Od 9 marca 2017 roku został już wdrożony do życia nowy algorytm Google o nazwie Fred. W wyniku tego pojawiły dość duże zmiany w sposobie rankingowania wyników wyszukiwania. Skąd takie zmiany i czego możemy spodziewać się już niedługo, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron www?

Znanym pracownikiem w Google jest Gary Illyes, który czasami wspomina o pewnych zmianach i nowościach w pozycjonowaniu i SEO. Na temat nowego algorytmu Google nie chciał wypowiedzieć się na konferencji SMX West. Zwrócił tylko uwagę, że wszelkie skoki i spadki pozycji stron internetowych w rankingu wynikały przede wszystkim z wytycznych dla webmasterów.

Brak wypowiedzi oznaczał, że algorytm Fred już działa. W końcu na portalu społecznościowym Twitter Garyy Illyes zaznaczył, że niedawno odbył się update wyszukiwarki Google. Oznaczało to, że Fred jest kolejnym algorytmem, który ma wpływ na wyniki wyszukiwania.

Wszystkie zmiany w google spowodowane algorytmem fred - Gary illyes

A tutaj wypowiedź Johna Muellera, kolejnego pracownika Google:

pracownik google - zmiany w wyszukiwarce wprowadzamy każdego dnia

Jak Fred ocenia strony www?

jak google ocenia strony www, aktualizacja Google algorytm Fred, aktualizacja wyszukiwarki google a pozycjonowanie strony www

Na sprawdzenie nowego algorytmu Google zdecydowała się firma Sistrix, która dostarcza różnorodne narzędzia SEO. Zajęła się analizowaniem 300 domen, które po 9 marca spadły w wynikach wyszukiwania. Jakie były wyniki takich badań?

Algorytm Google „Fred” negatywnie ocenia strony:

– bogate w reklamy i banery reklamowe

– powiązane z systemami AdSense

– posiadające niezaktualizowaną i bezwartościową treść bogatą tylko w słowa kluczowe

– niedostosowane pod kątem UX

Widać więc, że Google w pierwszej kolejności chciało obniżyć pozycję stron i serwisów internetowych, które czerpią korzyści z ruchu bez zapewnienia internautom ciekawych i merytorycznych treści.

Algorytm Google „Fred” pozytywnie ocenia strony:

– bogate w unikalne i merytoryczne artykuły

– unikalne i ciekawe opisy produktów

– bogate w atrakcyjną grafikę i wideo

To tylko pokazuje, jak wyszukiwarka Google coraz bardziej docenia wysokiej jakości Content na stronach. Odpowiednie teksty, artykuły i materiały multimedialne mogą w dużym stopniu przyczynia się do pozycjonowania każdej strony www, sklepu internetowego i bloga.

pozycja stron www po aktualizacji Google Fred