Blog CopywriterExpert o SEO i Pozycjonowaniu stron www

Copywriting, Content Marketing, SEO, SEM i Pozycjonowanie stron internetowych w jednym miejscu.

Copywriting, Pozycjonowanie

Organizacja miejsca pracy

miejsce pracy copywritera, blogera, webmastera, praca przez internet, biuro w domu, organizacja pracy

W każdym zawodzie ogromne znaczenie odgrywa organizacja miejsca pracy. Gdybyś jako Copywriter, Bloger, Webmaster, Grafik czy Freelancer nie brał tego pod uwagę, to czasami zlecenia, które mógłbyś wykonać w przeciągu 1 godziny, zajmują Ci kilka minut bądź godzin dłużej, a to już poważne straty czasowe.

Nawet praca w domu wymaga zachowania odpowiedniej higieny pracy, jak i zastosowania ciekawego planu, którego będziemy się zawzięcie trzymać. Wymaga to samodyscypliny, ale jeśli już ją opanujemy, to dobrze na tym wyjdziemy my sami, jak i nasz biznes.

Jedno miejsce pracy

organizacja miejsca pracy, miejsce pracy copywritera, jak pracuje copywriter, organizacja pracy w domu

Zastosowanie stałego miejsca pracy daje wiele korzyści. O wiele łatwiej jest nam wtedy zabrać się do pracy każdego dnia. Dodatkową dzielimy swoją przestrzeń prywatną i zawodową, dzięki czemu poważniej traktuje swoją pracę i wywiązujemy się ze wszystkich swoich zleceń.

Moje stałe miejsce pracy: Mam swoje duże biurko, a znajduje się na nim wszystko, co potrzebuję podczas pracy, a mianowicie: komputer, tablet, telefon, myszka, lampka, aparat, uporządkowane dokumenty w szafkach oraz materiały biurowe. Znalazło się nawet miejsce na mały kwiatek 🙂

Dbaj więc o dokładna organizację swojej pracy. Jeśli pomaga Ci w tym kartka i długopis, to zastosuj te narzędzia od razu. Mi przydają się specjalne naklejki na monitor(z aplikacji GooglePlay), które wyświetlają mi się na ekranie głównym tabletu i komputera. Kiedy wykonam pewną część zadań, decyduje się na ich aktualizację, odhaczam więc ich wykonanie, co okazuje się dla mnie bardzo zachęcające.

Spójrz na swoje miejsce do pracy i oceń, jak mógłbyś je ulepszyć. Zadbaj o właściwe uporządkowanie miejsca pracy, abyś w zasięgu ręki miał wszystkie potrzebne Ci rzeczy. Unikaj rozpraszaczy i dodatkowo korzystaj z przydatnego Ci oprogramowania.

Offline bądź Online

Offline, online, organizacja pracy copywritera, blogera, freelancera, webmastera

Organizacja miejsca pracy jest również zależna od tego, czy pracując w biurze bądź w domu chcesz być online czy jednak offline.

Dla działających online polecam program Pocket, który pozwali Wam zapisać artykuły i wpisy do przejrzenia na innym urządzeniu, na przykład na telefonie. I program Evernote, ponieważ umożliwia pisanie z każdego miejsca i synchronizowanie wpisów z aplikacją desktopową.

Dla bezpieczeństwa warto użyć Google Docs, który zapewnia udostępnianie naszych treści i prac innym osobom, jak i automatyczny zapis online. Nawet, jak nam padnie prąd w tablecie czy na komputerze, to zawsze powrócimy do zapisanego pliku.

Jeśli nie mamy takiej możliwości, bo działamy offline, to zawsze warto wyszukać w ustawieniach naszego Edytora tekstu opcję Kopia zapasowa. Dzięki niej co chwilę dochodzi do automatycznego zapisu naszego tekstu. W ustawieniach możemy wcześniej ustawić, aby zapis odbywał się co kilka bądź kilkanaście minut, według własnych upodobań.

Organizacja miejsca pracy – Nie rozpraszaj się!

skupienie podczas pracy Copywritera, Blogera, Freelancera, Webmastera

Pracując w biurze i we własnym domu (jako blogger, ghostwriter, copywriter, webmaster, programista czy ktokolwiek inny) o wiele lepiej skupimy się na swojej pracy, jeśli pozbędziemy się różnorodnych rozpraszaczy, jak popularnych portali społecznościowych, jak Facebook, Twitter czy Google+. Dodatkowo czasami warto zrezygnować z naszego telefonu, decydując się na jego wyłączenie bądź wyciszenie.

Takie rozpraszacze mogę spowalniać naszą pracę i wpływać na zaniżenie jej jakości. Jeśli jednak musimy mieć dostęp do internetu i korzystać z Facebooka bądź innych serwisów, to zaglądajmy do nich tylko co godzinę bądź rzadziej. Już w tym czasie zdążymy wykonać część naszego zlecenia.

I pamiętajmy: wyłączajmy powiadomienia o nowych wiadomościach z portali społecznościowych, whats appa i telefonu 🙂 Czasami wystarczy jeden bądź kilka klawiszy na komputerze bądź telefonie, aby całkowicie wyłączyć dźwięk.

Ćwiczenie dla Copywritera:

organizacja miejsca pracy, ćwiczenia podczas pracy, trening przy biurku, ćwiczenia dla pracujących,

Każda praca przy biurku jest związana ze stałą pozycją naszego ciała. Wynika one z siedzącej postawy, która czasami trwa od kilku do kilkunastu godzin w ciągu dnia. Najbezpieczniej będzie więc zaplanować stałe godziny pracy z konkretnie wyznaczonymi przerwami.

Mój plan pracy: pracuję od godz. 6.00-9.00. Mam przerwę (inne zajęcia, sprawy związane z domem, żoną, rodziną, posiłkami, treningi oraz pozostałe). Pracę rozpoczynam następnie od godz. 14:00-18.00. Pracuję również w weekendy, w soboty 2 godziny, natomiast w niedzielę 1h. Taki plan okazuje się w moim przypadku bardzo przydatny.

Nie mówię, że ten plan spełni również i Wasze oczekiwania. Każdy indywidualnie musi ocenić, w jakim czasie najlepiej się mu pracuje i kiedy tak naprawdę może.

W drugiej kolejności podczas pracy warto pamiętać o przerwach co każdą godzinę. Gdy już popracuję nad pewnym zleceniem blisko 1 godzinę, to wychodzę od biurka, idę się przejść, zjeść jabłko bądź do łazienki. Takie przerwy trwają kilka minut, a dają naprawdę wiele. Dzięki nim jesteśmy jeszcze bardziej zmotywowani i przygotowani do dalszej pracy.

Po trzecie liczy się także codzienna gimnastyka. Wystarczy na nią poświęcić od 10-15 minut każdego dnia. Można zacząć, kiedy wstajemy z łóżka bądź w innym momencie. Gdy wejdzie nam w krew i będzie odbywać się każdego dnia, to już możemy zapomnieć o problemach związanych z naszym kręgosłupem, o korzonkach i wielu innych.

Podsumowanie: Jeśli po przeczytaniu tego artykułu dostrzegłeś, że masz coś do poprawy, to zmiany dokonaj jak najszybciej, najlepiej od zaraz bądź od następnego dnia. Pomocny może okazać się plan i grafik, więc również zadbaj o jego wykonanie. Gdy będziesz się tego trzymać, to już po tygodniu dostrzeżesz znaczącą poprawę. Gwarantuję Ci 🙂

Organizacja miejsca pracy i gimnastyka pozwoli Ci żyć pełnią życia!

 

72 Comments

  1. Oj każdy ma coś do poprawy 😉 Jako pędząca kula chaosu ciągle muszę jakieś grafiki robić, żeby nie zapominać i nie rozpraszać się wszystkim wokół 😛

  2. Jako blogerka korzystam z aplikacji Wunderlist. To mój organizer. Zapisuję tam wszystkie pomysły na wpisy. Dzięki temu nie mam problemu z weną twórczą.

  3. To, że pracujemy, siedząc przy komputerze, nie oznacza, że się nie męczymy. Kilka godzin „dłubaniny” potrafi nas znużyć nie mówiąc już o konsekwencjach kilkuletniej pracy w takim trybie. Dlatego warto zadbać o komfort miejsca pracy i o pewne nawyki, o których mówisz. Rzeczywiście przerwa na gimnastykę czy zjedzenie owoca pomoże zachować świeżość umysłu i uchroni od przeciążenia ciała prowadzącego do uczucia zmęczenia . Warto zatem o tym przypominać do znudzenia. Pozdrawiam.

    • Zgadzam się w pełni i dlatego staram się z tym dzielić z innymi 🙂 Masz rację, że po wielu latach pracy w nieodpowiednim miejscu pracy mogą pojawić się poważne i smutne konsekwencje. Dlatego warto ich uniknąć.

  4. Super materiał. Będę odwiedziała Twój blog częściej. Ja jeżeli mam pracować w domu to w zasięgu wzroku muszę mieć porządek inaczej nie mogę się skupić, a co najlepsze że uwielbiam wtedy siedzięć pod kołdrą w łóżku niż przy stole. 🙂

    • U mnie z porządkiem jest podobnie, to dobra oznaka, bo później dbamy o porządek w naszej pracy 🙂 Natomiast siedzenie w łóżku na dłuższa metę odradzam, kręgosłup dałby o sobie znać. Biurko i wygodny fotel to podstawa 🙂

  5. Pewnie, że znalazły się dwie rzeczy do korekty we właściwej organizacji pracy, o jednej już wcześniej myślałam, ale zwlekałam z wdrożeniem z lenistwa. 🙂

    • Dobrze, że to w ogóle dostrzegasz. Samoanaliza to już dobry krok do zmian. Powodzenia w kolejnych 🙂

      • Przerwy robię co półtorej godziny, przy moim trybie pracy najlepiej się sprawdzają, taka dwudziestominutowa odskocznia od pracy potrafi wystarczająco odprężyć człowieka. 🙂

        • Super, że udaje Ci się robić takie przerwy. Każda z nich później przyczynia się do zwiększenia Twojej wydajności w pracy i u mnie jest podobnie 🙂

          • Dzień zaczynam o czwartej rano, dlatego takie przerwy są koniecznie, a i jeszcze jedna w południe, półgodzinna, na spacer z psem, zaczerpnięcie aktywności fizycznej i świeżego powietrza. 🙂

          • Ważne, że masz swój plan i się go trzymasz. Jeśli dbasz o sen, wypoczynek i aktywność fizyczną, to gratulacje. O to powinien zadbać każdy z nas 🙂

  6. Zupełnie się zgadzam. Ja do efektywnej pracy muszę mieć dobrze zorganizowane i idealnie uporządkowane miejsce. Inaczej się rozpraszam.

    • Dokładnie, rozpraszaczy najlepiej się pozbywać, a porządek wokół ma później przełożenie na uporządkowaną pracę, więc również polecam 🙂

  7. Ja muszę coś zrobić z moim miejscem pracy, bo nie mam żadnego konkretnego, a taka praca wszędzie to praca nigdzie :/

  8. Ewa

    Porządek na biurku pomaga mi się skupić, nic mnie tak nie rozprasza jak kurz 🙂

  9. Ładny masz widok z okna 🙂
    Ostatnio się przeniosłem na własne biurko
    jest lepiej, chociaż jest mniejsze.
    zamontowałem łapkę do komórki i mogę nagrywać 🙂

    dzięki za fajny artykuł

  10. Dla mnie bardzo ważny jest porządek na biurku i że nie ma żadnych rozpraszaczy typu TV czy radio.

  11. Z jednej strony cieszę się, że moja przyszła praca zawodowa nie będzie związana z pracą przy komputerze. Z drugiej jednak, jako bloger sam doświadczyłem wielokrotnie problemów z ogarnięciem planu pracy, organizacją czasu i wszystkim co nieprzewidziane. Ale pomaga mi pisanie tego samego dnia i mniej więcej, o tej samej godzinie. Nawet, jeśli nie miałbym napisać dwóch tekstów w tygodniu, to lepiej wychodzę na tym pisząc o stałej porze 🙂

    • Dokładnie stałe pory to podstawa, więc staram się o to zadbać, chociaż czasami muszę się pilnować, aby nie pracować zbyt długo i wieczorem 🙂

  12. Co to za „specjalne naklejki na monitor(z aplikacji GooglePlay)”? Podasz link? Pozdrawiam

  13. Zgadzam się z każdym punktem, choć nie ukrywam, że doceniłabym możliwość pracy z każdego miejsca: )

  14. Rozpraszacze są okropne i bardzo ciężko z nimi czasami walczyc…. ale na szczęście jest to możliwe

  15. Ciekawe przemyślenia i polecane programy

  16. Jeśli chodzi o bloga to niestety nie mam stałego miejsca pracy ale staram się chociaż wpisy i zdjęcia w komputerze mieć tak zorganizowane, aby tworzyło to pewną stałą. Pomaga. 🙂

    • To super, warto, aby znaleźć jakieś rozwiązanie i uporządkować swoje miejsce pracy, a zarazem sam harmonogram i zakres godzin pracy 🙂

  17. Mam wrażenie, że warto dodać też informację o uświadomieniu najbliższych 😉 czasem to oni są moimi największymi rozpraszaczami w pracy.

    • Racja, szczególnie jeśli pracujemy w domu, a żona i dzieci mogą się przekomarzać obok naszego biura. Mi pomaga wtedy wyznaczenie sobie odpowiednich godzin pracy 🙂

  18. Łączę pracę w domu z pracą w różnych instytucjach i czasem wychodzi to bardzo dobrze, a czasami potrzeba mi dużo motywacji, aby wykonać najprostsze zadania.

  19. Ja czasem zapominam o przerwach … a czasem o bożym świecie 😉

  20. Dobre opracowanie sam od dawna stosuję cześć z tego co opisałeś. Bez dobrej organizacji samego miejsca pracy nie jesteśmy tak efektywni jak moglibyśmy być w optymalnych warunkach. 😉

  21. Fajny artykuł, dzięki. Sama spędzam przy komputerze jakieś 10-12 h dziennie 🙁 Ciężko o samodyscyplinę…

    • 10-12 h dziennie to dużo, ja staram się nie przekraczać 8, a dodatkowo te 8 godzin i tak rozdzielam na kilka godzin rano i po południu. O kręgosłup trzeba dbać, bo jest tylko jeden 🙂 Dlatego od niedawna zacząłem jeszcze wykonywać specjalne ćwiczenia rozciągające kręgosłup 🙂

  22. Masz rację na dobrze zorganizowanej przestrzeni pracuje się o wiele lepiej.

  23. Marina

    Fajny masz plan (czas pracy) na swoj dzien, ale domyslam sie, ze wymaga on niezlej samodyscypliny. Podziwiam 🙂

  24. zazwyczaj jestem zorganizowana i wszystko mam zaplanowane, jednak ejsli chodzi o sama organizacje pracy to niestety… mam wiele do poprawy 🙂 zazwyczaj wlaczam tv ktory rozprasza mnie tak bardzo ze tekst na bloga pisze jakies pol godziny dluzej niz powinnam a przegladanie fb zamiast wstawienie tresci na swojego fanpage to po prostu moja zmora! 🙂 wezme sobie rady do serca i postaram sie w koncu cos zmienic!

  25. Z utrzymaniem porządku na biurku nie mam problemów, ale w laptopie – już tak! Czasem zapisuję coś na szybko, pod dziwną nazwą – a potem ile szukania, bo wiem, że gdzieś na pewno jest, ale gdzie? Trzeba wykorzystać wolną chwilę na uporządkowanie tego wszystkiego…

  26. Dżyzas, to wygląda jak idylla…. Gdybyś ty widział moje stanowisko pracy ….

  27. Ala Res WYSPA SZCZĘŚLIWA

    Oj, od zawsze mam problem z porządkiem na biurku i organizacją czasu pracy. Choć jestem w tym coraz lepsza, trójka dzieci nie ułatwia zadania;)

  28. Plan pracy to genialna sprawa, którą trzeba opanować do perfekcji bo w domu niezwykle trudno się pracuje. A o rozpraszaczach nie wspomnę. Facebooka, instagrama używam tylko do pracy a i tak ciągle mnie rozpraszają. Kwestia pracy nad sobą.

    • Dokładnie, dlatego warto mieć ustalone pewne ograniczenia i trzymać się ich przez cały czas 🙂 np. nie nie zaglądać na FB przez 2 godziny

  29. Plan pracy bardzo by mi się przydał. Ja pracuję w wolnej chwili.

  30. Na moim panuje permanentny rozgardiasz 😀

  31. Przydatny wpis. Mam wiele do poprawy – przede wszystkim nie rozpraszać się 🙂

    • Na pewno Ci się uda, wystarczy że zastosujesz powyższe wskazówki, a na pewno będzie Ci łatwiej 🙂 A gdy sama zauważysz korzyści z takiej samodyscypliny, to będą one dla Ciebie jeszcze większa zachętą!

  32. Oj tak, porządek na miejscu pracy jest bardzo ważny żeby nic nas nie rozpraszało podczas nauki, pracy nad projektem czy czymkolwiek 😉

  33. Na niektóre osoby działa to o czym piszesz, czyli stałe godziny pracy, jedno miejsce, określona rutyna. Ja natomiast kiedy byłam graficzką freelancerką i nie pracowałam na etacie, wolałam korzystać z tej swobody i możliwości samodzielnego ustalania swojego grafiku, jak też miejsc, w których pracowałam. Fakt, potrzeba wtedy więcej samodyscypliny niż w pracy etatowej, ale za to nie ma miejsca na nudę i łatwiej o kreatywne pomysły 🙂

    • Kreatywne pomysły to cenna rzecz. Ale po wielu latach muszę przyznać, że bez samodyscypliny trudno jest cokolwiek osiągnąć. A porządek musi być, wtedy są i coraz lepsze efekty. Sam czasami minimalnie zmieniam sobie plan pracy i cieszę się, że mam w tym wypadku dużą swobodę. Ale czynię tak tylko w wyjątkowych sytuacjach 🙂

  34. Dla mnie najważniejsza jest wygoda i spokój. Ale zauważyłam, że źle mi się pracuje w miejscu, gdzie mam negatywne wspomnienia, albo które kojarzy mi się z jakimś nieudanym projektem. tracę tam zapał do pracy

    • Złe wspomnienia lubią wracać, więc nie ma co im ułatwiać sprawę. Jeśli możemy zmienić miejsce pracy i zacząć wszystko od nowa, to jak najbardziej warto to uczynić. Mi i żonie jak na razie zdarzyły się 2 przeprowadzki 🙂

Leave a Reply

Theme by Anders Norén