Reklama AdWords wyświetlana jest w postaci linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google. Znajdują się w dobrze widocznych miejscach, więc przykuwają uwagę internautów wpisujących do wyszukiwarki różnorodne słowa kluczowe. Ich główne zadanie polega więc na zachęceniu potencjalnych klientów, aby kliknęli w link, przekierowujący ich na stronę firmową, do sklepu online, bloga czy strony Landing Page z formularzem.

Jak powinna wyglądać skuteczna reklama AdWords, aby zachęcała do kliknięcia w link, do dokonania zakupu, złożenia rezerwacji, pozostawienia kontaktu bądź innych celów? Dowiedzmy się tego krok po kroku!

Pamiętajmy jednak o tym, że od pewnego czasu pojawiła się pewna nowość, a mianowicie Google AdWords Express, która stanowi alternatywę dla tradycyjnego Google Adwords. Poniżej dowiecie się, czym się różnią te narzędzia od Google oraz kiedy i jak należy z nich korzystać.

Spis treści:

  1. Gdzie wyświetla się reklama Google AdWords?
  2. Konto AdWords czy Express?
  3. Dla kogo Google Express a dla kogo Google AdWords?!
  4. Założenie konta AdWords
  5. Utworzenie 1 kampanii reklamowej AdWords
  6. Zatwierdzenie nowej reklamy Google AdWords?
  7. Jak założyć konto Google AdWords Express?
  8. Zatwierdzenie nowej reklamy Google Express
  9. AdWords dla osób fizycznych / prywatnych?!
  10. Recepta na skuteczną reklamę AdWords
  11. Komu powierzyć reklamę AdWords
  12. Jak ja korzystam z konta Google AdWords?

Jeśli jeszcze tego nie uczyniłeś 🙂

Zachęcam do obserwowania bloga o copywritingu, seo i pozycjonowaniu stron www

Zachęcam Was do obserwowania bloga. Zapisujecie się po prawej stronie, a prezenty wyślę na Waszego emaila 🙂 Obserwujcie także mój kanał na YT. Do usłyszenia!

Oglądaj filmiki na YT:

Już niedługo 🙂

 

Poradnik dla ulubieńców tekstu i zdjęć:

Gdzie wyświetla się reklama Google AdWords?

  • Na górze wyników wyszukiwania Google:

Skuteczna reklama adwords

  • Na dole wyników wyszukiwania Google:

Reklama adwords na dole wyników wyszukiwania google

  • Na górze wyników wyszukiwania jako „zdjęcia produktów”:

Reklama adwords na górze wyników wyszukiwania google ze zdjęciami

  • w zakładce „Zakupy” wyszukiwarki Google:

Reklama adwords w zakładce Zakupy dla promocji sklepów internetowych

 

  • na stronach partnerskich (blogi i strony www), które dołączyły do programu Google Adsense

Reklama Adwords na stronach i blogach dołączonych do programu google Adsense

  • na youtube w czasie trwania filmu

Reklama Adwords na youtube w czasie trwania filmu

  • na youtube i innych serwisach video w postaci graficznego linku sponsorowanego

Reklama Adwords na youtube po prawej stronie jako grafika sponsorowana

 

Konto Adwords czy Adwords Express

Podczas logowania tradycyjnego konta Adwords możemy otrzymać zalecenie, aby zamiast konta AdWords założyć konto AdWords Express. Czy wiedzieliśmy, że istnieje coś takiego? To wspaniałe narzędzie, które pozwala nam na tworzenie szybkich reklam w Google. Z oferty tej szczególnie korzystają osoby, które nie chcą samodzielnie zarządzać reklamą AdWords. Czynią to za nich specjaliści Google i ich niezawodne systemy. Poniżej poznajcie zalety posiadania tradycyjnego konta Google AdWords i Google Express. .

Zalety AdWords Express:
  • Płacimy za kliknięcia reklam przez użytkowników.
  • Nie zajmujemy się zarządzaniem kampanii AdWords.
  • Reklamujemy się w wyszukiwarce Google, Mapach Google oraz w witrynach partnerów.
  • Docieramy do klientów w dowolnie wybranym miejscu, nawet bez posiadania strony (dzięki wizytówce Google Moja Firma).
Zalety AdWords:
  • Płacimy za kliknięcia reklam przez użytkowników.
  • Ustalamy własne słowa kluczowe i stawki.
  • Samodzielnie tworzymy strukturę konta.
  • Docieramy do klientów w wybranej lokalizacji.
  • Korzystamy ze specjalnych formatów reklam (np. video) i szczegółowych raportów.

Dla kogo Google Express a dla kogo Google AdWords?

  1. Google Express to platforma przede wszystkim skierowana dla firm usługowych wysilających się na rynkach lokalnych (np. zakłady fryzjerskie, gabinety kosmetyczne, firmy remontowe, lekarze, warsztaty samochodowe), firm rozpoczynających swoją przygodę z AdWords oraz tych, którzy zarządzanie kampanii AdWords chcą powierzyć specjalistom.
  2. Google AdWords to rozwiązanie dla firm działających na większym obszarze i chcących mieć większy zakres możliwości zarządzania reklamą. Pozwala na bieżąco kontrolować wszystkie parametry i daje możliwość tworzenia specjalnych formatów reklam, określenia harmonogramu ich wyświetlania, analizowania szczegółowych raportów i wyświetlania kampanii w sieci reklamowej.

Wniosek: Jeśli chcecie korzystać z reklam w postaci linków sponsorowanych w bardzo prosty sposób, bez potrzeby ciągłego zarządzania i analizowania reklamy, to po prostu wybierzcie Google Express. Natomiast, gdy macie zamiar być coraz większymi ekspertami w prowadzeniu reklamy AdWords, to tutaj najlepiej dla Was jest zdecydować się na Google AdWords.

Założenie konta AdWords krok po kroku

Założenie konta Adwords część 2

Wcześniej warto posiadać adres email na gmail.com, więc jeśli go jeszcze nie posiadamy, to możemy je założyć tutaj. Po drugie musimy posiadać witrynę, którą będziemy reklamować w Google. Wykonanie pierwszej kampanii reklamowej AdWords może nam zająć nawet 15 minut, więc warto spróbować 🙂

Podczas zakładania konta AdWords

1. Zarejestrujmy się w AdWords

2. Wypełnijmy formularz rejestracyjny

Założenie konta Adwords część 3 formularz

3.  Potwierdźmy rejestrację konta Adwords

  •  informacje o firmie: musimy przedstawić podstawowe info o naszej działalności.
  • instrukcja: wpisujemy adres email służący do logowania na konto AdWords.
  • wskazówka: nasze konto możemy udostępnić pewnej osobie bądź agencji.

Gdy potwierdziliśmy konto to wystarczy jeszcze się do niego zalogować, a następnie możemy już zacząć tworzyć pierwsze kampanie reklamowe. Pamiętajmy jednak o tym, że będą one działać, gdy zajrzeliśmy do zakładki „Płatności” i dzięki temu doładowaliśmy konto o odpowiednią sumę. Konto AdWords możemy doładować poprzez przelew, jak i przez kartę visa. Oczywiście polecam przelew, ponieważ jest bezpieczniejszy. Ale tutaj będziecie musieli poczekać zazwyczaj 1 dzień roboczy, zanim środki pojawią się na Waszym koncie AdWords.

Utworzenie 1 kampanii reklamowej Google AdWords krok po kroku

1. Będąc zalogowanym na koncie Google AdWords przechodzimy do Zakładki „Kampanie” i klikamy poniżej w „+KAMPANIA„, a następnie wybieramy rodzaj reklamy AdWords, czyli ustalamy, gdzie ma wyświetlać się nasza reklama.

Nowa kampania Adwords - jakie są rodzaje reklamy AdWords

2. Wybieramy ustawienia kampanii czyli wypełniamy formularz.

Nowa kampania Adwords - wybierz ustawienia kampanii cz. 2

3. Kończymy „Ustawienia kampanii” i zapisujemy.

Nowa kampania Adwords - wybierz ustawienia kampanii cz. 3

4.  Tworzymy „Grupy Reklam” czyli ustalamy stronę docelową reklamy AdWords, nazwę kampanii reklamowej, stawkę i słowa kluczowe, na które ma się wyświetlać.

Nowa kampania Adwords - utwórz grupy reklam cz. 4

5. „Tworzymy reklamę” czyli uzupełniamy ją o Nagłówek 1 i i Nagłówek 2, adres url i opis.

Nowa kampania Adwords - tworzenie reklam cz. 5

6. „Oceniamy kampanię reklamową” (dzięki temu sprawdzimy, jaki jest jej zasięg) i „Zatwierdzamy„.

Nowa kampania Adwords - potwierdzenie i ocena kampanii cz. 6

Zatwierdzenie nowej reklamy Google AdWords

Tak oto udało się nam utworzyć 1 kampanię reklamową Google AdWords. Należy jednak pamiętać, że aby ona działała, to najpierw musi przejść przez proces „Zatwierdzenia„, który zazwyczaj wynosi 1 dzień roboczy. To właśnie w tym momencie Google sprawdza takie elementy reklamy, jak: słowa kluczowe, nagłówek, opis, powiązaną witrynę i aplikację. Muszą być one zgodne z aktualnymi Zasadami Reklamowymi AdWords.

Tutaj wyjaśniają po ang. jak wygląda proces zatwierdzenia reklamy AdWords:

Jeśli reklama nie spełnia pewnych zasad, to szybko zostaniemy o tym powiadomieni. Google powiadomi nas, jak powinniśmy to szybko poprawić.

Gdzie sprawdzić czy kampania AdWords została zatwierdzona?

Klikamy w „Kampanie” i następnie w nowo utworzoną bądź zmienianą przez nas kampanię reklamową. Następnie spoglądamy na pozycję „Stan„.

gdzie sprawdzić stan kampanii reklamowej AdWords

Jak założyć konto Google AdWords Express

1. Logujemy się za pomocą konta pocztowego Gmail tutaj.

2. Wybierzmy opcję „Dodaj firmę” bądź klikamy w odpowiednią wizytówkę Google Moja Firma, którą chcemy reklamować.

Jak założyć konto Google Adwords Express

3. Klikamy w „Utwórz reklamę„.

Jak krok po kroku założyć reklamę google Adwords Express cz. 2

4. Wybieramy cel reklamy Google Express

Cel reklamy google Adwords Express cz. 3

5. Określamy „Grupę odbiorców

określenie odbiorców reklamy Google Adwords express cz. 4

6. Określamy „Produkt lub usługę” czyli: w jakim języku chcemy się reklamować, jaki produkt bądź usługę chcemy promować i słowa kluczowe.

Określenie produktu lub usługi tworząc reklamę Adwords Express oraz haseł słów kluczowych cz. 7

7. Ustalamy „Wygląd reklamy„, czyli: nagłówek h1, nagłówek h2, opis i stronę bądź wizytówkę Google, do której ma prowadzić.

Utworzenie reklamy w Google Adwords Express nagłówki i opis - Przykład cz. 9

 

8. Określamy „Budżet kampanii„. Minimum 100 zł na miesiąc, czyli powyżej 3 zł na dzień.

Utworzenie reklamy w Google Adwords Express - określenie budżetu cz. 10

9. Przeglądamy „Podsumowanie reklamy” i zatwierdzamy.

Utworzenie reklamy w Google Adwords Express - sprawdzamy ustawienia reklamy cz. 11

10. Potwierdzamy „Informacje rozliczeniowe„.

Utworzenie reklamy w Google Adwords Express - potwierdzamy informacje rozliczeniowe cz. 12

Zatwierdzenie nowej reklamy Google Express

Po utworzeniu reklamy przechodzi ona proces zatwierdzenia przez Google. W przeciągu 1 dnia roboczego otrzymamy emaila czy nasza reklama została zatwierdzona bądź odrzucona. Aby reklama wyświetlała się klientom, powinna spełniać aktualne Zasady Reklamowe AdWords.

  •  zmieniajmy tekst i ustawienia reklamy – zawsze możemy edytować, włączyć i wyłączyć oraz usuwać reklamy w panelu Google Express.
  • wstrzymajmy i ponownie uruchamiajmy reklamę – kiedy nasza reklama ma ograniczony czas (jest sezonowa) to, jeśli jej nie usunęliśmy to ponownie możemy z niej skorzystać w przyszłości.

Adwords dla osób fizycznych / prywatnych

Co jeśli nie posiadacie firmy, a chcielibyście wypróbować reklamę AdWords? Okazuje się, że ta usługa jest dostępna tylko dla klientów biznesowych, którzy będą w stanie rozliczyć się z podatku VAT. Ale to nie oznacza, że osoby fizyczne nie mogą korzystać z AdWords. Zawsze możemy wtedy skorzystać z pomocy agencji bądź osoby posiadającej własną działalność skupiającą się na prowadzeniu reklam AdWords. Dzięki temu zlecamy reklamowanie naszej strony bądź kanału na YouTube.

Prawo: Osoby fizyczne / prywatne mieszkające na terytorium UE nie mogą samodzielnie założyć konta AdWords. To konto zawsze musi być zakładane na konkretną firmę, działalność gospodarczą.

Recepta na skuteczną reklamą AdWords

Chcemy, aby nasze reklamy przykuwały odbiorców i zachęcały do kliknięcia. Co można uczynić, aby ich do tego zachęcić? Poznajmy 5 sprawdzonych technik, stosowanych przeze mnie i wielu innych osób, którzy wykorzystują reklamę AdWords do skutecznej promocji swojego biznesu.

1. Wpływajmy na podświadomość klientów przez poczucie pilności i regułę niedostępności. Gdy klient zauważy, że pewne produkty czy usługi posiadają ograniczoną ilość bądź ma ograniczony czas do dokonania zakupu, to automatycznie dostaje symbolicznego „kopniaka”, aby kliknąć i skorzystać z tej ofert.

Polecane hasła stosowane do motywowania klientów: „Tylko teraz”, „Tylko dziś!”, „Limitowana edycja”, „Nowa kolekcja”, „Ostatnie sztuki”, „Ostatnia godzina”, „Ostatnie 10 minut”

2. Zmniejszajmy obawy klientów. Klienci przecież mogą się obawiać, że otrzymają zły towar, niskiej jakości, przesyłka będzie zbyt długa i droga itp.

Warto zmienić ich tok myślenia za pomocą takich haseł, jak: „gwarancja”, „darmowy zwrot”, „wysyłka bezpłatna”. Pomocne w łagodzeniu obaw może być zwrócenie uwagi na recenzje klientów, którzy nas polecają. Pomocne będzie zastosowanie jeszcze takich haseł, jak: „Poznaj recenzje naszych Klientów”, „Zobacz opinie naszych Klientów”.

3. Ukazujmy zalety danej oferty, które pozwolą odpowiedzieć użytkownikom na ich pytania oraz rozwiążą ich problemy.

Pomocne okażą się tutaj takie zwroty, jak: „Dzięki temu będziesz…..” „Zyskasz….”.

Pamiętajmy: Ograniczajmy przedstawienie dokładnych cech produktu, które są mało interesujące dla potencjalnych klientów.

4. Zachęcajmy użytkowników do konkretnych działań. Korzystajmy w tym kierunku z treści CTA dopasowanej do grupy odbiorczej, branży oraz oferowanego produktu czy usługi.

Najczęściej wykorzystywane hasła CTA w reklamie AdWords to: „Kup”, „Zapisz się”, „Zarejestruj się”, „Pobierz”, „Obejrzyj”.

5. Analizujmy raporty i wprowadzajmy zmiany, dzięki którym jeszcze bardziej poprawimy skuteczność naszych reklam AdWords.

Komu powierzyć reklamę AdWords?

Warto byłoby zdecydować się na Certyfikowaną Agencję, na której dane zostało założone konto AdWords, dzięki czemu może zgodnie z prawem rozlicza się z przeprowadzonych transakcji z firmą Google. Natomiast nam przesyła odpowiednie raporty z przeprowadzonych kampanii. Bardzo często klienci mogą liczyć na wartościowe kupony AdWords o wartości nawet do 600 zł na rozpoczęcie pierwszej kampanii AdWords!

Jak ja korzystam z konta Google Adwords?

Konto założyłem już na swoją firmę. Przelałem na nie na początek tylko 50 zł i dodatkowo otrzymałem na start kupon 200 zł od Google na rozpoczęcie pierwszej kampanii reklamowej, więc bardzo dobrze go wykorzystałem 🙂

Zanim rozpocząłem pierwszą kampanię ustaliłem grupę odpowiednich słów kluczowych. Tutaj wykorzystałem narzędzie od AdWords czyli Keyword Planner, znany również jako Planer Słów Kluczowych. Jeśli chcecie wiedzieć, jak należy z niego korzystać, to zapraszam do artykułu „Jak dobrać słowa kluczowe czyli pozycjonowanie SEO„, gdzie dokładnie to wyjaśniam i przedstawiam jeszcze wiele innych sposobów na wyszukanie trafnych słów kluczowych.

planer słów kluczowych keyword planner od Adwords

 

Utworzyłem 3 kampanie reklamowe dla moich różnych stron.  Google po ich zatwierdzeniu przesłało mi również swoje listy słów kluczowych, czyli wiele innych propozycji. Starałem się je również przeanalizować, przecież radził mi tak Google, więc czemu nie posłuchać. I dzięki temu dodałem po pewnym czasie kilka nowych słów kluczowych, które okazały się bardzo cenne.

Koszty: Najwięcej poszło na 1 reklamę strony firmowej, ponieważ ponad 151 zł w przeciągu 1 miesiąca. Ale było warto, ponieważ reklama była klikalna przez osoby szczególnie zainteresowane moją ofertą i dzięki temu wielu z nich zostało moimi klientami.

1 kampania reklamowa AdWords przeprowadził Szymon Owedyk

Ciągła nauka: już dzięki tym 3 pierwszym kampaniom reklamowym uzyskałem ciekawe raporty i statystyki, które udało mi się ciekawie przeanalizować. Skutecznie dążyłem do ustalenia jak najlepszych kanałów reklamy i uzyskania wysokiego wyniku jakości reklamy. To sprawiło, że udało mi się po czasie zmniejszyć koszt wyświetlenia reklamy AdWords na wybrane przeze mnie słowa kluczowe.

Wniosek: Tak oto od lat inwestuję w pozycjonowanie SEO i reklamę AdWords. A jak to jest u Was? Jeśli chcielibyście dowiedzieć się, dlaczego warto obrać taką drogę, to zapraszam, abyście zajrzeli jeszcze do poniższego artykułu „Pozycjonowanie czy AdWords czyli co jest skuteczniejsze?„.

 

Podziel się z innymi 🙂