Blog o Copywritingu, Pozycjonowaniu i Rozwoju osobistym

Wyjaśniam, jak prosto i skutecznie pozycjonować strony www oraz zwiększać swoje dochody. Bądźcie ze mną na bieżąco a rozwój osobisty gwarantowany!

Copywriting

Jak pisać Opisy produktów dla klientów i wyszukiwarek?!

skuteczne-opisy-produktow-jak-pisac-copywriter-copywriting-cennik

Tworząc skuteczne opisy produktów nie skupiaj się na samym pozycjonowaniu sklepu internetowego bądź swojej strony www. Najbardziej interesują Cię twoi Klienci. Zastanawiasz się więc nad tym, jak pisać opisy produktów. Wczuj się więc w położenie swoich klientów i oceń swój produkt.

Czy Ty zdecydowałby się na jego zakup po opisie, który aktualnie posiadasz? Bez względu na to czy uznajesz swój opis za dobrze wykonany, odpowiedz sobie na jeszcze kilka pytań. Dzięki temu dowiesz się czy Twój Opis skutecznie się sprzedaje.

Jak pisać opisy produktów – Spis treści:
  1. Jak pisać opisy produktów – oceniaj je krok po kroku
  2. Opisy produktów do sklepów internetowych
  3. Optymalizacja i tworzenie opisów produktów pod SEO
  4. Jak pisze opisy produktów Copywriter?

skuteczne opisy produktów - jak je pisać i komu zlecić? Idealny opis produktu czyli przykładowy wzór

Jak pisać opisy produktów – oceniaj je krok po kroku

1. Czy ukazałeś w opisie, w kilku zdaniach, co tak naprawdę sprzedajesz? Taki opis powinien być zwięzły, np. „Najnowszy telefon w tytanowej obudowie dla najbardziej wymagających klientów biznesowych. Z najlepszym aparatem, ekranem i systemem poradzi sobie z każdym zadaniem”.

2. Czy wypisałeś główne korzyści wynikające z zakupu produktu i jego użytkowania? Wskaż klientom, jak wiele na nim zyskują, ile są w stanie zaoszczędzić.

3. Czy ukazałeś historię powstawania produktu? Opisz, jak powstał ten produkt. Jeśli możesz, to dodaj pozytywne opinie użytkowników, którym Twój produkt wiele pomógł.

4. Czy przedstawiłeś pewien unikalny szczegół, który wyróżnia Twój produkt? Jeśli masz się czymś pochwalić, to się chwal. Ale pamiętać, aby zawsze popierać swoje twierdzenia. Nie mogą być wyssane z palca.

Już po takim małym teście może wiesz, jak powinieneś poprawić swój Opis produktu. Jeśli sprzedajesz ich wiele, to do każdego z nich podejdź w sposób indywidualny.

Ważne: Wszelkie korzyści, jakie zapewnia Twój produkt popieraj konkretnymi dowodami. I dopiero na końcu daj swoim klientom możliwość dokonania zakupu.

Dodatkowo nigdy nie zmuszaj swoich klientów do zakupu produktu bądź usługi. O wiele lepiej, jeśli tylko przedstawiasz im taką możliwość, słowami typu: „Jeśli chcesz…”, „Wybór należy do Ciebie”, „Jeśli się zdecydujesz,  dokonaj zakupu”.

Opisy produktów do sklepów internetowych!

jak pisać opisy produktów do sklepów internetowych.jpg

Należy przygotować zarówno krótki, jak i rozbudowany opis produktu. Ten krótki jest widoczny na samej górze i przedstawia najważniejsze informacje, natomiast ten bardziej rozbudowane opis dokładnie opisuje produkt, jeszcze poszczególne parametry oraz zalety.

Główny opis produktu:

  • długość maks. do 1000 znaków
  • przedstawia najważniejsze informacje
  • najważniejsze słowa kluczowe (np. sklep obuwniczy, sklep odzieżowy)

Rozbudowany opis produktu:

  • dłuższa treść
  • ukazuje i opisuje dokładne parametry techniczne / zalety produktu
  • frazy kluczowe długiego ogona (np. sklep obuwniczy warszawa, sklep z odzieżą damską online)
  • bogate w nagłówki, sekcje, wypunktowania, zdjęcia, filmy wideo. Natomiast sama specyfikacja techniczna czy skład produktu korzystnie jest przedstawiać w postaci zrozumiałej tabeli.

Pamiętajmy: Opisy produkty zawsze muszą być pisane językiem klienta, nawet gdy ukazujemy w nich pewne parametry techniczne. Nie tylko na sucho ukazujemy takie parametry, ale dokładnie ukazujemy, jakie to daje możliwości użytkownikowi.

Przykładowy opis produktu: Smartfon Moto X Style z 4 rdzeniowym procesorem gwarantuje płynną pracę telefonu przez cały czas.

Optymalizacja i tworzenie opisów produktów pod SEO

optymalizacja opisów produktów pod seo czyli przykładowy opis produktu idealny.jpg

Aby dostosowanie opisy produktów pod względem SEO nie należy użyć w ich treści tylko pewnych słów kluczowych. Należy jeszcze zadbać o zoptymalizowanie innych elementów. Jakie?

Tytuł / nazwa produktu

Produkty powinny posiadać nazwę wykorzystywaną przez użytkowników. Z tego względu powinna przedstawiać markę producenta, model oraz zastosowanie. Idealny opis produktu: Plecak dziecięcy Nike Elemental, Męskie buty do biegania Nike Air Max. Tytuły produktów oznacza się nagłówkiem H1.

Śródtytuły

Wykorzystuje się je w rozbudowanych opisach produktu i oznacza za pomocą nagłówków H2 i H3. Korzystnie, gdy odmieniają słowa kluczowe, nazwę produktu, a poniżej przedstawiają dobrze uporządkowaną treść (bogatą w sekcje, punktory linie, pogrubienia i wiele innych).

ALT w zdjęciach produktów

To tekstowe opisy zdjęć pojawiających się na stronie. Warto w nich umieścić słowa kluczowe, ponieważ podkreślające nazwę i rodzaj produkty, który przedstawiają. Informacje te są później odczytywane przez wyszukiwarki internetowe.

Wniosek: Nie należy tylko przygotować unikalne opisy produktów, ale musimy jeszcze zadbać o ich dostosowanie pod SEO. Dopiero wtedy nasz sklep będzie o wiele lepiej odbierany przez Google, co pozwoli nam uzyskać o wiele lepszą pozycję na ważne słowa kluczowe.

Jak pisze opisy produktów Copywriter?

jak pisać opisy produktów czyli przykładowy opis produktu wzór idealny

Zamówienie na skuteczne opisy produktów warto złożyć u doświadczonego Copywritera, który w branży marketingu specjalizuje się od wielu lat i na bieżąco zapoznaje się z wieloma nowościami. Dzięki temu również dla nas stworzy opisy produktów, które przyczynią się do zwiększenia sprzedaży produktów, w naszym sklepie internetowym.

Chcąc pomóc sprzedać dany produkt bądź usługę, warto zastanowić się nad tym, co jeszcze uczynić, aby dana reklama okazała się w pełni przygotowana. Zarówno do Oferty handlowej i Opisów produktów klienci nabierają większego zaufania, jeśli przekonują się do samego sprzedawcy.

Oceń, jak Ty, jako sprzedawca, jesteś odbierany przez klientów?
– po pierwsze muszą Cię poznać,
– po drugie muszą Cię polubić,
– po trzecie muszą uwierzyć Ci i Twojej ofercie.

Aby wyróżnić się pośród szerokiej konkurencji Copywriter przedstawi Twój produkt, jako coś uniwersalnego, nowoczesnego, innego niż wszystko pozostałe. On po prostu wie, jak pisać opisy produktów. Dzięki temu nowi, potencjalni klienci w Waszych sklepach online będą jeszcze bardziej zainteresowani zakupami poszczególnych produktów.

Na koniec:

Zachęcam do obserwowania bloga o copywritingu, seo i pozycjonowaniu stron www

Zachęcam Was do obserwowania bloga. Zapisujecie się po prawej stronie 🙂 Obserwujcie także mój kanał na YT. Do usłyszenia!

Podziel się z innymi 🙂

25 Komentarze

  1. Dzięki! Przyda się info 😀

  2. Super, te wskazówki są aktualne już od wielu lat i zapewne nie zmieni się to przez następne lata. Tak naprawdę każdy sprzedawca powinien o tym pamiętać i wykorzystać to w ramach rozwoju swojej działalności.

  3. Zastanawiam się , czy w przypadku kursu online/ warsztatu tez opisywac kulicy powstania ?

    Mądrze, krótko i na temat.. jednym słowem pełna profeSka !

  4. Jasne, że warto, zawsze mogą przybliżyć potencjalnego klienta do produktu, a właśnie tak należy traktować również kursy i warsztaty online 🙂

  5. Fajny rzeczowy artykuł.

  6. Dziękuje Waldemarze i zapraszam na kolejne 🙂

  7. Przydatne wskazówki dla kogoś, kto tak jak ja zaczyna swoją pracę w tej branży. 😉

  8. Zapraszam więc ponownie. Co pewien czas będę wrzucał ciekawe i praktyczne artykuły z dziedziny Copywritingu i Pozycjonowania stron www 🙂

  9. Niby takie oczywiste, ale o wieku punktach się zapomina jak przyjdzie co do czego 🙁

  10. Ciekawy artykuł, bardzo pomocny na przyszłość 🙂

  11. Ja z doświadczenia mam listę ważnych punktów do przygotowywania różnych rodzajów tekstów, w tym także do opisów produktów. Ułatwia mi to zawrzeć wszystko w artykułach, co najważniejsze 🙂

  12. Polecam więc zaglądać, pojawią się również nowości z tematyki Copywriting i Pozycjonowania stron internetowych 🙂

  13. Przydatna jest lista, szczególnie do tworzenia różnego rodzaju artykułów. Dzięki niej udaje mi się wywiązać z większości oczekiwań moich klientów 🙂

  14. Poradnik do wydrukowania i powieszenia nawet na lodówce!

  15. Dokładnie, staram się o nim pamiętać podczas przygotowywania opisów produktów dla moich klientów 🙂

  16. Ja niestety sama sobie muszę robić opisy do sklepu. Wykorzystuję wszystkie te zasady ale zanim je przeczytałam, to doszłam do nich sama z obserwacji, co mnie najbardziej zachęca do zakupów.

  17. Nauka z własnego doświadczenia – super sprawa. Tylko nie wszyscy właściciele sklepów mogą sobie na to pozwolić. Nie mają zbyt wiele czasu na samodzielną obsługę sklepu i produktów, które się w nim pojawiają. Dodatkowo już na samym początku prowadzenia działalności chcą uzyskać jak najlepszą pozycję na rynku, a jest to możliwe, gdy ich sklep posiada skuteczne opisy produktów, które dodatkowo pozytywnie wpływają na pozycjonowanie. I właśnie wtedy poszukują pomocy u innych 🙂

  18. Fajny artykuł, na pewno skorzystam z Twoich rad – właśnie uruchamiam mój pierwszy sklep internetowy ☺️ w ogóle bardzo ciekawy blog – zmykam czytać dalej

  19. Dziękuję pięknie. W razie potrzeby zapraszam do siebie o pomoc 🙂 Niedługo wstawię kolejny artykuł, w niedzielę po 18 o Pozycjonowaniu 🙂

  20. To doskonała recepta na to, jak wyróżnić swój produkt i tak go zaprezentować, aby klient nie miał żadnych wątpliwości, że nie kupuje kota w worku. To siła profesjonalnego pisania tekstów na strony internetowe. Gratuluję wiedzy i doświadczenia!

  21. Dziękuję bardzo. Również podpisuję się pod Twoim przemyślanym wnioskiem. Klient musi mieć pewność, co kupuje. I to sprawia, że poświęci nawet większą sumę środków, niż zamierzał na początku. Opisy produktów umożliwiają nawiązanie jak najlepszych relacji z potencjalnymi klientami. I dlatego wszyscy właściciele sklepów internetowych powinni zadbać o ich jakość. Mogą to uczynić samodzielnie bądź zlecić profesjonalistom, a Copywriter na pewno do takiego się zalicza!

  22. Ciekawe, nie zgadza mi się jedna rzecz. Wszędzie na szkoleniach typu jak zachęcić potencjalnego klienta do zakupu to nie wybór, bo się może rozmyślić lecz nakaz typu – kup już dziś, promocja do godziny 24 ecetera. Ponoć to się sprawdza. Nie próbowałam, ale słyszałam…

  23. Wiele zależy od tego, na jakich klientach nam zależy. Jeśli na tych, którzy mają czuć się u nas komfortowo i wrócić do naszej oferty, ponownie z niej skorzystać, to kwestia wyboru okazuje się dla nich najlepsza. Natomiast wtedy należy im ukazać, że wybrany produkt, w przeciwieństwie do innego, stanowi dla nich najlepsze rozwiązanie. Taki wybór okazuje się dla nich przekonujący. A sam na sobie przekonuje się, że nakazy typu „kup teraz”, „promocja 24 godziny ekstra” nie wpływają na mnie pozytywnie, lecz od razu mnie zniechęcają.

  24. Zaciekawiło mnie zwłaszcza to, żeby skupić się na klientach.
    w erze poinformacyjnej to jest ważne, bo info mamy aż za dużo
    a cowiemy o klientach, to jest pytanie.
    dzięki za przydatny artykuł

  25. Zgadza się, podejście do klienta jest tutaj najważniejsze 🙂

Pozostaw komentarz

Theme by Anders Norén