Strony produktowe, zawierające poszerzone b2b opisy produktów, wykorzystywane są najczęściej przez partnerów do zapoznania się z nowymi produktami w ofercie, jednak nie są istotne w przyszłości, gdy kontrahent pozna już towar i ponawia zamówienia.

Na platformach B2B widać przede wszystkim klientów regularnie decydujących się na większe zamówienia różnorodnych produktów, dostępnych w sklepie internetowym czy hurtowni. Właściciele takich platform muszą postarać się o ich uproszczenie. Dzięki temu klientom o wiele łatwiej będzie się zapoznać z pełną prezentacją produktów w katalogu. Szybko zidentyfikują produkty, które najbardziej ich interesują. Następnie zdecydują się na ich zakup.

Ważne, aby systemy B2B posiadały jeszcze uporządkowane opisy produktów, pojawiające się zarówno w wyszukiwarce, jak i poszczególnych kategoriach.

Czym cechują się najlepsze listy / opisy produktów w sprzedaży B2B?

Listy produktów, opisy produktów w systemach b2b - business to business

  • ukazują najważniejsze informacje dla klienta (zdjęcie, kod producenta, wagę, ean i inne),
  • są pozbawione nieistotnych informacji i opisów (klienci już znają asortyment),
  • zapewnienie możliwości dodania do koszyka kilku produktów i pozycji na raz, bez potrzeby ponownego załadowania strony bądź powracania do kartoteki klientów,
  • ukazywać aktualną ilość produktów dostępną w magazynach (w innym wypadku przedstawić informację ogólną, np. duża ilość bądź ostatnie produkty).

Na platformach B2B pojawiają się rozbudowane „Strony Produktowe”. Na nich pojawiają się dłuższe opisy produktów, dzięki czemu nowi partnerzy mają możliwość zapoznania się z produktami. Natomiast po pewnym czasie już nie korzystają z takich stron produktowych, ponieważ kontrahenci znają już produkty. Takie strony służą im jeszcze do zapoznania się z nowymi produktami w ofercie, jeśli zostały wprowadzone do obrotu.