Blog o Rozwoju osobistym, Copywritingu i Pozycjonowaniu

Wyjaśniam, jak prosto i skutecznie rozwijać się, pozycjonować strony www oraz zwiększać swoje dochody. Bądźcie ze mną na bieżąco a rozwój osobisty gwarantowany!

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie czy Adwords czyli co jest skuteczniejsze?

Pozycjonowanie czy adwords czyli linki sponsorowane

Zapewne wielokrotnie zastanawialiśmy się nad tym, co wybrać: Pozycjonowanie czy Adwords? Co jest skuteczniejsze? Warto dokładnie się temu przyjrzeć, ponieważ to może sprawić, że już niedługo podejmiemy o wiele lepszą decyzję związaną z dalszą promocją naszej strony i biznesu. Przekonajmy się więc, jak wygląda walka Pozycjonowanie vs Linki sponsorowane!

Oglądaj filmik na YT:

Artykuł dla ulubieńców tekstu i zdjęć:

1. Pozycjonowanie czy Adwords: Miejsce wyświetlania reklamy

Pozycjonowanie czy Adwords kategoria wyświetlanie się reklamy w wyszukiwarce Google

  • Pozycjonowanie SEO – pod linkami
  • Linki sponsorowane Adwords – na samej górze

Obalamy MIT: Czy internauci klikają w linki sponsorowane? Okazuje się, że tak. Bardzo wielu internautów i dlatego są one przygotowane w taki sposób, że płacimy tylko za klikalne linki.

2. Pozycjonowanie czy Adwords: Efekty

Pozycjonowanie czy adwords - efekty

  • Pozycjonowanie SEO – po wielu miesiącach, a nawet latach.
  • Linki sponsorowane Adwords – od razu.

Pamiętajmy: Jeśli wydaje się nam, że jesteśmy wysoko w wyszukiwarce, to myślmy, że będziemy odnosić z tego faktu już jakieś korzyści. Czasami 3 czy 5 pozycja w Google jest w stanie zapewnić nam wyższa skuteczność, niż pozycja nr 1. Najwięcej pewnych efektów oferują nam linki sponsorowane Adwords, na które klikają tylko zainteresowani naszymi produktami / usługami klienci.

3. Pozycjonowanie czy Adwords: Geolokalizacja

ustawienie lokalizacji wyświetlania się reklam Pozycjonowanie czy Adwords

  •  Pozycjonowanie SEO – przez dodanie nazwy miasta do wybranych fraz kluczowych (np „buty sportowe Warszawa”). Nie możemy jednak dokładnie określić, co wpisują internauci z danej lokalizacji. Czasami klienci z Poznania zainteresowani usługami sklepu obuwniczego po prostu wpisują do wyszukiwarki „sklep obuwniczy” bez nazwy miasta. Jeśli więc pozycjonowaliśmy się na frazę „sklep obuwniczy Poznań” to i tak nie docieramy do wszystkich klientów z Poznania zainteresowanych zakupem butów.
  •  Linki sponsorowane Adwords – TAK. W kampanii ustawiamy konkretną lokalizację, czyli na jakie miasto chcemy się pojawiać (np. biuro księgowe w okolicy kujawsko-pomorskie). Na ,powyższym zdjęciu widzimy, jak wygląda ustawienie takiej lokalizacji w kampanii Adwords. Dodatkowo od razu możemy dostrzec, jaki jest zasięg takiej reklamy.

4. Pozycjonowanie czy Adwords: Ograniczenia on site czyli od strony reklamowej

pozycjonowanie seo a google adwords linki sponsorowane kategoria na stronie czyli wygląd strony reklamowej

  •  Pozycjonowanie SEO – musimy posiadać na stronie unikalne treści (dosycamy więc stronę nową treścią, słowami kluczowymi, strukturą, optymalizacją itp. itd.). A następnie dokładnie monitorujemy pozycję naszej strony, aby móc ocenić czy takie zmiany okazały się korzystne.
  •  Linki sponsorowane Adwords – liczy się wskaźnik jakości (tak naprawdę nic nie musimy zmieniać na stronie, aby wyświetlać reklamę).

5. Pozycjonowanie czy Adwords: Elastyczność

Pozycjonowanie czy Adwords kategoria elastyczność

  •  Pozycjonowanie SEO – Bardzo niska. Nie zawsze zmieniamy tytułów i opisów stron. Są one często stałe. Czy możemy wygenerować odpowiednią podstronę na wybrane słowo kluczowe? Nie.
  •  Linki sponsorowane Adwords – elastyczność bardzo duża. Elastyczność reklamy adwords linki sponsorowane

Możemy zawsze zmieniać słowa kluczowe, dostosowanie słów, tytuły reklam i stronę/podstronę na którą kierujemy użytkowników. Dodatkowo możemy stworzyć kilka reklam, a następnie porównywać ich skuteczność.

6. Pozycjonowanie czy Adwords: Płatności

Co jest skuteczniejsze pozycjonowanie seo czy google adwords linki sponsorowane kategoria płatności

  •  Pozycjonowanie SEO – na podstawie takich parametrów, jak: efekty, abonament lub model mieszany. Myślimy, że płacimy za efekt. Płacimy dopiero po jakimś czasie, nawet po 3 miesiącach i to nas zachęca.
  •  Linki sponsorowane Adwords – Tutaj od razu płacimy za kliknięcia. To nas zniechęca, ale nie powinno tak być. Niby płacimy od razu, ale musimy liczyć się z tym, że efekty również będą natychmiastowe.

„Wolę wybrać pozycjonowanie, ponieważ płacę dopiero za 3-6 miesięcy, a nie od razu, jak w Adwords” – autor Parodia 🙂

7. Pozycjonowanie czy Adwords: Zagrożenie Banem

Pozycjonowanie czy Adwords co skuteczniejsze kategoria ban czyli zablokowanie strony

  • Pozycjonowanie SEO – Tak, zawsze. Dzieje się tak, jeśli przesadzimy z pozycjonowaniem, nie dostosujemy się do najnowszych algorytmów. Wtedy miejmy pewność, że strona zostanie wykluczona bądź bardzo mocna obniżona w wynikach wyszukiwania Google.
  • Linki sponsorowane Adwords – Nie. Nawet, jeśli posiadamy słabo przygotowaną stronę, to reklama może do niej prowadzić. Oczywiście wtedy otrzymujemy słabszy wynik strony, co na przykład wpływa na koszty takiej reklamy.

8. Pozycjonowanie czy Adwords: Reklama sezonowa i okazjonalna

Reklama sezonowa i okazjonalna w Google Adwords czyli pozycjonowanie seo vs linki sponsorowane

  •  Pozycjonowanie SEO – Nie ma takiej możliwości. Można podpisać umowę z pewną agencją seo, która niby zapewni nam efekty, ale nigdy nie są one trwałe i wiarygodne.
  • Linki sponsorowane Adwords – uruchamiamy, kiedy zachodzi taka potrzeba. Na przykład biura organizujące spływy kajakowe mogą ustawić reklamę w sezonie od 1 maja do końca sierpnia.

Skuteczna reklama w internecie: Pozycjonowanie czy Adwords?

Co skuteczniejsze Pozycjonowanie czy Adwords - Wnioski

Mogłoby wydawać się, że po tej analizie reklama w Adwords stanowi lepsze rozwiązanie. Ale tutaj musimy zmienić swoje myślenie. Okazuje się, że pozycjonowanie seo jest również dobrą formą reklamy. Szczególnie gdybyśmy byli wysoka wysoko wynikach wyszukiwania Google na cenne frazy kluczowe. Jak więc powinniśmy się zachować, jeśli mamy zamiar dalej rozwijać swój biznes i dbać o skuteczne pozycjonowanie swojej strony www?

  1. Łączmy więc kanały, a następnie analizujmy ryzyko. Nie ma tak naprawdę najlepszej formy reklamy, ponieważ każda ma swoje zalety i wady. Jeśli więc pozycjonowanie SEO jest w stanie zapewnić nam dobry budżet każdego miesiąca, to wykorzystujmy tą opcję jak najdłużej. Jeśli jednak taka promocja nie daje nam większych efektów, to wykorzystajmy również kampanie linków sponsorowanych Adwords, która działa zawsze, szczególnie jeśli poprawnie ją przygotujemy.
  2. Innym razem, nawet jeśli uzyskujemy dobre wyniki z pozycjonowania seo, warto jest dowiedzieć się, jakie możliwości moglibyśmy uzyskać stosując również reklamę Google Adwords. Zdarza się, że dopiero takie działanie kilkukrotnie zwiększyło dochody danej firmy i podobnie może być w naszym przypadku.
  3. Jeśli wysilamy się sezonowo bądź okazjonalnie to przede wszystkim powinniśmy postawić na reklamę Adwords.
  4. Gdy zależy nam na klientach z konkretnej lokalizacji, wybierzmy geolokalizację w linkach sponsorowanych.

„Nie uważajmy, że tylko jedna forma reklamy zapewni nam sukces”

ps. Już niedługo krótki poradnik o tym: Jak powinna wyglądać skuteczna reklama AdWords?

Na koniec mam małą prośbę 🙂

Zachęcam do obserwowania bloga o copywritingu, seo i pozycjonowaniu stron www

Zachęcam Was do obserwowania bloga. Zapisujecie się po prawej stronie, a prezenty wyślę na Waszego emaila 🙂 Obserwujcie także mój kanał na YT. Do usłyszenia!

Podziel się z innymi 🙂

4 Komentarze

  1. Warto też wspomnieć, że w niektórych branżach nie można prowadzić kampanii typu PPC i tutaj można jedynie polegać na pozycjonowaniu. Uważam jednak, że tam gdzie to możliwe warto zawsze wziąć pod uwagę obydwie możliwości i przeanalizować stosowność ich wykorzystania. Choć to niemały koszt..:)

  2. Ciekawe spojrzenie, może wspomnisz, w jakich branżach nie da się prowadzić kampanii linków sponsorowanych? 🙂

  3. Jak dotąd nie wiem co przynosi lepsze efekty, bez przeprowadzenia porównawczych testów jest mocno subiektywny pogląd

  4. W artykule tym nie wygrało ani Adwords ani Pozycjonowanie 🙂 A co do porównawczych testów to będą za jakiś czas…

Pozostaw komentarz

Theme by Anders Norén