Wyszukanie odpowiednich słów kluczowych to tak naprawdę podstawa pozycjonowania i optymalizacji każdej stron www. Co, jeśli mielibyśmy dostęp do cennych wskazówek i narzędzi przydatnych do poprawnej analizy słów kluczowych. Dzięki nim zadbalibyśmy o większy i wartościowy ruch na naszej stronie oraz o odpowiednią konwersję. Pamiętajcie, że źle dobrane słowa kluczowe to dla nas poważne straty. Przekonajmy się więc, jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania, na które nie tylko później będziecie wysoko w wynikach wyszukiwania Google, ale co ważne, zapewnią nam duży ruch na stronie.

Oglądaj filmik na YT:

Artykuł dla ulubieńców tekstu i zdjęć:

„Słowa kluczowe” – czym są?

Słowa kluczowe to wyrazy wpisywane do wyszukiwarki Google. Użytkownicy dzięki temu chcą wyszukać konkretne produkty, usługi, firmę bądź informacje. Kilka słów kluczowych, czyli już tak zwany long tail, nazywamy jest także frazami kluczowymi.

Rodzaje słów kluczowych:

czym są słowa kluczowe czyli dobór słów kluczowych

1. Podstawowe / ogólne

To słowa kluczowe złożone z 1-2 wyrazów. Często cechują się wysoką popularnością i konkurencją, przez co ich pozycjonowanie okazuje się trudniejsze. Przykłady: buty zimowe, sklep ogrodniczy, firma seo.

2. Brandowe

Słowa kluczowe wpisywane w celu wyszukania oferty konkretnej firmy. Użytkownicy nie znają strony firmowej, ale decydują się na jej wyszukanie na podstawie marki bądź samej nazwy firmy. To zachęca, aby pojawić się w Google na 1 miejscu na frazę stanowiącą naszą nazwę firmy. Przykłady: Neostrada, Cyfrowy Polsat, Coca-Cola, CopywriterExpert.

Pamiętajmy: Stwórzmy unikalną nazwę firmy, która jest wolna. Sprawdźmy, czy ktoś nie wykorzystuje podobnej nazwy. Decydujmy się także na stworzenie domeny o nazwie firmy, co sprawi, że nasza strona z nazwą firmy pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu potencjalni klienci wpisujący w wyszukiwarkę naszą nazwę firmy na pierwszym miejscu otrzymają link do naszej strony.

3. Long Tail

Dłuższe słowa kluczowe, najczęściej od 3-5 wyrazów. Posiadają mniejszą klikalność, ale również niską konkurencję. Dzięki temu o wiele łatwiej odbywa się pozycjonowanie na takie słowa kluczowe. Przykłady: buty zimowe dla mężczyzn, profesjonalne pozycjonowanie stron www.

4. Lokalne i Krajowe

Lokalne słowa kluczowe dotyczą wybranych regionów, województw, miejscowości (np. sklep obuwniczy toruń, firma seo kujawsko pomorskie), natomiast krajowe słowa kluczowe są ogólne (np. sklep obuwniczy, firma seo).

5. Informacyjne

Słowa kluczowe związane z wyszukiwaniem odpowiedzi na pewne pytania, a wpisywane są przez użytkowników. Przykłady: jak zdać na prawo jazdy, jak nazywa się premier USA, jak pisać artykuły reklamowe.

Co warto zapamiętać?

Krótkie słowa kluczowe cechują się wysoką konkurencyjnością, więc koszty związane z ich pozycjonowaniemwyższe. Natomiast dłuższe słowa kluczowe to automatycznie niska konkurencja i prostsze pozycjonowanie, a dodatkowo większa pewność, że na stronę trafią użytkownicy szczególnie zainteresowani naszym produktem, usługą czy informacją.

Recepta na skuteczne słowa kluczowe?

recepta na skuteczne słowa kluczowe czyli jak dobrać słowa kluczowe

Dowiedzieliśmy się już, czym są słowa kluczowe i jakie są ich rodzaje. Teraz więc zajmijmy sie tym, jak dobrać słowa kluczowe, te najlepsze? Na początek powinniśmy dokładnie przyjrzeć się swojej ofercie, czyli poszczególnym produktom i usługom, które chcemy zaproponować naszym klientom. Uwzględnijmy także obszar naszej działalności, szczególnie jeśli działamy lokalnie.

Recepta na dobre słowa kluczowe:

  1. Unikajmy fraz jednowyrazowych
  2. Unikajmy fraz złożonych
  3. Unikajmy fraz niegramatycznych
Przykład:
a) Słowa kluczowe dla sklepu z telefonami:

– iPhone 7

– bateria do iphone 4s

– najlepsze smartfony 2017

b) Słowa kluczowe dla agencji reklamowej w Toruniu:

– agencja reklamowa toruń

– agencja reklamowa kujawsko pomorski

– pozycjonowanie stron www toruń

c) Słowa kluczowe dla bloga o rozwoju osobistym:

– blog o rozwoju osobistym

– blog rozwój osobisty

– blog o marketingu

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania – 10 sposobów!

recepta na skuteczne słowa kluczowe czyli jak dobrać słowa kluczowe

To najważniejsza kwestia, która powinna nas zainteresować. Dzięki niej wiemy jak dobrać słowa kluczowe, które posłużą nam do skutecznego pozycjonowania naszej strony firmowej, sklepu czy bloga. Gdzie wyszukamy takie słowa kluczowe? Oto moje 10 sposobów jak dobrać słowa kluczowe.

1. Planer słów kluczowych Google czyli Keyword Planner

Mamy tutaj 2 możliwości wyszukiwania słów kluczowych:

  •  polega on na wpisaniu ogólnego słowa kluczowego związanego z naszą stroną (np. pozycjonowanie, sklep zoologiczny, firma szkoleniowa). Po jego wpisaniu i wyszukaniu otrzymujemy listę różnorodnych słów kluczowych, krótkich i dłuższych. Dodatkowo dowiadujemy się, jaka jest ich popularność (ilość wyświetleń każdego miesiąca) oraz konkurencja (niska / średnia / wysoka).

Jak wyszukac słowo kluczowe w Planner słów kluczowych Google cz.1

  • drugi sposób polega na wpisaniu adresu strony naszej konkurencji. Dzięki temu dowiemy się, na jakie słowa kluczowe jest wysoko w wynikach wyszukiwania i jakie propozycje słów kluczowych dostarcza jej Google. Wykorzystujemy do tego nie tylko adres główny konkurencji, ale także jej podstrony. (http://stronaglowna.pl i http://stronaglowna.pl/cennik lub http://stronaglowna.pl/o-nas itp.)

Jak wyszukac słowo kluczowe w Planner słów kluczowych Google

Co wpływa na konkurencyjność słów kluczowych:
  •  branża – wysoką popularnością cieszą się słowa kluczowe dotyczące ubezpieczeń, finansów i bankowości.
  • seo – wyższa ilość dobrze zoptymalizowanych stron na dane słów kluczowe.
  • liczba stron konkurencyjnych – większa ilość stron o podobnej działalności i tematyce.
  • liczba i jakość linków konkurencji – większa ilość linków pozycjonujących konkurencję

Te czynniki mają szczególny wpływ na koszt pozycjonowania strony na wybrane słowo kluczowe oraz na czas, w którym to uzyskamy wysoką pozycję w Google.

2. Na samym dole w wyszukiwarce Google

Kiedy wpiszemy pewne słowo kluczowe do wyszukiwarki Google, to na samym dole pojawia się pozycja „Podobne wyszukiwania„. Właśnie tam dowiadujemy się, jakie podobne słowa kluczowe zaproponuje nam wyszukiwarka.

jak dobrać słowa kluczowe na samym dole w wyszukiwarce google

3. Sugestie Wyszukiwarki

Kiedy wpisujemy pewne słowo do wyszukiwarki to Google może sam zaproponować nam jego treść (np. wpisując słowo „zegarki” w Google wyświetlają się nam w szarym tle dodatkowe słowa, jak „dla mężczyzn”, a poniżej jeszcze inne, jak „zegarki dla kobiet” czy „sklep z zegarkami”).

jak dobrać słowa kluczowe za pomocą google

Dodatkowo tutaj warto jest wykorzystaćzawężanie wyników wyszukiwania„. Jeśli w wyszukiwarkę wpiszecie na przykład słowo „kurtka * damska” o od razu pojawią się Wam propozycje „kurska damska zimowa” „kurska damska 4f” czy „kurtka damska pikowana”.  Więcej znaków specjalnych wykorzystywanych w wyszukiwarce Google najdziecie tutaj.

jak dobrać słowa kluczowe za pomocą google i zawężania wyników wyszukiwania

 

4. Google Search Console

Jeśli jeszcze nie znamy tego narzędzia to zapraszam do artykułu:

Jak dodać stronę www do Google Search Console? Krok po kroku!

Posiadając już konto w Google Search Console, logujemy się i klikamy w naszą stronę, a następnie przechodzimy w sekcję po lewejstronie „Ruch związany z wyszukiwaniem” i „Analiza wyszukiwania„. Otrzymujemy tutaj listę słów kluczowych, które spowodowały kliknięcie i wyświetlenie się naszej strony w wynikach wyszukiwania.

jak dobrać słowa kluczowe w google search console

Analizując te dane możemy dokładnie ocenić, które słowa kluczowe powinniśmy bardziej podkreślić na naszej stronie i je pozycjonować, aby uzyskały lepszy wynik.

5. Fora internetowe

jak dobrać słowa kluczowe przez fora internetowe

Wyszukajmy fora internetowe tematycznie pasujące do tematyki naszej strony i te, które pozwolą nam dotrzeć do naszych klientów. Jak to uczynić? Wpiszmy w Googletemat” + „forum„.

Przykład: pozycjonowanie forum, kobiety forum, rodzice forum itp. Będąc już na takim forum poznajmy popularne tematy, kategorie i artykuły, które interesują odbiorców, czyli naszych potencjalnych klientów.

6. Wikipedia

Po wpisaniu ogólnego słowa kluczowego do wyszukiwarki Wikipedia przeglądajmy spis treści na samej górze przedstawiający nam tytuły pewnych podrozdziałów.

Wikipedia spis treści

Później na samym dole sprawdźmy kategorie. Następnie przeglądajmy odnośniki. I zajrzyjmy do sekcjiZobacz także„, gdzie ukazują się podpowiedzi do haseł związane z danym tematem. Pozwoli nam to uzyskać dostęp do pewnych haseł i słów kluczowych, o których moglibyśmy nawet nie pomyśleć.

wikipedia sekcja zobacz także, odnośniki i kategorie

7. Amazon, Allegro itp.

jak dobrać słowa kluczowe przez Allegro

Korzystamy z popularnych portali, w których to wyszukiwarki mogą stanowić dla nas cenną podpowiedź. Wpisujemy do niej nasze słowo kluczowe, najlepiej ogólną frazę. Po wpisaniu słowa kluczowego wysuną się nam sugestie, mniej i bardziej rozbudowane frazy kluczowe. Możemy więc ocenić czy pewnych z nich nie pominęliśmy.

8. Answerthepublic.com

Świetne narzędzie, które pozwala nam szybko znaleźć najlepszy tytuł do artykułu na blogu bądź trafne słowa kluczowe.

Wpisując do wyszukiwarki słowo kluczowe widzimy:

  • jakie pytania dotyczące naszego słowa kluczowego wpisują użytkownicy
  • propozycje innych / podobnych słów kluczowych
  • alfabetycznie ułożone wszystkie słowa kluczowe dopasowane do naszego słowa kluczowego

9. Przegląd fraz i słów kluczowych

Z każdego słowa kluczowego na naszej stronie możemy często utworzyć nowe. Na przykład ze słowa kluczowego „sklep odzieżowy warszawa” może utworzyć inne słowa, gdzie pojawia się geolokalizacja (Przykład: „sklepy odzieżowe warszawa” czy „sklep z ubraniami warszawa”). Do gotowych fraz kluczowych można również dodać przymiotniki (Przykład: do słowa „copywriter” dodajemy przymiotnik „dobry copywriter”).

Pomocne jest narzędzie Keyword Mixer, które umożliwia odwrócenie kolejności słów kluczowych, ich sklejenie czy ułożenie w porządku alfabetycznym.

jak dobrać słowa kluczowe przez keyword mixer

Kiedy jednak tworzymy takie nowe słowa kluczowe to dobrze jest za pomocą wyżej wspomnianego narzędzia „Keyword Planner – Planowanie słów kluczowych” ocenić, jaka jest ich klikalność i konkurencja.

10. Boks People Also Ask

jak dobrać słowa kluczowe przez people also ask nowe narzędzie Google

Boks wyskakujący w wynikach wyszukiwania, jak na razie dostępny w języku angielskim. Jeśli więc chcemy go zobaczyć, o w ustawieniach języka wyszukiwarki zaznaczamy English. Przedstawia nam inne zapytania / pytania stosowane przez użytkowników, które nawiązują do wpisanego słowa kluczowego.

Co jeszcze?

Jeśli chcielibyśmy skorzystać z płatnych narzędzi, to jednym z nich okazuje się Semstorm czy Majestic. Pozwolą Wam sprawdzić, na które słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja i statystyki słów kluczowych, które idealnie mogłyby pasować do naszej strony. Oczywiście otrzymacie w nich dostęp do wielu innych przydatnych raportów.

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania – Podsumowanie:

podsumowanie jak dobrać słowa kluczowe 10 sposobów

Tak oto poznaliście 10 darmowych sposobów na to jak dobrać słowa kluczowe do Waszej strony firmowej, sklepu czy bloga. Dzięki nim będziecie mogli również przygotować najlepsze słowa kluczowe do wszystkich nowych i dawnych artykułów, które wrzucacie  na bloga czy serwis informacyjny.

Korzystajcie więc do woli i powodzenia w wysokiej pozycji w Google 🙂

ps. Znacie jeszcze inne sposoby, którymi chcielibyście się podzielić. Dajcie o nich znać w komentarzach.

Na koniec mam małą prośbę 🙂

Zachęcam do obserwowania bloga o copywritingu, seo i pozycjonowaniu stron www

Zachęcam Was do obserwowania bloga. Zapisujecie się po prawej stronie, a prezenty wyślę na Waszego emaila 🙂 Obserwujcie także mój kanał na YT. Do usłyszenia!

Podziel się z innymi 🙂