Blog o Copywritingu, Pozycjonowaniu i Rozwoju osobistym

Wyjaśniam, jak prosto i skutecznie pozycjonować strony www oraz zwiększać swoje dochody. Bądźcie ze mną na bieżąco a rozwój osobisty gwarantowany!

Polecam, Pozycjonowanie

Jak dodać firmę do Google Moja Firma?

Chcecie zadbać o skuteczną promocję Waszej działalności w internecie? Jeśli tak, to powinna Was zainteresować usługa Google Moja Firma. Dzięki niej uda się Wam uzyskać reklamę firmy w wyszukiwarce i mapach Google. W artykule tym dowiecie się: jak dodać firmę do Google Moja Firma, jakie korzyści z tego wynikają, jak zarządzać kontem wizytówki i jak skutecznie ją pozycjonować. Zapraszam do krótkiego poradnika 🙂

Spis treści:
  1. Dla kogo wizytówka Google Maps?
  2. Dlaczego warto założyć wizytówkę Google Maps / Moja Firma
  3. Ile kosztuje wizytówka firmy w Google Maps?
  4. Jak dodać firmę do Google Moja firma – Instrukcja i Filmik do wyboru
  5. Jak stworzyć stronę www w Google Moja Firma
  6. Założenie wizytówki w Google Moja Firma: inne sytuacje:

Gdybyście nie rozumieli pewnych pojęć seo w artykule, zachęcam do skorzystania z coraz bardziej rozbudowanego Słownika SEO.

Na początek:

Zachęcam do obserwowania bloga o copywritingu, seo i pozycjonowaniu stron www

Zachęcam Was do obserwowania bloga. Zapisujecie się po prawej stronie 🙂 Obserwujcie także mój kanał na YT. Do usłyszenia!

Dla kogo wizytówka Google Maps?

Z usługi Google Moja Firma najchętniej korzystają małe, duże firmy i organizacje. Dzięki niej tworzą bezpłatną wizytówkę firmy, która jest następnie dostępna dla szerokiego grona odbiorców. Założenie wizytówki w Google Moja Firma automatycznie wiąże się z założeniem wizytówki w Google Maps i Google Earth. To sprawia, że jest łatwa do wyszukania dla użytkowników Google.

Wizytówka Google Moja Firma w wynikach wyszukiwania:

Jak zarejestrować wizytówkę w Google Maps - agencja reklamowa CopywriterExpert w Google maps

Wizytówka Google Moja Firma w  Mapach Google:

wizytówka CopywriterExpert w wynikach wyszukiwania Google Maps

Wizytówka Google Moja Firma w  Google Earth:

wizytówka CopywriterExpert w wynikach wyszukiwania Google Earth

Na założenie profilu Google Moja Firma mogą decydować się wszyscy właściciele działalności gospodarczej, którzy posiadają fizyczny adres firmy, czyli jej siedzibę w odpowiedniej lokalizacji. Dzięki temu udaje się zweryfikować wizytówkę, a proces ten polega na dostarczeniu na wybrany adres specjalnej pocztówki od Google z kodem.

Nie ma możliwości zakładania wizytówki dla firm, które nie zostały jeszcze otwarte. Czasami na początek możemy podać adres swojego miejsca zamieszkania i wtedy tam przyjdzie do nas kod weryfikacyjny. Gdy już potwierdzimy wizytówkę, to wtedy mamy jeszcze sposobność zmienić adres wizytówki i tutaj kolejna weryfikacja nie będzie musiała zostać potwierdzona.

Dlaczego warto założyć wizytówkę Google Maps / Moja Firma

  • promocja działalności za pomocą wyszukiwarki Google i Google Maps. Dzięki niej udaje się nam trafić do większego grona potencjalnych klientów, którzy mogą się z nami skontaktować w bardzo prosty sposób. W wizytówce mają oni dostęp do cennych zdjęć, wpisów, strony i aktualnych godzin otwarcia firmy.
  • właściciel wizytówki Google Moja Firma ma dostęp do cennych informacji. Ukazują one ilość wyświetleń wizytówki w wyszukiwarce Google i Google Maps. Dowiadujemy się, jaka ilość potencjalnych klientów wykorzystała nr telefonu bądź kliknęła na link do strony firmowej. Otrzymujemy tutaj jeszcze dostęp do opinii klientów, na które możemy odpowiadać.
  • reklama wizytówki w wyszukiwarce Google pojawia się często na samej górze bądź po prawej stronie, więc jest bardzo dobrze widoczna dla internautów.
  • możliwość otrzymywania miesięcznego raportu ukazującego aktualne statystyki wizytówki Google Moja Firma
  • założenie wizytówki i jej zarządzanie okazuje się bardzo proste

Wizytówka firmy w wynikach wyszukiwania Google:

Wizytówka firmy CopywriterExpert w wynikach wyszukiwania Google

Zapewne już jesteście przekonani do tego, aby założyć własną wizytówkę Google Moja Firma. Jeśli tak, to przejdźcie dalej 🙂

Ile kosztuje wizytówka firmy w Google Maps?

Wizytówka w Google Moja Firma od samego początku jest darmowa. Firma Google nie pobiera opłat za ich założenie czy wyświetlanie. Wszystkie reklamy telefoniczne i emailowe dotyczące wniesienia opłaty za założenie bądź przedłużenie istnienia wizytówki Google Maps powinniśmy odrzucać. Oczywiście możemy zlecić, aby ktoś założył nam wizytówkę firmy w Google Maps. Natomiast wtedy ponosimy opłatę za czas pracy danej osoby, która wykona za nas taką usługę.

Jeśli potrzebujecie wsparcia, chętnie pomogę. Bądź przejdźcie poniżej i sprawdźcie swoje siły 🙂

1. Jak dodać firmę do Google Moja Firma – Założenie wizytówki

Oglądaj filmik na YT:

Instrukcja poniżej dla ulubieńców tekstu i zdjęć:

Założenie wizytówki firmy w Google Maps, czyli rejestracja usługi Google Moja Firma zajmie nam jedynie kilka minut. Potrzebujemy konto Google, jeśli więc go nie posiadamy, to dobrze byłoby utworzyć. Nowe konto pocztowe Gmail i Google utworzymy tutaj. Do wyboru mamy osobne konto firmowe bądź prywatne. Zawsze w późniejszym etapie będziemy mogli dodać do wizytówki pewnych menedżerów profilu Google Moja Firma (wyjaśnienia w pkt….).

1.1. Dodanie lokalizacji firmy

Zalogujmy się do swojego konta Google pod adresem www.google.pl/business bądź www.google.com/miejsca. Po zalogowaniu pojawi się specjalny formularz, który musimy uzupełnić o dane naszej firmy. Jeśli wizytówka firmy już istnieje, została założona przez inną osobę, to warto uzyskać do niej dostęp. (wyjaśnienia w pkt 4). Nie zaleca się tworzenia kopii wizytówek.

Formularz podczas rejestrowania wizytówki w Google Moja Firma

Wypełniając formularz:
  • wpiszmy poprawną nazwę firmy, która będzie wyświetlać się w Google. Unikajmy tutaj dopisywania dodatkowych informacji marketingowych (np. Najlepsza firma ….), ponieważ nasza wizytówka mogłaby zostać zablokowana.
  • wybierzmy poprawną kategorię firmy. Później będziemy mieli sposobność dodania dodatkowych kategorii. Najważniejsza jest pierwsza kategoria, ponieważ decyduje o tym, kiedy wizytówka wyświetla się w wynikach wyszukiwania.
  • jeśli świadczymy usługi poza siedzibą firmy to powinniśmy zaznaczyć opcję „Dostarczam produkty i świadczę usługi u Klienta”. W kolejnych krokach będziemy mogli ustalić obsługiwany przez naszą firmę obszar działania.
  • gdyby firma znajduje się pod adresem, który nie jest wyczytywany przez Google, to mamy sposobność samodzielnie zaznaczyć jej lokalizację za pomocą „znacznika”.

3. Weryfikacja informacji

Po uzupełnieniu wszystkich pól w formularzu i kliknięciu w „Dalej” zostajemy poproszeniu o weryfikację wprowadzonych informacji. Gdy ponownie klikniemy w „Dalej” decydujemy się już na utworzenie wizytówki firmy w Google Moja Firma, jak i profilu firmy w usłudze Google+.

Potwierdzenie danych wizytówki firmy w Google Maps

4. Weryfikacja wizytówki – kod weryfikacyjny

Firma Google w celu potwierdzenia wizytówki wysyła na wskazany adres siedziby firmy pocztówkę w kodem weryfikacyjnym. Czas oczekiwania takiej przesyłki wynosi od 2-4 tygodni. W celu pewnego dostarczenia takiej pocztówki warto jest podać również imię i nazwisko osoby kontaktowej, do której powinna trafić taka wizytówka.

Wysyłanie kodu weryfikacyjnego w celu potwierdzenia wizytówki Firmy Google Maps

dodanie osoby kontaktowej do pocztówki w celu weryfikacji Google Moja Firma

wiadomość od Google kiedy zostanie zweryfikowana usługa Google Moja Firma

Alternatywne opcje weryfikacji wizytówki Google Maps:
  • przez połączenie telefoniczne
  • aktywacja natychmiastowa

Alternatywne formy weryfikacji wizytówki nie są dostępne dla nowych użytkowników. Nie ma również kryteriów określających, kiedy Google zaproponuje takie możliwości weryfikacji.

5. Jak zarządzać wizytówką Google Moja Firma?

Już po utworzeniu wizytówki otrzymujemy dostęp do „Panelu zarządzania wizytówką”. Pozwala on na wprowadzenie pewnych zmian dotyczących naszej firmy (telefon, adres, kategoria firmy itp.). Dostęp do wszystkich danych uzyskuje się po poprawnie zakończonej weryfikacji za pomocą przesłanego kodu. (Więcej o zarządzaniu wizytówką w pkt. …).

Panel zarządzania wizytówką Google Moja Firma (przed weryfikacją)

Kiedy otrzymamy pocztówkę z kodem weryfikacyjnym, wróćmy na tę stronę i kliknijmy w „Zweryfikuj teraz”.

kod weryfikacyjny usługi Google Moja Firma

Wpiszmy kod i dzięki temu nasza wizytówka będzie już dostępna w sieci, więc możecie dalej zadbać o jej uzupełnienie, aktualizowanie i pozycjonowanie. O tym więcej poniżej.

„Tak oto dowiedzieliśmy się, jak dodać firmę do Google Moja Firma!”

Założenie wizytówki w Google Moja Firma: inne sytuacje:

1. Zgłaszamy prawo do istniejącej wizytówki

Okazało się, że w Google Moja Firma istnieje już wizytówka naszej firmy, natomiast my nie jesteśmy jej właścicielami. Jak się wtedy zachować?

A) Gdy nie została zweryfikowana

Wchodzimy na link Google Moja Firma, logujemy się, aby dodać wizytówkę. Wpisujemy nazwę firmy, jej lokalizację i dowiadujemy się, że już taka wizytówka firmy istnieje, natomiast nie została ona w pełni zweryfikowana. Klikamy wtedy poniżej w „Dodaj” i następnie potwierdzamy w okienku, że „Jesteśmy uprawnieni do zarządzania tą wizytówką”. Klikamy w „Dalej” i automatycznie jest tworzone dla nas konto Google Moja Firma.

Jest także inny sposób: Wystarczy wyszukać taką wizytówkę w wyszukiwarce Google wpisując do niej: nazwę firmy, ulicę i miasto. Widzimy wizytówkę po prawej stronie i klikamy w link „Jesteś właścicielem firmy?”. Gdy klikniemy, to jesteśmy przenoszeni na stronę standardowej weryfikacji profilu Google Moja Firma.

 Google Moja Firma: zgłaszanie prawa do istniejącej wizytówki, Ktoś inny zweryfikował już tę wizytówkę, jak dodać firmę do google moja firma

B) Zgłoszenie prawa do istniejącej wizytówki

Jeśli wizytówka wyświetla się w wynikach Google, ale nie pojawia się na niej link „Jesteś właścicielem tej firmy?”, oznacza, że już została przez kogoś zweryfikowana. W tym wypadku należy skontaktować się z właścicielem wizytówki, aby móc poprosić o dostęp do niej. Właściciel ma prawo przekazać pełną własność do wizytówki bądź funkcję menadżera wizytówki. Jak to zrobić?

Gdy weszliśmy na link Google Moja Firma, zalogowaliśmy się i wpisaliśmy do formularza nazwę firmy oraz jej odpowiednie dane i została wyszukana wizytówka. Wtedy klikamy w „Dalej” i pojawia się nam specjalne okienko:

Ktoś inny zweryfikował już tę wizytówkę, jak dodać firmę do google moja firma

 

Gdy początek adresu email ukazany w okienku jest nam znany, to powinniśmy za jego pomocą zalogować się do Google Moja Firma. W przeciwnym razie klikamy w „Potwierdź, że firma należy do Ciebie” i wypełniamy formularz. Taka wiadomość dotrze następnie do osoby, która aktualnie zarządza wizytówką firmy.

Gdy nasze żądanie o przyznanie nam prawa do wizytówki jest uzasadnione, to osoba ta powinna się z nami skontaktować, a następnie w „Profilu zarządzania wizytówką Google Moja Firma” kliknąć w pozycję „Role” i dodać nowego właściciela wizytówki bądź menadżera.

Wysłanie wiadomości do osoby, która zarządza wizytówką Google Moja Firma

Wniosek: Poznaliście najważniejsze podstawy ukazujące, jak dodać firmę do Google Moja Firma. Już niedługo: Dalsza część 🙂

Podziel się z innymi 🙂

2 Komentarze

  1. O, fajnie, że o tym piszesz. Myślę, że warto korzystać z tych wizytówek. Kiedy wyszukuję jakąś firmę w Google i widzę jej dobrze zrobioną wizytówkę po prawej stronie, mam wrażenie, że firma jest porządna i profesjonalna.

    Byłam ostatnio na szkoleniu Internetowe Rewolucje i tam wspomnieli też o wizytówkach, ale bez jakichś większych konkretów, jak to ugryźć. A mnie ciekawi ten temat i to bardzo, szczególnie od strony technicznej – jak założyć, jak edytować dane. Dzięki za ten wpis 🙂

  2. Cieszę się i zapraszam do szkolenia 🙂 A jeśli jeszcze nie obserwujesz bloga, to zacznij, a otrzymasz 5 prezentów na start 🙂 Pozdrawiam!

Pozostaw komentarz

Theme by Anders Norén