Warto zadać sobie pytania czym charakteryzują się skuteczne teksty reklamowe, czyli dobre teksty przeznaczone na stronę WWW? Odpowiedź brzmi „Wysoką Jakością”. O reakcji tak zwanego ,,Internauty”, czyli naszego potencjalnego klienta bądź czytelnika, decydują pierwsze sekundy lektury, podczas których może zapoznać się on tak naprawdę z kilkoma słowami.
Paradoks dobrej reklamy polega na tym, że aby zatrzymać odbiorcę na dłużej i przekonać go do zapoznania się z ofertą nie można zaczynać tekstu od reklamy. Negatywnie odbiłoby się to na czytelnikach, których skutecznie zachęcamy poprzez treść praktyczną i znajdującą zastosowanie w ich życiu.
Głównym zadaniem Copywritera jest pisanie webowe na potrzeby internetu: dla stron internetowych, kampanii marketingowych, jak i dla poprawienia skuteczności optymalizacji oraz pozycjonowania seo. Podczas takiego pisania jakość jego tekstów odgrywa bardzo istotne znaczenie.
Dzięki jakości uzyskuje się treść, która jest w stanie zainteresować internautę w przeciągu kilku sekund bądź jeszcze krócej. O wiele więcej czasu ma pisarz w bibliotece, w której to czytelnicy dłużej przyglądają się dziełom poszczególnym autorom. Copywriter nie ma takich możliwości i wymaga to od niego właściwego zaangażowania się w swoją pracę, jak i odniesienie się do aktualnych oczekiwań swoich odbiorców. Musi dokładnie wiedzieć, co ma na nich tak duże oddziaływanie, a następnie wykorzystać to podczas pisania kolejnych tekstów.
Skuteczne teksty reklamowe – Nagłówki
Statystyki potwierdzają, że większość internautów nie czyta książek. Dodatkowo trafiając na naszą stronę często są zajęci innymi rzeczami, jak: oglądanie telewizji, rozmowa przez telefon czy przeglądanie poczty. Oznacza to, że internauci nie są przygotowani na długie i zawiłe Teksty.
Muszą one być we właściwy sposób przygotowane, sformatowane i poprawione. Dodatkowa wizualizacja przyczyni się do zwiększenia ich wartości. Takie działania pozwalają nam zainteresować uwagę czytelnika na dłużej. Każdy Copywriter powinien wyjść z założenia, że na rynku internetowym pojawia się ogromna konkurencja. W tym celu jego artykuły muszą się wyróżniać, jak i trafiać do konkretnych odbiorców. Dzięki temu jego teksty, artykuły, oferta handlowa i opisy produktów będą pisane ich językiem i pozwoli to utrzymywać z nimi jak najlepsze relacje przez długi czas.
W tym celu Copywriter wczuwa się w położenie swoich czytelników. Siedząc przed komputerem są często zmęczeni, dodatkowo nie mają oni chęci do czytania. Aby więc na nasze teksty spojrzeli pozytywnie, to należy ułatwić im ich czytanie. Ułatwia to odpowiednie wyjustowanie tekstu, skrócenie akapitów, jak i zastosowanie skutecznych zdjęć.
Podsumowanie:
Skuteczny Copywriter uczy się skracać i udoskonalać swój tekst, jak i publikuje odpowiedzialnie. Na jakość jego treści wpłynie również ich multimedialność. Oceń więc, jak mógłbyś poprawić dotąd utworzą treść, która na przykład pojawia się na Twoim blogu bądź na stronie firmowej. A następnie dokonaj konkretnych zmian. Możliwe, że zaczniecie sami tworzyć skuteczne teksty reklamowe. W razie potrzeby skorzystaj z pomocy profesjonalistów.
Na koniec dołącz i bądź na bieżąco 🙂
Zachęcam do obserwowania bloga. Zapisz się po prawej stronie bloga, a prezenty wyślę Ci na emaila 🙂 Obserwuj także kanał na YT i dołącz do grupy wsparcia na Facebooku! Do usłyszenia!
Cosmic Flower
Zawsze jestem nie do końca zadowolona z moich tekstów. Chociaż wiele zależy też od dnia i nastroju 😉 Co do chwytliwych nagłówków, to nasze media main streamowe są w tym mistrzami. Gorzej z treścią samych artykułów 🙂
Pola
W sumie to nie dowiedziałam się nic konkretnego. Dlatego mam pytania: Jak tworzyć przyciągające nagłówki? Ile znaków powinien mieć optymalny tekst? Ile słów kluczowych i jak je dobrać? Co to znaczy odpowiednio sformatowany tekst – czyli jak? Możesz podpowiedzieć? 🙂
Dagmara
Bardzo przydatny wpis 🙂 Dzięki 🙂
Aneta - życie i podróże
Dobre rady i faktycznie warte zastosowania, może warto o nich pomyśleć będąc także amatorem 🙂 Pozdrawiam serdecznie 🙂
Michał
Bardzo dobry i przydatny tekst.
pozdrawiam serdecznie
Asia
Sama piszę teksty i potwierdzam – dobra wizualizacja, ciekawe grafiki, rysunki, komiksy dają BARDZO DUŻO. Nie warto ograniczać się tylko do zdjęć stockowych
Katarzyna Wojtyńska-Stahl
Najważniejsze, to zatrzymać czytającego na dłużej, zaciekawić innością. Dobrze napisałaś – pierwsze sekundy i zaledwie kilka słów…
Julita
Ciekawy tekst ,nie znałam zadań copywritera
CopywriterExpert
Dziękuję, cieszę się, że mogłem rozjaśnić tą kwestię 🙂
CopywriterExpert
Zgadza się, wielkie dzięki 🙂
CopywriterExpert
Racja, warto otwierać się na nowe horyzonty 🙂
CopywriterExpert
Dziękuję i również Pozdrawiam 🙂
CopywriterExpert
Zawsze warto, polecam 🙂
CopywriterExpert
Proszę bardzo, ciesz się, że się przydał 🙂
CopywriterExpert
To był pierwszy wpis z tej serii, więc już niedługo pojawi się więcej wyjaśnień w tej kwestii 🙂 1. Jeśli chodzi o ilość znaków optymalnego tekstu, to wiele zależy od tego, gdzie ma się on znaleźć. Czasami dobry tekst zajmuje 1000 znaków, natomiast na blogu najlepiej, aby wpisy wynosiły minimum 2500 znaków, natomiast tworząc już słowa do kampanii adwords bądź na FB musimy już ograniczyć się do minimum, czyli poniżej 100 znaków 🙂 2. Ile słów kluczowych powinien posiadać? – tutaj również liczy się długość tekstu i rodzaje słów kluczowych – krótkie czy długie. Na wpisie blogowym można ograniczyć się do 3 słów kluczowych, a czasami nawet do 1. Pomocna w tym zakresie jest wtyczka do WP Yoast SEO. 3. Odpowiednio sformatowany tekst – czyli z ciekawymi akapitami, nagłówkami h1, h2 i innymi, z pogrubionymi najważniejszymi słowami itp 🙂 Pozostałe wskazówki postaram się umieścić już niedługo. Mam nadzieję, że chociaż trochę rozjaśniłem sprawę 🙂
CopywriterExpert
Jeśli nie jesteś zadowolona ze swoich tekstów, to zawsze możesz je poprawić. Mi co jakiś czas zdarza się poprawiać teksty na blogu, nawet po kilku miesiącach od ich opublikowania 🙂
Zielona Małpa
Copywriting wydaje się być bardzo czasochłonną pracą. Każda rada w tej dziedzinie jest warta złoto 🙂
Shauni
Przydatne informacje, staram się z tego korzystać. 🙂 Z tego co wyczytałam w komentarzach będzie seria wiec czekam na więcej 🙂
CopywriterExpert
Cieszę się, seria nowych artykułów będzie, więc zapraszam 🙂
CopywriterExpert
Zapraszam się po nowości w tej dziedzinie 🙂
Kamil Bąbel
Warto znać zasady webwritingu, czyli pisania tekstów, które będą publikowane na stronach www. Stosowanie się do nich pomaga dostosować tekst do oczekiwań internautów i zwiększa jego przystępność.
CopywriterExpert
Zgadza się, dzięki temu można udoskonalić każdy tekst sprzedażowy. Jeśli więc nie posiadamy w tym zakresie doświadczenia, to mamy dwa wyjścia: 1. Nadrobić to i działać samodzielnie bądź 2. Zlecić przygotowanie skutecznych tekstów takim specjalistom, jak Copywriterzy 🙂
Sylwia Antkowicz
Chwytliwy tytuł to podstawa.
CopywriterExpert
No ba 🙂 Zgadza się!
Aga Smarzewska
Aby przyciągnąć i zatrzymać odbiorcę trzeba zastosować CHWYT. Szkłowski się kłania 😉 Fajny blog, będę wpadać częściej!
CopywriterExpert
Zgadza się, „uchwyt udziwnienia” na pewno przydaje się podczas pisania tekstów reklamowych – to sztuka literacka, która zachęca do przedstawienia treści w taki sposób, że nie będzie tylko rozpoznawalna, ale pozwoli czytelnikom niejako wejrzeć w głębie tekstu 🙂 To w drodze wyjaśnienia dla innych. Więcej o tym w W. Szkłowski w rozprawie Sztuka jako chwyt (1917). Pozdrawiam!
Iwo
Zgadzam się, że warto stale doskonalić treści, które prezentujemy na swoich blogach i stronach www. Ja staram się co kilka nowych wpisów na blogu powrócić do jednego starszego tekstu i wprowadzić uaktualnienia, poprawki czasem nowe wewnętrzne linki. Po statystykach na blogu widzę, że to przynosi efekty.
CopywriterExpert
Świetnie, właśnie o to w tym wszystkim chodzi. Dużą pomoc w stronach www postawionych na WordPressie jest wtyczka Yoast seo, która również jest uaktualniana, więc warto powracać do dawniejszych wpisów i zobaczyć, co można by jeszcze w nich ulepszyć 🙂