruch na stronie oraz o odpowiednią konwersję. Pamiętaj, że źle dobrane słowa kluczowe zawsze stanowią poważne straty. Przekonaj się więc, jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania, na które nie tylko będziesz wysoko w wynikach wyszukiwania Google, ale co ważne, zapewni Ci to duży ruch na stronie.

Oglądaj filmik na YT:

Artykuł dla ulubieńców tekstu i zdjęć:

„Słowa kluczowe” – czym są?

Słowa kluczowe to wyrazy wpisywane do wyszukiwarki Google. Użytkownicy dzięki temu chcą wyszukać konkretne produkty, usługi, firmę bądź informacje. Kilka słów kluczowych, czyli już tak zwany long tail, nazywamy jest także frazami kluczowymi.

Rodzaje słów kluczowych:

czym są słowa kluczowe czyli dobór słów kluczowych

1. Słowa kluczowe Podstawowe / ogólne

To słowa kluczowe złożone z 1-2 wyrazów. Często cechują się wysoką popularnością i konkurencją, przez co ich pozycjonowanie okazuje się trudniejsze. Przykłady: buty zimowe, sklep ogrodniczy, firma seo.

2. Słowa kluczowe Brandowe

Słowa kluczowe wpisywane w celu wyszukania oferty konkretnej firmy. Użytkownicy nie znają strony firmowej, ale decydują się na jej wyszukanie na podstawie marki bądź samej nazwy firmy. To zachęca, aby pojawić się w Google na 1 miejscu na frazę stanowiącą naszą nazwę firmy. Przykłady: Neostrada, Cyfrowy Polsat, Coca-Cola, CopywriterExpert.

Pamiętaj: Stwórzmy unikalną nazwę firmy, która jest wolna. Sprawdź, czy ktoś nie wykorzystuje podobnej nazwy. Decyduj się także na stworzenie domeny o nazwie firmy, co sprawi, że nasza strona z nazwą firmy pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu potencjalni klienci wpisujący w wyszukiwarkę naszą nazwę firmy na pierwszym miejscu otrzymają link do Twojej strony.

3. Słowa kluczowe Long Tail

Dłuższe słowa kluczowe, najczęściej od 3-5 wyrazów. Posiadają mniejszą klikalność, ale również niską konkurencję. Dzięki temu o wiele łatwiej odbywa się pozycjonowanie na takie słowa kluczowe. Przykłady: buty zimowe dla mężczyzn, profesjonalne pozycjonowanie stron www.

4. Słowa kluczowe Lokalne i Krajowe

Lokalne słowa kluczowe dotyczą wybranych regionów, województw, miejscowości (np. sklep obuwniczy toruń, firma seo kujawsko pomorskie), natomiast krajowe słowa kluczowe są ogólne (np. sklep obuwniczy, firma seo).

5. Słowa kluczowe Informacyjne

Słowa kluczowe związane z wyszukiwaniem odpowiedzi na pewne pytania, a wpisywane są przez użytkowników. Przykłady: jak zdać na prawo jazdy, jak nazywa się premier USA, jak pisać artykuły reklamowe.

Słowa kluczowe – warto pamiętać!

Krótkie słowa kluczowe cechują się wysoką konkurencyjnością, więc koszty związane z ich pozycjonowaniemwyższe. Natomiast dłuższe słowa kluczowe to automatycznie niska konkurencja i prostsze pozycjonowanie, a dodatkowo większa pewność, że na stronę trafią użytkownicy szczególnie zainteresowani naszym produktem, usługą czy informacją.

Skuteczne słowa kluczowe!

recepta na skuteczne słowa kluczowe czyli jak dobrać słowa kluczowe

Dowiedziałeś się już, czym są słowa kluczowe i jakie są ich rodzaje. Teraz więc zajmij się tym, jak dobrać słowa kluczowe, te najlepsze! Na początek dokładnie przyjrzyj się swojej ofercie, czyli poszczególnym produktom i usługom, które chcesz zaproponować klientom. Uwzględnij także obszar swojej działalności, szczególnie jeśli działasz lokalnie.

Recepta na dobre słowa kluczowe:

  1. Unikaj fraz jednowyrazowych
  2. Unikaj fraz złożonych
  3. Unikaj fraz niegramatycznych

Przykład:

a) Słowa kluczowe dla sklepu z telefonami:
  • iPhone 7
  • bateria do iphone 4s
  • najlepsze smartfony 2017
b) Słowa kluczowe dla agencji reklamowej w Toruniu:
  • agencja reklamowa toruń
  • agencja reklamowa kujawsko pomorski
  • pozycjonowanie stron www toruń
c) Słowa kluczowe dla bloga o rozwoju osobistym:
  • blog o rozwoju osobistym
  • blog rozwój osobisty
  • blog o marketingu

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania – 10 sposobów!

recepta na skuteczne słowa kluczowe czyli jak dobrać słowa kluczowe

To najważniejsza kwestia, która powinna Cię zainteresować. Dzięki niej wiesz jak dobrać słowa kluczowe, które posłużą do skutecznego pozycjonowania strony firmowej, sklepu czy bloga. Gdzie wyszukać takie słowa kluczowe? Oto moje 10 sposobów jak dobrać słowa kluczowe.

1. Planer słów kluczowych

Mamy tutaj 2 możliwości wyszukiwania słów kluczowych:

  •  polega on na wpisaniu ogólnego słowa kluczowego związanego z naszą stroną (np. pozycjonowanie, sklep zoologiczny, firma szkoleniowa). Po jego wpisaniu i wyszukaniu otrzymujesz listę różnorodnych słów kluczowych, krótkich i dłuższych. Dodatkowo dowiadujesz się, jaka jest ich popularność (ilość wyświetleń każdego miesiąca) oraz konkurencja (niska / średnia / wysoka).

Jak wyszukac słowo kluczowe w Planner słów kluczowych Google cz.1

  • drugi sposób polega na wpisaniu adresu strony naszej konkurencji. Dzięki temu dowiesz się, na jakie słowa kluczowe jest wysoko w wynikach wyszukiwania i jakie propozycje słów kluczowych dostarcza jej Google. Wykorzystujesz do tego nie tylko adres główny konkurencji, ale także jej podstrony. (https://stronaglowna.pl i https://stronaglowna.pl/cennik lub https://stronaglowna.pl/o-nas itp.)

Jak wyszukac słowo kluczowe w Planner słów kluczowych Google

Co wpływa na konkurencyjność słów kluczowych:

  •  branża – wysoką popularnością cieszą się słowa kluczowe dotyczące ubezpieczeń, finansów i bankowości.
  • seo – wyższa ilość dobrze zoptymalizowanych stron na dane słów kluczowe.
  • liczba stron konkurencyjnych – większa ilość stron o podobnej działalności i tematyce.
  • liczba i jakość linków konkurencji – większa ilość linków pozycjonujących konkurencję

Te czynniki mają szczególny wpływ na koszt pozycjonowania strony na wybrane słowo kluczowe oraz na czas, w którym to uzyskasz wysoką pozycję w Google.

2. Na samym dole w wyszukiwarce Google

Kiedy wpiszesz pewne słowo kluczowe do wyszukiwarki Google, to na samym dole pojawia się pozycja „Podobne wyszukiwania„. Właśnie tam dowiadujesz się, jakie podobne słowa kluczowe zaproponuje wyszukiwarka Google. Warto skorzystać z tych pewnych propozycji.

jak dobrać słowa kluczowe na samym dole w wyszukiwarce google

3. Sugestie Wyszukiwarki

Kiedy wpisujesz pewne słowo do wyszukiwarki to Google może sam zaproponować jego dalszą treść (np. wpisując słowo „zegarki” w Google wyświetlają się nam w szarym tle dodatkowe słowa, jak „dla mężczyzn”, a poniżej jeszcze inne, jak „zegarki dla kobiet” czy „sklep z zegarkami”).

jak dobrać słowa kluczowe za pomocą google

Dodatkowo tutaj warto jest wykorzystaćzawężanie wyników wyszukiwania„. Jeśli w wyszukiwarkę wpiszesz na przykład słowo „kurtka * damska” o od razu pojawią się propozycje „kurska damska zimowa” „kurska damska 4f” czy „kurtka damska pikowana”.  Więcej znaków specjalnych wykorzystywanych w wyszukiwarce Google znajdziesz tutaj.

jak dobrać słowa kluczowe za pomocą google i zawężania wyników wyszukiwania

 

4. Google Search Console

Jeśli jeszcze nie znasz tego narzędzia to zapraszam do artykułu:

Jak dodać stronę www do Google Search Console? Krok po kroku!

Posiadając już konto w Google Search Console, logujesz się i klikasz w swoją stronę, a następnie przechodzisz w sekcję po lewej stronie „Ruch związany z wyszukiwaniem” i „Analiza wyszukiwania„. Otrzymujesz tutaj listę słów kluczowych, które spowodowały kliknięcie i wyświetlenie się strony w wynikach wyszukiwania.

jak dobrać słowa kluczowe w google search console

Analizując te dane możesz dokładnie ocenić, które słowa kluczowe powinieneś bardziej podkreślić na stronie i je dalej pozycjonować, aby uzyskały lepszy wynik.

5. Fora internetowe

jak dobrać słowa kluczowe przez fora internetowe

Wyszukaj fora internetowe tematycznie pasujące do tematyki naszej strony i te, które pozwolą dotrzeć do naszych potencjalnych klientów i dodatkowo wzmocnią pozycję strony. Jak to uczynić? Wpisz w Googletemat” + „forum„.

Przykład: pozycjonowanie forum, kobiety forum, rodzice forum itp. Będąc już na takim forum poznaj popularne tematy, kategorie i artykuły, które interesują odbiorców, czyli twoich potencjalnych klientów.

6. Wikipedia

Po wpisaniu ogólnego słowa kluczowego do wyszukiwarki Wikipedia przeglądaj spis treści na samej górze przedstawiający tytuły pewnych podrozdziałów.

Wikipedia spis treści

Później na samym dole sprawdź kategorie. Następnie przeglądaj odnośniki. I zajrzyj do sekcjiZobacz także„, gdzie ukazują się podpowiedzi do haseł związane z danym tematem. Pozwoli to uzyskać dostęp do pewnych haseł i słów kluczowych, o których mógłbyś nawet nie pomyśleć 🙂

wikipedia sekcja zobacz także, odnośniki i kategorie

7. Amazon, Allegro itp.

jak dobrać słowa kluczowe przez Allegro

Korzystaj z popularnych portali, w których to wyszukiwarki mogą stanowić dla Ciebie cenną podpowiedź. Wpisz do niej słowo kluczowe, najlepiej ogólną frazę. Po wpisaniu słowa kluczowego wysuną się sugestie, mniej i bardziej rozbudowane frazy kluczowe. Możesz więc ocenić czy pewnych z nich nie pominąłeś.

8. Answerthepublic.com

Świetne narzędzie, które pozwala szybko znaleźć najlepszy tytuł do artykułu na blogu bądź trafne słowa kluczowe.

Wpisując do wyszukiwarki słowo kluczowe widzisz:

  • jakie pytania dotyczące naszego słowa kluczowego wpisują użytkownicy
  • propozycje innych / podobnych słów kluczowych
  • alfabetycznie ułożone wszystkie słowa kluczowe dopasowane do naszego słowa kluczowego

9. Przegląd fraz i słów kluczowych

Z każdego słowa kluczowego na naszej stronie możesz często utworzyć nowe. Na przykład ze słowa kluczowego „sklep odzieżowy warszawa” może utworzyć inne słowa, gdzie pojawia się geolokalizacja (Przykład: „sklepy odzieżowe warszawa” czy „sklep z ubraniami warszawa”). Do gotowych fraz kluczowych można również dodać przymiotniki (Przykład: do słowa „copywriter” dodajemy przymiotnik „dobry copywriter”).

Pomocne jest narzędzie Keyword Mixer, które umożliwia odwrócenie kolejności słów kluczowych, ich sklejenie czy ułożenie w porządku alfabetycznym.

jak dobrać słowa kluczowe przez keyword mixer

Kiedy jednak tworzysz takie nowe słowa kluczowe to dobrze jest za pomocą wyżej wspomnianego narzędzia „Keyword Planner – Planowanie słów kluczowychocenić, jaka jest ich klikalność i konkurencja.

10. Boks People Also Ask

jak dobrać słowa kluczowe przez people also ask nowe narzędzie Google

Boks wyskakujący w wynikach wyszukiwania, jak na razie dostępny w języku angielskim. Jeśli więc chcesz go zobaczyć, to w ustawieniach języka wyszukiwarki zaznaczasz opcję językową English. Boks ten przedstawia inne zapytania / pytania stosowane przez internautów, które nawiązują do wpisanego słowa kluczowego.

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania – Podsumowanie:

podsumowanie jak dobrać słowa kluczowe 10 sposobów

Tak oto poznałeś 10 darmowych sposobów na to jak dobrać słowa kluczowe do strony firmowej, sklepu czy bloga. Dzięki nim będziesz mógł również przygotować najlepsze słowa kluczowe do wszystkich nowych i dawnych artykułów, które wrzucasz  na bloga czy serwis informacyjny.

Korzystaj z tych wskazówek do woli i powodzenia w wysokiej pozycji w Google 🙂

Płatne narzędzia

Jeśli chciałbyś skorzystać z płatnych narzędzi, to jednym z nich okazuje się Semstorm czy Majestic. Pozwolą sprawdzić, na które słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja i statystyki słów kluczowych, które idealnie mogłyby pasować do naszej strony. Oczywiście otrzymasz w nich dostęp do wielu innych przydatnych raportów.

ps. Znasz jeszcze inne sposoby, którymi chciałbyś się podzielić. Daj o nich znać w komentarzu.

Na koniec mam małą prośbę 🙂

Zachęcam do obserwowania bloga o copywritingu, seo i pozycjonowaniu stron www

Zachęcam do obserwowania bloga. Zapisz się po prawej stronie bloga, a prezenty wyślę Ci na emaila 🙂 Obserwuj także kanał na YT i dołącz do grupy wsparcia na Facebooku! Do usłyszenia!

Podziel się z innymi 🙂