Klienci najczęściej mają dostęp do oferty hurtowni, sklepu internetowego, producenta i dystrybutora na platformie B2B dopiero po zalogowaniu. Dzięki temu automatycznie przechodzą do systemu i katalogu produktów. Pojawia się oczywiście system B2B, w którym to wszyscy użytkownicy, nawet Ci niezalogowani, mają dostęp do katalogu. Natomiast ich możliwości poznania katalogu są ograniczone, ponieważ otrzymują tylko informacje na temat tego, że dany produkt jest dostępny w wybranej cenie detalicznej. Wszystkie dodatkowe informacje dostępne po zalogowaniu.

panel klienta na platformie b2b, business to business, copywriterexpert, pozycjonowanie stron

Takie działanie są powszechną strategią wykorzystywaną w marketingu e-commerce. Skłania ona nowych kontrahentów do nawiązywania kontaktów biznesowych. Taka forma udostępniania informacji wpływa jeszcze skutecznie na promocję oferty hurtowni, sklepu, producenta i dystrybutora w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google.

Dzieje się tak wtedy, gdy klienci firmowi natrafiają na stronę B2B, która następnie przekonuje i zachęca do nawiązania stałej współpracy. To jeszcze bardziej zachęca, aby decydować się na sprzedaż produktów poprzez system B2B, ponieważ umożliwia on otworzenie się na świat i udostępnienie kontrahentom większej ilości informacji na temat naszej oferty i produktów.

System B2B – Funkcjonalność

system b2b, business to business, platforma b2b, copywriterexpert, teksty, pozycjonowanie

W systemie B2B właściciele sklepów internetowych, hurtowni, producenci i dystrybutorzy spotykają się z bogatą funkcjonalnością. Dzięki niej zamówienia stają się o wiele prostsze zarówno dla nich, w momencie realizacji, jak i dla samych klientów czy partnerów.

1. Dużym ułatwieniem jest sam Koszyk oraz ścieżka zakupowa w systemie B2B. Dzięki niemu klienci mają możliwość zamawiania nowych produktów, jak i wglądu do całego zamówienia. Dodatkowe możliwości zapewnia jeszcze eksport i import koszyka.

zakupy b2b, koszyk zakupowy business to business, copywriter pl, teksty, artykuły, pozycjonowanie stron www

zakupy b2b, koszyk zakupowy business to business, copywriter pl, teksty, artykuły, pozycjonowanie stron www

Dla wybranych klientów mogą zostać jeszcze przypisani opiekunowie. Ich zadanie polega na przygotowanie dla klienta wybranego koszyka, z odpowiednimi pozycjami. Dzięki temu klient nie musi za każdym razem wprowadzać wszystkich pozycji. Otrzymuje propozycje „przejęcia” zawartości koszyka i dokończenia zamówienia.

Klienci w każdym momencie mogą zapisać swój koszyk i wrócić do niego później. Mają jeszcze ciągły wgląd do historii swoich zamówień.

2. Kolejnym udogodnieniem platform b2b jest stworzenie specjalnych grup cenowych, promocji i cennika. Ważne jest przygotowanie 2 cenników(standardowy i promocyjny). Coraz częściej stosowane są rozbudowane systemy e-commerce, dzięki którym można dostosować cennik do każdego klienta indywidualnie. Są mu przyznawane odpowiednie zniżki i kupony rabatowe po spełnieniu odpowiednich warunków, które system automatycznie zapamiętuje.

Sprzedawcy wybierając system B2B mogą pozwolić sobie jeszcze na przygotowanie rabatów dla wybranych grup asortymentu bądź rabaty na specjalne zamówienia.

3. Wyszukiwarka. Ten moduł systemu B2B pozwala partnerom biznesowym wyszukiwań odpowiednich informacji. I właśnie dlatego wyszukiwarki powinny być w pełni dostosowane do ich potrzeb.

Najcenniejsze są te wyszukiwarki business to business, które pozwalają na wyszukanie produktów po kodach kreskowych, producentów, za pomocą nazw bądź poprzez pewne atrybuty i serie produktów.