Blog o Rozwoju osobistym, Copywritingu i Pozycjonowaniu

Wyjaśniam, jak prosto i skutecznie rozwijać się, pozycjonować strony www oraz zwiększać swoje dochody. Bądźcie ze mną na bieżąco a rozwój osobisty gwarantowany!

Copywriting

Copywriter jak zacząć pracować?

copywriter-copyrighter-copy-writer-cennik-copywriting

Praca, którą wykonuje Copywriter (znany też jako Copy writer, Copyrighter, Webwriter i Ghostwriter) jest często związana ze spędzeniem wielu godzin przed komputerem bądź kartką papieru. Najważniejsza jest jego kreatywność, która stanowi furtkę do utworzenia nowych pomysłów. Taka osoba posiada wiedzę z zakresu reklamy, jak i podstaw marketingu.

Oczywiście ważny jest jeszcze talent literacki, jednak nad nim zawsze można popracować. Dodatkowe możliwości zapewnia poznanie psychologii zachowań klientów, jak i perswazja, dzięki czemu udaje się już wykonać skuteczne teksty reklamowe. Tego po kolei uczy Was poniższy poradnik „Copywriter Jak Zacząć?!”

Spis treści:
  1. Copywriter – cechy charakteru i obowiązki
  2. Co mi pomaga być Copywriterem od 10 lat?
  3. Copywriter jak zacząć – moja historia!
  4. Copywriter jak zacząć Krok po Kroku
  5. Content wspiera pozycjonowanie strony
  6. Copywriter lepszy od firm seo i agencji reklamowych?!
  7. Jak czasami oszukują firmy pozycjonujące strony www?
  8. Co jeszcze powinien posiadać / zapewniać Copywriter?
  9. Copywriter i Pozycjoner czyli 2 w 1
  10. Freelancer kto to – jak zacząć? 

Copywriter – cechy charakteru i obowiązki

Wymagana jest wysoka kreatywność, pomysłowość, motywacja i komunikatywność. A samodyscyplina pozwala na radzenie sobie ze schematycznością i rutyną w pracy.

jak pracuje copywriter, copyrighter, copy writer, praca copywritera

Wstawanie o 5.30 bądź o 6.00 zapewne nie okazuje się proste, gdy pracujemy w domu. Ale oczywiście możliwe, sam się o tym przekonuje 🙂 Od tylu lat (prawie 10) mimo wszystko miło jest mi witać wschód słońca każdego ranka. I ta świadomość, że o 10.00 już tak wiele zrobiłem, po prostu cudownie 🙂

Tak więc powiedzenie, że „praca Copywritera jest prosta” trzeba jak najszybciej odrzucić. Jest ona skierowana tylko do wybranej grupy osób, które są silnie psychicznie, najczęściej pozytywnie nastawione do życia i przygotowane do ciężkiej, a czasami żmudnej pracy.

Co mi pomaga być Copywriterem od 10 lat?

Co mi pomaga być dobrym Copywriterem i Pozycjonerem stron www

Praca w domu wymaga dokładnego planowania. Dlatego wszystko staram się zapisywać w moim kalendarzu (tradycyjnym, nie w żadnym elektronicznym). Udaje mi się w nim zapisywać, jakie projekty i zlecenia będę realizował w określonych godzinach.

W każdy piątek wieczór oceniam cały tydzień, a zarazem planuję dokładnie następny. Oczywiście każdego dnia podchodzę do kalendarza i zakreślam, co udało mi się już uczynić w danym dniu i przyznam, że jest to dla mnie bardzo zachęcające. Dodatkowo wieczorem sprawdzam czy udało się wszystko (czasami się udaje) i wtedy oceniam czy w następnym dniu mam wszystko zapisane – czasami muszę coś dodać 🙂

Czy pracuję bez przerwy?

Oczywiście, że nie. Mam z góry zaplanowane godziny pracy. Od pn.-pt. od godziny 5.30-15.00. Z tym, że w środku pojawiają się pewne przerwy, inne zadania i relaks. Najdłużej bez przerwy staram się pracować do 2-3 godzin. Po takim wysiłku zawsze zapewniam sobie małą przerwę, na siku bądź kawę czy krótki spacer bądź na kanapkę. W sobotę pracuję tylko od godziny 7.00-9.00, a niedzielę mam zawsze wolną.

Dbam o siebie!

Aby móc być dobrze przygotowanym do swojej pracy, regularnie dbam o swoje zdrowie i sylwetkę. Co robię, aby uzyskać jak najlepsze wyniki?

RODZINA i Przyjaciele:

Mam wspaniałą rodzinę, w tym ukochaną żonę Agatę oraz prawdziwych przyjaciół. Dbam o to, aby utrzymywać z nimi dobre relacje i dzięki temu czuje się tak dobrze. Najczęściej widzimy się z nimi w weekend oraz w środku tygodnia.

Zdrowie:

Po pierwsze w ciągu dnia piję dużo wody, już wstając wypijam 1-2 szklanki, a idąc spać około 3 szklanki. Zdaje sobie sprawę, że wieczorem mój organizm się oczyszcza, a bez wody jest mu o wiele trudniej 🙂

Po drugie staram się zdrowo odżywiać, w czym pomaga mi moja żona Agata 🙂 Nigdy nie objadamy się słodyczami, więc kupujemy je tylko na specjalne okazje bądź gdy pojawi się na nie duża ochota. Zdarza się, że nie jemy słodkiego przez kilka tygodni bądź miesięcy, takie dodatkowe oczyszczanie. Ja nie jem mięsa, więc jestem wegetarianinem. Dlaczego? Nie mamy dzisiaj zbytnio dostępu do świeżego i zdrowego mięsa, a po drugie dzięki takiej diecie czuję się o wiele lepiej. Agatka przygotowuje nam jeszcze zdrowy chlebek, konfitury i wiele więcej. Może kiedyś pokusi się o poprowadzenie własnego bloga kulinarnego o zdrowym odżywianiu 🙂

Po trzecie dbam o sen, ponieważ on później decyduje o mojej efektywności oraz ma wpływ na to, jak po całym miesiącu czuję się dalej w pracy. Jest mi łatwiej, gdy każdego dnia dbam o to, aby spać minimum 7 godzin. Dlatego najczęściej śpię od godz. 22.30 do 5.30. Tak oto mija 7 godzin, a ja jestem w dobrej formie.

Po czwarte organizuje sobie co 3 miesiące krótki urlop, a co 6 miesięcy dłuższy urlop, podczas którego nie pracuję. Najczęściej wyjeżdżamy wtedy w góry, ponieważ to nasze ulubione miejsce. Nie zaglądam wtedy na pocztę, nie odbieram telefonów od klientów. Oczywiście wcześniej informuję ich o tym, więc są na to przygotowani. 🙂

Sport:

Po pierwsze uwielbiam pływać w wodzie i dlatego w środku tygodnia wybieramy się na basen. Posiadamy z Agatką kartę stałego klienta, więc dodatkowo oszczędzamy. Na początek pływamy na głównym basenie, gdzie ja staram się często nurkować i pływać kraulem oraz żabką. Później wybieramy się na basen zewnętrzny, gdzie pojawia się ciepła woda i masażery. Na basenie poza pływaniem decydujemy się na wypoczynek w saunach i łaźni, które dodatkowo tam występują. Po takim wypoczynku jesteśmy zarówno fizycznie, jak i psychicznie zregenerowani.

Po drugie po koniec tygodnia gram w piłkę nożną z przyjaciółmi na orliku. Udaje się nam grać około 2 godziny, więc udaje mi się wtedy wybiegać i wypocić na całego.

Tak oto wygląda moje przygotowanie do pracy oraz sposób na szczęśliwe życie. Jak to wygląda u Was? Chętnie się jeszcze czegoś nauczę 🙂 Dajcie znać w komentarzach!

Co pomoże Wam być jeszcze bardziej zorganizowanym? Polecam Wam podcast Ariadny „Jak planować i działać, aby mieć rezultaty?

Copywriter Jak Zacząć – moja historia!

Copywriter jak zacząć pracować

Pokrótce przedstawię swoją historię i myślę, że już z niej wyciągnięcie wiele ciekawych wniosków. Posłuchajcie więc, jak ja zacząłem pracować jako Copywriter!

Moje początki jako Copywriter miały miejsce już w gimnazjum, kiedy to uwielbiałem pisać długie wypracowania z języka polskiego. Nie zawsze wychodziły mi idealnie, ale pamiętam, że były długie, więc miałem już wtedy dryg do pisania. Kolejny etap to po ukończeniu gimnazjum w roku 2006, kiedy prowadziłem swojego bloga muzycznego – wolnej chwili zapraszam, aby zajrzeć. Był to czas, kiedy miałem zacięcie do nauki gry na gitarze, którą udało mi się opanować i jestem z tego faktu bardzo zadowolony. Dzięki temu udaje mi się co jakiś czas chwytać za gitarę i grać na niej różne utwory na moich bliskich.

Moje staże i firmy copywriterskie:

Posiadając już własny komputer i wolny internet, dążyłem do poszukiwania ciekawego sposobu na zarabianie. Przeszedłem najpierw staż w firmie Benhauer z Krakowa, która przyjęła mnie na okres 2 miesięcy i niby podszkoliła w pisaniu tekstów. Piszę niby, ponieważ z perspektywy czasu widzę, że mógłbym się tego samodzielnie nauczyć, a dodatkowo na tym zarobić.

Natomiast po chwili natrafiłem wtedy na firmę copywriterską Setugo, która zaproponowała mi pracę na podstawie umowy śmieciowej (o dzieło). Dla mnie śmieciowa nie była, ponieważ ubezpieczenie zdrowotne miałem zapewnione ze względu na dalszą naukę (wedle prawa przysługuje nam do 26 roku życia, jeśli się uczymy). Była to moja pierwsza praca na papierze, do której starałem się podejść bardzo poważnie. Nauczyłem się w niej pisać proste precle, teksty seo i teksty do katalogów.

Ciągła nauka i dalszy rozwój

Początki nie były łatwe, ponieważ musiałem opanować bezwzrokowe pisanie na klawiaturze. Ile pisałem tekstów o długości 1000 znaków (120-150 słów) w przeciągu godziny? Na początek wychodziło około 2 teksty. Nie najlepiej, ale tak to wyglądało. Pisania bezwzrokowego nie uczyła mnie informatyczka w gimnazjum. Ona miała opanowane pisanie tylko za pomocą palców wskazujących 🙂 Ale każda kolejna godzina przyniosła coraz lepsze rezultaty. Po kilku dniach udawało mi się już pisać 4-6 artykułów na godzinę. A po tygodniu pisałem około 8-10 artykułów, więc w tak krótkim czasie udało mi się zarabiać blisko 10 zł – byłem zachwycony! W miesiącu udawało mi się zarabiać od 200-400 zł i tak pracowałem przez kilka miesięcy. Z czasem moje zarobki wzrosły, nawet do około 1000 zł, a miałem wtedy 20 lat.

Z czasem rozstałem się z tą 1 firmą, ponieważ chciałem się dalej rozwijać. To sprawiło, że przez pół roku współpracowałem z Agencją Interaktywną Atom. Dzięki niej nauczyłem się już tworzyć poważniejsze opisy działalności i teksty na specjalne zamówienie. Dodatkowo jako zdalny Copywriter wysilałem się również dla firmy SeoTXT przez około 2 lata.

Praca przez platformy / serwisy copywriterskie

Chciałem szukać nowych kontaktów i możliwości. To sprawiło, że udało mi się wyszukać nowe platformy copywriterskie. Wszystkie znane i sprawdzone sprawdziłem samodzielnie, poniżej dowody:

  • 10Heads – polecam szczególnie początkującym. Dość ciekawe stawki, ponieważ za przygotowanie 10 opisów, co zajęło mi czasami niecałe pół godziny otrzymywałem około 20 zł. Gdyby portal oferował możliwość rozliczania się z Copywriterami także na podstawie Faktur, to czasami był z nim współpracował. Na razie nie mają takiej oferty.

Copywriter Szymon Owedyk na platformie copywriterskiej 10Heads

  • GoodContent – tutaj czasami zdarza mi się pracować dla klientów, którzy na początku nie są do mnie przekonani bądź wygodniej im jest przez ten portal. Polecam go zarówno Copywriterom, jak Klientom poszukującym odpowiednie teksty. Więcej o tym rozwiązaniu pisałem w artykule „Teksty SEO czyli artykuły na zamówienie

Teksty-opisy-produktów-i-artykuły-wykonane-na-platformie-GoodContent

  • TextBroker – szczególnie polecam jeśli znacie języki obce. Ja chciałem tą platformę sprawdzić i przy zdobyć wynagrodzenie w Euro 🙂

Copywriter Szymon Owedyk na platformie copywriterskiej Textbroker

  • UOP – projekt unikalne opisy produktów. Aktualnie nie współpracuję, ponieważ sam tworzę dla swoich klientów takie opisy, bez żadnych pośredników 🙂

Copywriter Szymon Owedyk na platformie copywriterskiej UOP Unikalne Opisy Produktów

  • Textbookers – jedna z moich pierwszych platform copywriterskich, która zapewnia słabe stawki Copywriterom. Ja przynajmniej tak to odczuwałem i dlatego szybko się z nią rozstałem.

Copywriter Szymon Owedyk na platformie copywriterskiej textbookers

Z czasem zacząłem gromadzić szerokie grono klientów i wtedy skorzystałem z oferty serwisu Useme.eu, dzięki któremu wystawiałem faktury jako osoba fizyczna. Wszystko odbywało się na podstawie umowy o dzieło. Serwis taki pobiera małą prowizję za wystawienie każdej faktury. Dzięki temu nie musiałem zajmować się żadną księgowością. Po prostu zlecałem wystawienie faktury i to wszystko.

Przełomowy okazał się rok 2016, kiedy to założyłem własną działalność. Bez problemu byłem w stanie ponieść koszty związane z jej prowadzeniem. I tak jest nadal. Ale pomogła mi w tym determinacja, jak i dobry kontakt ze stałymi i nowymi klientami. Również i Wam życzę takich i jeszcze większych sukcesów 🙂

Copywriter Jak zacząć Krok po kroku:

  1. Zacznij pisać, np. prowadź własnego bloga. Najlepiej na temat, który Cię interesuje. Najlepiej, gdy nie ograniczasz się do jednej tematyki. Nie czekaj na wenę, po prostu pisz i czyn tak każdego dnia, na przykład o wyznaczonej porze przez 30 minut czy 1 godzinę.
  2. Dodatkowo ucz się bezwzrokowo pisać na klawiaturze. Opanuj podstawy, aby nie pisać korzystając tylko z 2 wskazujących palców, lecz z wszystkich. Wystarczy poświęcić na takie ćwiczenie np. 10 minut każdego dnia przez okres kilku tygodni. Efekty będą zachwycające.
  3. Rozpocznij jak najszybciej współpracę z pewną firmą bądź platformą copywriterską. Ja polecam szczególnie 10Heads i GoodContent.
  4. Ulepszamy bloga. Poprawiamy na nim treść, dbamy o jego rozbudowanie, aby stanowił świetną promocję naszej osoby i umiejętności copywriterskich, które zaczynamy rozwijać.
  5. Pomyśl o własnej stronie firmowej, nawet jeśli jeszcze nie posiadasz firmy. Koszt utrzymania domeny i hostingu wynosi niecałe 100 zł na rok, a korzyści są wspaniałe. Na takiej stronie ukazujesz innym czym się zajmujesz, jakie posiadasz portfolio. Sam dzielę się tym, który hosting uważam za najlepszy. Zajrzyj do artykułu „Najlepszy hosting na stronę www„.
  6. Promuj swoje usługi na FB i w wielu innych miejscach (np. olx, allegro). Niech Twoi znajomi już wiedzą, że zaczynasz wysilać się jako Copywriter! Wystarczy, że na swoim profilu dasz link do swojej strony firmowej. I taki link możesz jeszcze pozostawić w opisie do zdjęcia profilowego.
  7. Zacznij wystawiać swoim klientom Faktury przez serwis useme. Dzięki temu możesz z nimi współpracować, gdy już założysz własną działalność.
  8. Zdecyduj się na własną firmę, jeśli już jesteś rozpoznawalnym Copywriterem i masz pewność, że się uda. Warto obliczyć czy będzie nas stać każdego miesiąca na ZUS, podatek dochodowy i inne koszty.

To tylko podstawowe kroki, które można podjąć, aby po pewnym czasie wysilać się jako sprawny i doświadczony Copywriter. Jeśli ukończymy studia na kierunku dziennikarskim to jeszcze lepiej, ale to nie jest warunek 🙂 Poniżej ukazuję „Co jeszcze powinien posiadać / zapewniać Copywriter„. Sprawdźcie więc, co możecie jeszcze poprawić 🙂

Content wspiera pozycjonowanie stron www

pozycjonowanie-stron-www-copywriter-cennik-copywriting-cennik-copywriter-portfolio-wspolpraca

Poszukując specjalisty od pozycjonowania naszej strony firmowej, bloga czy sklepu internetowego nie musimy zawsze decydować się na współpracę z Agencją reklamową. Aktualnie o wiele większe możliwości współpracy i wspaniałe wyniki pozycjonowania zapewnia nam doświadczony Copywriter posiadający doświadczenie w tematyce SEO.

Copywriter przyczyni się do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jakim cudem? Jego najważniejsze usługi pozycjonowania to zazwyczaj: prowadzenie bloga, prowadzenie social media (fanpage’a, konta google+), prowadzenie zaplecza seo, założenie konta firmowego google, katalogowanie, dodawanie opinii, komentarzy na forach internetowych i wiele innych.

Copywriter lepszy od Firm SEO i Agencji reklamowych?!

copywriter-copyrighter-copy-writer-cennik-copywriting

Google ocenia, że najważniejsza w pozycjonowaniu jest unikalna treść, a coś takiego zapewni Wam doświadczony Copywriter. Właśnie dlatego warto z nim pracować również na bazie skutecznego Pozycjonera.

Coraz większa ilość firm wyszukuje Copywriterów Freelancerów, którzy zajmą się pozycjonowaniem ich stron firmowych. Przez lata dostrzegli, jak byli oszukiwani przez pewne agencje reklamowe czy firmy seo.

Jak czasami oszukują firmy pozycjonujące strony www:

1. Firmy-Krzaki (z pozycją i reputacją trudną do ustalenia), które od razu oferują za kwotę np. 1000 zł pierwsze miejsce w Google – w szybkim czasie. Na umowach i fakturach piszą zakamuflowanie, aby klient nie mógł się do niczego przyczepić.

2. Większe firmy, które podpisują z klientami umowy na rok bądź krócej, za miesiąc uzyskując np. od 300-800 zł. Wciskają na początek „Audyty” strony, dając do zrozumienia, że strona firmowa jest źle wykonana. Ale pomijają powiadomić klienta, że nawet 100% zgodność z W3C nie zapewni im 1 miejsca w Google. Pełno takich ofert.

3. Zdarzają się nawet firmy, które pozycjonują stronę klienta na „nazwę firmy”, nie informując ich o tym, że już wcześniej po wpisaniu ich nazwy firmy do wyszukiwarki znajdowali się na 1 miejscu w Google. I tak roczna umowa, a fraza i tak utrzyma się na 1 pozycji.

4. Ostatnio jest również pełno firmy oferujących wizytówkę firmy w branżowych katalogach stron. Właściciele takich stron biorą ogromne środki za taką reklamę, co byłoby odpowiednie, gdyby dokładnie informowali klientów o ilości odświeżeń strony. Czasami mylą liczbę odwiedzin serwisu z liczbą odwiedzin poszczególnych podstron, których w danym serwisie jest tysiące. Nie udostępniają takich danych klientom, przed, ani po podpisaniu umowy.

5. Pośrednictwo w reklamach AdWords. Klientów odwiedzają przedstawiciele firm, którzy organizują kampanię reklamowe w Google. Oznacza to tak naprawdę, że pośredniczą w wykupowaniu reklam AdWords. I za takie pośrednictwo biorą np. 400 zł miesięcznie, a dodatkowe 600 zł jest kosztem wykupienia reklam w Google. Czy jest w ogóle sens takiej operacji. Przecież klienci mogą sami wykupić te reklamy i oszczędzić na prowizji. Jest to szczególnie proste, ponieważ firma Google wprowadziła ułatwienie, a mianowicie Google Express – tutaj, aby utworzyć i prowadzić reklamy AdWords nie musimy posiadać specjalistycznej wiedzy. Wszystko czyni za nas Google i to za darmo 🙂

Przygotowałem dla Was specjalny poradnik: AdWords vs Express czyli skuteczna reklama Google!

Jak nie dać się oszukać – wnioski:

Powyżej przedstawiłem kilka z przykładów wyłudzania i oszukiwania klientów. Chcę jednak zaznaczyć, że nie jest tak w przypadku wszystkich firm seo i agencji reklamowych, występują i te uczciwe. Ale na pewno musimy być uważni.

Podobna sprawa ma się z Copywriterami, gdyż nigdy nie można wszystkich wrzucać do jednego worka. Zanim więc rozpoczniemy współpracę i podpiszemy umowę, to poznajmy daną osobę i oceńmy czy warto z nią współpracować. Jak to sprawdzić?

Co powinien posiadać / zapewniać Copywriter:

  • stronę firmową
  • osobisty blog
  • rozbudowane i aktualne portfolio
  • referencje / opinie od klientów
  • konto społecznościowe – szczególnie facebook (najlepiej prywatne i firmowe)
  • oświadczenie o przekazaniu praw autorskich. O nim więcej w poniższym artykule:

Copywriting co to? I kim jest Copywriter?

  • stały kontakt – emailowy i telefoniczny oraz bezpośredni
  • faktury i rachunki (jeśli prowadzi działalność, to dobry znak)
  • ciekawe CV
  • własne ebooki i książki

Jeśli więc uznaliśmy, że dany Copywriter spełnia te wszystkie bądź większość wymagań to bardzo chętnie powinniśmy zdecydować się na współpracę z nim i to najlepiej długofalową.

Copywriter i Pozycjoner czyli 2 w 1

copywriting-cennik-przedstawia-pomysl-na-zarabianie

Naprzeciw oczekiwaniom firm wychodzi więc wyżej wspomniany Copywriter, szczególnie jeśli wysila się w zakresie pozycjonowania stron internetowych. Często informują nas o tym na swoich stronach. Nadal dbają o rozwój swoich umiejętności SEO i dzięki temu co pewien czas mogą poszerzyć swoją ofertę o nową usługę.

Dokładnie ukazują klientom, jak dana usługa przyczyni się do pozycjonowania ich strony internetowej. Kontakt z klientem to dla nich jeden z priorytetów.

Wniosek: Widzimy więc, że wiele firm i agencji bazuje na niewiedzy klientów. A ich usługi to czasami wielkie oszustwo. Oczywiście nie jest tak w przypadku wszystkich firm seo i agencji reklamowych. Ale pokusiłem się o tym wspomnieć i zachęcić do tego, abyście dokładnie sprawdzali, z jakim Copywriter i Pozycjonerem współpracujecie. A jeśli myślicie o takiej pracy, to po prostu wykorzystajcie powyższy „Poradnik Copywriter Jak Zacząć!„. Jeśli jednak myślicie o pracy freelancera to zapraszam do artykułu „Freelancer kto to?

Na koniec zapraszam 🙂

Zachęcam do obserwowania bloga o copywritingu, seo i pozycjonowaniu stron www

Zachęcam Was do obserwowania bloga. Zapisujecie się po prawej stronie 🙂 Obserwujcie także mój kanał na YT. Do usłyszenia!

Podziel się z innymi 🙂

19 Komentarze

  1. Czy mógłbyś rozwinąć zdanie „są oszukiwani przez Agencje reklamowe i Firmy SEO”? Nie jestem przedstawicielem żadnej z takich firm, jestem raczej niezbyt szczęśliwym klientem – dlatego ciekaw jestem, co masz na myśli, pisząc o oszukiwaniu.

  2. Pokusiłem się o rozwinięcie wpisu o najczęściej spotykane oszustwa w ramach usługach pozycjonowania. Oczywiście nie dotyczą one wszystkich firm i agencji. Pozdrawiam 🙂 Dziękuję za pomoc w rozwinięciu tematu.

  3. Dziękuję 🙂 Ja padłem ofiarą zjawiska opisanego w pkt. 5, ponieważ wydawało mi się, że profesjonalna agencja poprowadzi kampanię w Adwords lepiej niż ja-amator. Rzeczywistość okazała się dokładnie odwrotna…

    Z tego miejsca więc przyłączam się do opinii Autora: jeśli Google Adwords, to tylko samodzielnie – nigdy przez agencję, bo to strata czasu, nerwów i pieniędzy.

  4. No tak i tu chyba kłania się świadomość, a raczej jej brak, wśród niektórych właścicieli stron. Wcale mnie to nie dziwi, bo dla przeciętnego użytkownika – SEO- to raczej czarna magia…

  5. Dla mnie temat pozycjonowania do czarna magia w dalszym ciągu 😉 Któregoś dnia będę musiała na spokojnie usiąść, poczytać, nauczyć się tematu 😉 Wtedy i ja zacznę ogarniać 😀

  6. Copywriter to absolutnie nie praca, która do prostych należy. Choć rzeczywiście… wiele osób wciąż tak myśli.
    Niech spróbują, przekonają się i wtedy wyrażą swoje prawdziwe podparte doświadczeniem zdanie 🙂

  7. Zgadza się i to powinno ich jeszcze bardziej zachęcić, aby być ostrożnym, oczekiwać konkretów, szczegółowych raportów, a nie wierzyć na słowo.

  8. Pozycjonowanie to temat, z którym zawsze warto być na bieżąco. Z czasem naprawdę rozwija i wciąga. Sam się o tym przekonałem 🙂

  9. Dokładnie. Wychodzą z założenia, że Copywriter i Pozycjoner po prostu siedzą w domku na kanapie, popijają kawkę i czasami coś tam napiszą bądź coś wykonają dla klienta. A tak naprawdę to praca na ponad pełen etat. Nawet nie będąc już przed ekranem komputera, Copywriter myśli i planuje – więc pracuje nadal. A Ci, co pracują 8 godzin w firmie, zakładzie czy sklepie, to kończąc pracę, po prostu o nie zapominają i żyją swoim życiem. Oczywiście to nie oznacza, że praca Copywritera nie może być przyjemna. Ale zawsze wymaga wysiłku i poświęceń 🙂

  10. Copyrighter kojarzył mi się z raczej prostą pracą. Ale teraz widzę, że jest to ciężki kawałek chleba…

  11. Tak wydaje się wszystkim moim znajomym, ale żona już coraz bardziej się o tym przekonuje, gdy widzi, ile czasu i sił muszę poświęcić na różnorodne zlecenia od moich klientów.

  12. ojej ile tych copy.. jakie nowe zawody XXI wieku 🙂 a co do pozycjonowania… to dla mnie też czarna magia i myślałam że wystarczy raz jak ktoś spozycjonuje a to jest proces długotrwały w czasie? Tak zrozumiałam z tekstu

  13. Dokładnie, bardzo dobrze zrozumiałaś Krystyno. Pozycjonowanie to nieodłączny i stały element rozwoju każdego biznesu. Ja dbam o utrzymywanie stałych relacji z moimi klientami i dzięki temu udaje mi się osiągać dla nich coraz to lepsze efekty. W przeciągu miesiąca nie byłoby to możliwe 🙂

  14. Ja dopiero krok po kroku i mozolnie zgłębiam temat pozycjonowania. Ale z racji zawodu mam do czynienia z całą masą firm, oferujących swoje usługi i niestety gro z nich wpisuje się w opisane przez Ciebie przypadki oszustwa. Szkoda tylko, że świadomość użytkowników sieci jest wciąż zbyt niska, by umieć odróżnić dobrą ofertę o oferty firmy-krzak.

  15. Nie zawsze łatwo jest wyszukać odpowiednich partnerów biznesowych, ale warto się tego uczyć. To zazwyczaj od tego zależy nasz dalszy rozwój!

  16. Myślałam, że żeby zajmować się SEO trzeba pracować w dużej fimie 🙂

  17. Nie trzeba, więc zapraszam do obserwowania bloga, chętnie wyjaśniam, jak samodzielnie pozycjonować strony i blogi 🙂

  18. W gwiazdki

    Ja jestem na początku swojej przygody z blogowaniem, więc jeszcze nie myślę o pozycjonowaniu. Jednak dobrze wiedzieć, że na tym polu zdarzają się oszustwa 😉

  19. Trzeba uważać. Sam zdarzyło mi się natrafić na oszustów w branży Copywritingu, ale te historie przynajmniej czegoś mnie nauczyły. Za jakiś czas napiszę, jak się przed nimi chronić 🙂

Pozostaw komentarz

Theme by Anders Norén