Blog CopywriterExpert o SEO i Pozycjonowaniu stron www

Copywriting, Content Marketing, SEO, SEM i Pozycjonowanie stron internetowych w jednym miejscu.

Copywriting

Recepta na skuteczne Opisy produktów

Tworząc Opisy produktów nie skupiaj się na samym pozycjonowaniu sklepu internetowego bądź swojej strony www. Najbardziej interesują Cię twoi Klienci. Zastanawiasz się więc nad tym, jaki opis produktu mógłby ich zainteresować i zachęcić do zakupu. Wczuj się więc w położenie swoich klientów i oceń swój produkt.

Czy Ty zdecydowałby się na jego zakup po opisie, który aktualnie posiadasz? Bez względu na to czy uznajesz swój opis za dobrze wykonany, odpowiedz sobie na jeszcze kilka pytań. Dzięki temu dowiesz się czy Twój Opis skutecznie się sprzedaje.

opis-produktu-sprzedaz-jak-pisac-opisy-produktow-copywriter-cennik-copywriting-cennik-copywriter-pl

Opisy produktów sprzedają się, gdy:

1. Czy ukazałeś w opisie, w kilku zdaniach, co tak naprawdę sprzedajesz? Taki opis powinien być zwięzły, np. „Najnowszy telefon w tytanowej obudowie dla najbardziej wymagających klientów biznesowych. Z najlepszym aparatem, ekranem i systemem poradzi sobie z każdym zadaniem”.

2. Czy wypisałeś główne korzyści wynikające z zakupu produktu i jego użytkowania? Wskaż klientom, jak wiele na nim zyskują, ile są w stanie zaoszczędzić.

3. Czy ukazałeś historię powstawania produktu? Opisz, jak powstał ten produkt. Jeśli możesz, to dodaj pozytywne opinie użytkowników, którym Twój produkt wiele pomógł.

4. Czy przedstawiłeś pewien unikalny szczegół, który wyróżnia Twój produkt? Jeśli masz się czymś pochwalić, to się chwal. Ale pamiętać, aby zawsze popierać swoje twierdzenia. Nie mogą być wyssane z palca.

Już po takim małym teście może wiesz, jak powinieneś poprawić swój Opis produktu. Jeśli sprzedajesz ich wiele, to do każdego z nich podejdź w sposób indywidualny.

Ważne: Wszelkie korzyści, jakie zapewnia Twój produkt popieraj konkretnymi dowodami. I dopiero na końcu daj swoim klientom możliwość dokonania zakupu.

Dodatkowo nigdy nie zmuszaj swoich klientów do zakupu produktu bądź usługi. O wiele lepiej, jeśli tylko przedstawiasz im taką możliwość, słowami typu: „Jeśli chcesz…”, „Wybór należy do Ciebie”, „Jeśli się zdecydujesz,  dokonaj zakupu”.

Od kogo Opisy produktów? Copywriter?

opisy produktów zapewnia copywriter pl cennik, copywriting cennik

Zamówienie na Opisy produktów warto złożyć u doświadczonego Copywritera, który w branży marketingu specjalizuje się od wielu lat i na bieżąco zapoznaje się z wieloma nowościami. Dzięki temu również dla nas stworzy opisy produktów, które przyczynią się do zwiększenia sprzedaży produktów, w naszym sklepie internetowym.

Chcąc pomóc sprzedać dany produkt bądź usługę, Copywriter wcześniej zastanowi się nad tym, co jeszcze uczynić, aby dana reklama okazała się w pełni przygotowana. Zarówno do Oferty handlowej i Opisów produktów klienci nabierają większego zaufania, jeśli przekonują się do samego sprzedawcy.

Copywriter dokładnie oceni, jak Ty, jako sprzedawca, jesteś odbierany przez klientów?
– po pierwsze muszą Cię poznać,
– po drugie muszą Cię polubić,
– po trzecie muszą uwierzyć Ci i Twojej ofercie.

Aby wyróżnić się pośród szerokiej konkurencji Copywriter przedstawi Twój produkt, jako coś uniwersalnego, nowoczesnego, innego niż wszystko pozostałe. Dzięki temu nowi, potencjalni klienci będą jeszcze bardziej zainteresowani jego zakupem.

25 Comments

  1. Dzięki! Przyda się info 😀

    • Super, te wskazówki są aktualne już od wielu lat i zapewne nie zmieni się to przez następne lata. Tak naprawdę każdy sprzedawca powinien o tym pamiętać i wykorzystać to w ramach rozwoju swojej działalności.

  2. Zastanawiam się , czy w przypadku kursu online/ warsztatu tez opisywac kulicy powstania ?

    Mądrze, krótko i na temat.. jednym słowem pełna profeSka !

  3. Fajny rzeczowy artykuł.

  4. Przydatne wskazówki dla kogoś, kto tak jak ja zaczyna swoją pracę w tej branży. 😉

  5. Niby takie oczywiste, ale o wieku punktach się zapomina jak przyjdzie co do czego 🙁

    • Ja z doświadczenia mam listę ważnych punktów do przygotowywania różnych rodzajów tekstów, w tym także do opisów produktów. Ułatwia mi to zawrzeć wszystko w artykułach, co najważniejsze 🙂

    • Przydatna jest lista, szczególnie do tworzenia różnego rodzaju artykułów. Dzięki niej udaje mi się wywiązać z większości oczekiwań moich klientów 🙂

  6. Ciekawy artykuł, bardzo pomocny na przyszłość 🙂

  7. Poradnik do wydrukowania i powieszenia nawet na lodówce!

  8. Ja niestety sama sobie muszę robić opisy do sklepu. Wykorzystuję wszystkie te zasady ale zanim je przeczytałam, to doszłam do nich sama z obserwacji, co mnie najbardziej zachęca do zakupów.

    • Nauka z własnego doświadczenia – super sprawa. Tylko nie wszyscy właściciele sklepów mogą sobie na to pozwolić. Nie mają zbyt wiele czasu na samodzielną obsługę sklepu i produktów, które się w nim pojawiają. Dodatkowo już na samym początku prowadzenia działalności chcą uzyskać jak najlepszą pozycję na rynku, a jest to możliwe, gdy ich sklep posiada skuteczne opisy produktów, które dodatkowo pozytywnie wpływają na pozycjonowanie. I właśnie wtedy poszukują pomocy u innych 🙂

  9. Fajny artykuł, na pewno skorzystam z Twoich rad – właśnie uruchamiam mój pierwszy sklep internetowy ☺️ w ogóle bardzo ciekawy blog – zmykam czytać dalej

  10. To doskonała recepta na to, jak wyróżnić swój produkt i tak go zaprezentować, aby klient nie miał żadnych wątpliwości, że nie kupuje kota w worku. To siła profesjonalnego pisania tekstów na strony internetowe. Gratuluję wiedzy i doświadczenia!

    • Dziękuję bardzo. Również podpisuję się pod Twoim przemyślanym wnioskiem. Klient musi mieć pewność, co kupuje. I to sprawia, że poświęci nawet większą sumę środków, niż zamierzał na początku. Opisy produktów umożliwiają nawiązanie jak najlepszych relacji z potencjalnymi klientami. I dlatego wszyscy właściciele sklepów internetowych powinni zadbać o ich jakość. Mogą to uczynić samodzielnie bądź zlecić profesjonalistom, a Copywriter na pewno do takiego się zalicza!

  11. Ciekawe, nie zgadza mi się jedna rzecz. Wszędzie na szkoleniach typu jak zachęcić potencjalnego klienta do zakupu to nie wybór, bo się może rozmyślić lecz nakaz typu – kup już dziś, promocja do godziny 24 ecetera. Ponoć to się sprawdza. Nie próbowałam, ale słyszałam…

    • Wiele zależy od tego, na jakich klientach nam zależy. Jeśli na tych, którzy mają czuć się u nas komfortowo i wrócić do naszej oferty, ponownie z niej skorzystać, to kwestia wyboru okazuje się dla nich najlepsza. Natomiast wtedy należy im ukazać, że wybrany produkt, w przeciwieństwie do innego, stanowi dla nich najlepsze rozwiązanie. Taki wybór okazuje się dla nich przekonujący. A sam na sobie przekonuje się, że nakazy typu „kup teraz”, „promocja 24 godziny ekstra” nie wpływają na mnie pozytywnie, lecz od razu mnie zniechęcają.

  12. Zaciekawiło mnie zwłaszcza to, żeby skupić się na klientach.
    w erze poinformacyjnej to jest ważne, bo info mamy aż za dużo
    a cowiemy o klientach, to jest pytanie.
    dzięki za przydatny artykuł

Leave a Reply

Theme by Anders Norén