Blog o Copywritingu, SEO i Pozycjonowaniu stron www

Wyjaśniam, jak skutecznie pozycjonować stronę www w Google. Bądźcie ze mną na bieżąco z wiedzą SEO i zwiększajcie swoje dochody!

Copywriting, Pozycjonowanie

Organizacja miejsca pracy

miejsce pracy copywritera, blogera, webmastera, praca przez internet, biuro w domu, organizacja pracy

W każdym zawodzie ogromne znaczenie odgrywa organizacja miejsca pracy. Gdybyś jako Copywriter, Bloger, Webmaster, Grafik czy Freelancer nie brał tego pod uwagę, to czasami zlecenia, które mógłbyś wykonać w przeciągu 1 godziny, zajmują Ci kilka minut bądź godzin dłużej, a to już poważne straty czasowe.

Nawet praca w domu wymaga zachowania odpowiedniej higieny pracy, jak i zastosowania ciekawego planu, którego będziemy się zawzięcie trzymać. Wymaga to samodyscypliny, ale jeśli już ją opanujemy, to dobrze na tym wyjdziemy my sami, jak i nasz biznes.

Jedno miejsce pracy

organizacja miejsca pracy, miejsce pracy copywritera, jak pracuje copywriter, organizacja pracy w domu

Zastosowanie stałego miejsca pracy daje wiele korzyści. O wiele łatwiej jest nam wtedy zabrać się do pracy każdego dnia. Dodatkową dzielimy swoją przestrzeń prywatną i zawodową, dzięki czemu poważniej traktuje swoją pracę i wywiązujemy się ze wszystkich swoich zleceń.

Moje stałe miejsce pracy: Mam swoje duże biurko, a znajduje się na nim wszystko, co potrzebuję podczas pracy, a mianowicie: komputer, tablet, telefon, myszka, lampka, aparat, uporządkowane dokumenty w szafkach oraz materiały biurowe. Znalazło się nawet miejsce na mały kwiatek 🙂

Dbaj więc o dokładna organizację swojej pracy. Jeśli pomaga Ci w tym kartka i długopis, to zastosuj te narzędzia od razu. Mi przydają się specjalne naklejki na monitor(z aplikacji GooglePlay), które wyświetlają mi się na ekranie głównym tabletu i komputera. Kiedy wykonam pewną część zadań, decyduje się na ich aktualizację, odhaczam więc ich wykonanie, co okazuje się dla mnie bardzo zachęcające.

Spójrz na swoje miejsce do pracy i oceń, jak mógłbyś je ulepszyć. Zadbaj o właściwe uporządkowanie miejsca pracy, abyś w zasięgu ręki miał wszystkie potrzebne Ci rzeczy. Unikaj rozpraszaczy i dodatkowo korzystaj z przydatnego Ci oprogramowania.

Offline bądź Online

Offline, online, organizacja pracy copywritera, blogera, freelancera, webmastera

Organizacja miejsca pracy jest również zależna od tego, czy pracując w biurze bądź w domu chcesz być online czy jednak offline.

Dla działających online polecam program Pocket, który pozwali Wam zapisać artykuły i wpisy do przejrzenia na innym urządzeniu, na przykład na telefonie. I program Evernote, ponieważ umożliwia pisanie z każdego miejsca i synchronizowanie wpisów z aplikacją desktopową.

Dla bezpieczeństwa warto użyć Google Docs, który zapewnia udostępnianie naszych treści i prac innym osobom, jak i automatyczny zapis online. Nawet, jak nam padnie prąd w tablecie czy na komputerze, to zawsze powrócimy do zapisanego pliku.

Jeśli nie mamy takiej możliwości, bo działamy offline, to zawsze warto wyszukać w ustawieniach naszego Edytora tekstu opcję Kopia zapasowa. Dzięki niej co chwilę dochodzi do automatycznego zapisu naszego tekstu. W ustawieniach możemy wcześniej ustawić, aby zapis odbywał się co kilka bądź kilkanaście minut, według własnych upodobań.

Organizacja miejsca pracy – Nie rozpraszaj się!

skupienie podczas pracy Copywritera, Blogera, Freelancera, Webmastera

Pracując w biurze i we własnym domu (jako blogger, ghostwriter, copywriter, webmaster, programista czy ktokolwiek inny) o wiele lepiej skupimy się na swojej pracy, jeśli pozbędziemy się różnorodnych rozpraszaczy, jak popularnych portali społecznościowych, jak Facebook, Twitter czy Google+. Dodatkowo czasami warto zrezygnować z naszego telefonu, decydując się na jego wyłączenie bądź wyciszenie.

Takie rozpraszacze mogę spowalniać naszą pracę i wpływać na zaniżenie jej jakości. Jeśli jednak musimy mieć dostęp do internetu i korzystać z Facebooka bądź innych serwisów, to zaglądajmy do nich tylko co godzinę bądź rzadziej. Już w tym czasie zdążymy wykonać część naszego zlecenia.

I pamiętajmy: wyłączajmy powiadomienia o nowych wiadomościach z portali społecznościowych, whats appa i telefonu 🙂 Czasami wystarczy jeden bądź kilka klawiszy na komputerze bądź telefonie, aby całkowicie wyłączyć dźwięk.

Ćwiczenie dla Copywritera:

organizacja miejsca pracy, ćwiczenia podczas pracy, trening przy biurku, ćwiczenia dla pracujących,

Każda praca przy biurku jest związana ze stałą pozycją naszego ciała. Wynika one z siedzącej postawy, która czasami trwa od kilku do kilkunastu godzin w ciągu dnia. Najbezpieczniej będzie więc zaplanować stałe godziny pracy z konkretnie wyznaczonymi przerwami.

Mój plan pracy: pracuję od godz. 6.00-9.00. Mam przerwę (inne zajęcia, sprawy związane z domem, żoną, rodziną, posiłkami, treningi oraz pozostałe). Pracę rozpoczynam następnie od godz. 14:00-18.00. Pracuję również w weekendy, w soboty 2 godziny, natomiast w niedzielę 1h. Taki plan okazuje się w moim przypadku bardzo przydatny.

Nie mówię, że ten plan spełni również i Wasze oczekiwania. Każdy indywidualnie musi ocenić, w jakim czasie najlepiej się mu pracuje i kiedy tak naprawdę może.

W drugiej kolejności podczas pracy warto pamiętać o przerwach co każdą godzinę. Gdy już popracuję nad pewnym zleceniem blisko 1 godzinę, to wychodzę od biurka, idę się przejść, zjeść jabłko bądź do łazienki. Takie przerwy trwają kilka minut, a dają naprawdę wiele. Dzięki nim jesteśmy jeszcze bardziej zmotywowani i przygotowani do dalszej pracy.

Po trzecie liczy się także codzienna gimnastyka. Wystarczy na nią poświęcić od 10-15 minut każdego dnia. Można zacząć, kiedy wstajemy z łóżka bądź w innym momencie. Gdy wejdzie nam w krew i będzie odbywać się każdego dnia, to już możemy zapomnieć o problemach związanych z naszym kręgosłupem, o korzonkach i wielu innych.

Podsumowanie: Jeśli po przeczytaniu tego artykułu dostrzegłeś, że masz coś do poprawy, to zmiany dokonaj jak najszybciej, najlepiej od zaraz bądź od następnego dnia. Pomocny może okazać się plan i grafik, więc również zadbaj o jego wykonanie. Gdy będziesz się tego trzymać, to już po tygodniu dostrzeżesz znaczącą poprawę. Gwarantuję Ci 🙂

Organizacja miejsca pracy i gimnastyka pozwoli Ci żyć pełnią życia!

 

72 Komentarze

  1. Oj każdy ma coś do poprawy 😉 Jako pędząca kula chaosu ciągle muszę jakieś grafiki robić, żeby nie zapominać i nie rozpraszać się wszystkim wokół 😛

  2. Dobrze widzieć swoje błędy, a jeszcze lepiej dążyć do ich poprawy, powodzenia 🙂

  3. Jako blogerka korzystam z aplikacji Wunderlist. To mój organizer. Zapisuję tam wszystkie pomysły na wpisy. Dzięki temu nie mam problemu z weną twórczą.

  4. To, że pracujemy, siedząc przy komputerze, nie oznacza, że się nie męczymy. Kilka godzin „dłubaniny” potrafi nas znużyć nie mówiąc już o konsekwencjach kilkuletniej pracy w takim trybie. Dlatego warto zadbać o komfort miejsca pracy i o pewne nawyki, o których mówisz. Rzeczywiście przerwa na gimnastykę czy zjedzenie owoca pomoże zachować świeżość umysłu i uchroni od przeciążenia ciała prowadzącego do uczucia zmęczenia . Warto zatem o tym przypominać do znudzenia. Pozdrawiam.

  5. Dziękuję za propozycję ciekawej aplikacji, możliwe że wielu czytelników z niej skorzysta 🙂

  6. Zgadzam się w pełni i dlatego staram się z tym dzielić z innymi 🙂 Masz rację, że po wielu latach pracy w nieodpowiednim miejscu pracy mogą pojawić się poważne i smutne konsekwencje. Dlatego warto ich uniknąć.

  7. Super materiał. Będę odwiedziała Twój blog częściej. Ja jeżeli mam pracować w domu to w zasięgu wzroku muszę mieć porządek inaczej nie mogę się skupić, a co najlepsze że uwielbiam wtedy siedzięć pod kołdrą w łóżku niż przy stole. 🙂

  8. Pewnie, że znalazły się dwie rzeczy do korekty we właściwej organizacji pracy, o jednej już wcześniej myślałam, ale zwlekałam z wdrożeniem z lenistwa. 🙂

  9. Zupełnie się zgadzam. Ja do efektywnej pracy muszę mieć dobrze zorganizowane i idealnie uporządkowane miejsce. Inaczej się rozpraszam.

  10. Dobrze, że to w ogóle dostrzegasz. Samoanaliza to już dobry krok do zmian. Powodzenia w kolejnych 🙂

  11. U mnie z porządkiem jest podobnie, to dobra oznaka, bo później dbamy o porządek w naszej pracy 🙂 Natomiast siedzenie w łóżku na dłuższa metę odradzam, kręgosłup dałby o sobie znać. Biurko i wygodny fotel to podstawa 🙂

  12. Dokładnie, rozpraszaczy najlepiej się pozbywać, a porządek wokół ma później przełożenie na uporządkowaną pracę, więc również polecam 🙂

  13. Przerwy robię co półtorej godziny, przy moim trybie pracy najlepiej się sprawdzają, taka dwudziestominutowa odskocznia od pracy potrafi wystarczająco odprężyć człowieka. 🙂

  14. Super, że udaje Ci się robić takie przerwy. Każda z nich później przyczynia się do zwiększenia Twojej wydajności w pracy i u mnie jest podobnie 🙂

  15. Ja muszę coś zrobić z moim miejscem pracy, bo nie mam żadnego konkretnego, a taka praca wszędzie to praca nigdzie :/

  16. Zgadza się, życzę powodzenia 🙂

  17. Porządek na biurku pomaga mi się skupić, nic mnie tak nie rozprasza jak kurz 🙂

  18. Ładny masz widok z okna 🙂
    Ostatnio się przeniosłem na własne biurko
    jest lepiej, chociaż jest mniejsze.
    zamontowałem łapkę do komórki i mogę nagrywać 🙂

    dzięki za fajny artykuł

  19. Dla mnie bardzo ważny jest porządek na biurku i że nie ma żadnych rozpraszaczy typu TV czy radio.

  20. Utrzymywanie porządku ma przełożenie na jakość naszego życia, więc warto o to zadbać 🙂

  21. Cieszę się, że się przydał, a na widoki z okna nie narzekam 🙂

  22. Ja w ogóle nie posiadam TV, a radia nie włączam od kilku lat 🙂

  23. Z jednej strony cieszę się, że moja przyszła praca zawodowa nie będzie związana z pracą przy komputerze. Z drugiej jednak, jako bloger sam doświadczyłem wielokrotnie problemów z ogarnięciem planu pracy, organizacją czasu i wszystkim co nieprzewidziane. Ale pomaga mi pisanie tego samego dnia i mniej więcej, o tej samej godzinie. Nawet, jeśli nie miałbym napisać dwóch tekstów w tygodniu, to lepiej wychodzę na tym pisząc o stałej porze 🙂

  24. Co to za „specjalne naklejki na monitor(z aplikacji GooglePlay)”? Podasz link? Pozdrawiam

  25. Zgadzam się z każdym punktem, choć nie ukrywam, że doceniłabym możliwość pracy z każdego miejsca: )

  26. Rozpraszacze są okropne i bardzo ciężko z nimi czasami walczyc…. ale na szczęście jest to możliwe

  27. Ciekawe przemyślenia i polecane programy

  28. Cieszę się, polecam wypróbować 🙂

  29. Zgadza się, więc warto podjąć to wyzwanie 🙂

  30. Taki komfort pracy to faktycznie dobra sprawa, sam go cenię 🙂

  31. Dokładnie stałe pory to podstawa, więc staram się o to zadbać, chociaż czasami muszę się pilnować, aby nie pracować zbyt długo i wieczorem 🙂

  32. Jeśli chodzi o bloga to niestety nie mam stałego miejsca pracy ale staram się chociaż wpisy i zdjęcia w komputerze mieć tak zorganizowane, aby tworzyło to pewną stałą. Pomaga. 🙂

  33. Mam wrażenie, że warto dodać też informację o uświadomieniu najbliższych 😉 czasem to oni są moimi największymi rozpraszaczami w pracy.

  34. To super, warto, aby znaleźć jakieś rozwiązanie i uporządkować swoje miejsce pracy, a zarazem sam harmonogram i zakres godzin pracy 🙂

  35. Racja, szczególnie jeśli pracujemy w domu, a żona i dzieci mogą się przekomarzać obok naszego biura. Mi pomaga wtedy wyznaczenie sobie odpowiednich godzin pracy 🙂

  36. Łączę pracę w domu z pracą w różnych instytucjach i czasem wychodzi to bardzo dobrze, a czasami potrzeba mi dużo motywacji, aby wykonać najprostsze zadania.

  37. Walka z samym są jest często najtrudniejsza, więc gratulacje, że się udaje 🙂

  38. Ja czasem zapominam o przerwach … a czasem o bożym świecie 😉

  39. Bielecki.es

    Dobre opracowanie sam od dawna stosuję cześć z tego co opisałeś. Bez dobrej organizacji samego miejsca pracy nie jesteśmy tak efektywni jak moglibyśmy być w optymalnych warunkach. 😉

  40. Cieszę się i życzę dalszych sukcesów 🙂

  41. Czyli jest nad czym popracować, powodzenia 🙂

  42. Fajny artykuł, dzięki. Sama spędzam przy komputerze jakieś 10-12 h dziennie 🙁 Ciężko o samodyscyplinę…

  43. Masz rację na dobrze zorganizowanej przestrzeni pracuje się o wiele lepiej.

  44. Marina

    Fajny masz plan (czas pracy) na swoj dzien, ale domyslam sie, ze wymaga on niezlej samodyscypliny. Podziwiam 🙂

  45. Różnie bywa, ale wszystko staram się udoskonalać 🙂

  46. Racja, dlatego odkładam z biurka zbędne rzeczy i wokół również dbam o ogólny porządek. Wtedy aż milej się pracuje 🙂

  47. 10-12 h dziennie to dużo, ja staram się nie przekraczać 8, a dodatkowo te 8 godzin i tak rozdzielam na kilka godzin rano i po południu. O kręgosłup trzeba dbać, bo jest tylko jeden 🙂 Dlatego od niedawna zacząłem jeszcze wykonywać specjalne ćwiczenia rozciągające kręgosłup 🙂

  48. Marta

    zazwyczaj jestem zorganizowana i wszystko mam zaplanowane, jednak ejsli chodzi o sama organizacje pracy to niestety… mam wiele do poprawy 🙂 zazwyczaj wlaczam tv ktory rozprasza mnie tak bardzo ze tekst na bloga pisze jakies pol godziny dluzej niz powinnam a przegladanie fb zamiast wstawienie tresci na swojego fanpage to po prostu moja zmora! 🙂 wezme sobie rady do serca i postaram sie w koncu cos zmienic!

  49. Z utrzymaniem porządku na biurku nie mam problemów, ale w laptopie – już tak! Czasem zapisuję coś na szybko, pod dziwną nazwą – a potem ile szukania, bo wiem, że gdzieś na pewno jest, ale gdzie? Trzeba wykorzystać wolną chwilę na uporządkowanie tego wszystkiego…

  50. Dokładnie, zawsze warto i życzę powodzenia 🙂

  51. Życzę powodzenia 🙂

  52. Dżyzas, to wygląda jak idylla…. Gdybyś ty widział moje stanowisko pracy ….

  53. Zawsze można coś poprawić, powodzenia 🙂

  54. Ala Res WYSPA SZCZĘŚLIWA

    Oj, od zawsze mam problem z porządkiem na biurku i organizacją czasu pracy. Choć jestem w tym coraz lepsza, trójka dzieci nie ułatwia zadania;)

  55. Plan pracy to genialna sprawa, którą trzeba opanować do perfekcji bo w domu niezwykle trudno się pracuje. A o rozpraszaczach nie wspomnę. Facebooka, instagrama używam tylko do pracy a i tak ciągle mnie rozpraszają. Kwestia pracy nad sobą.

  56. Plan pracy bardzo by mi się przydał. Ja pracuję w wolnej chwili.

  57. Dzień zaczynam o czwartej rano, dlatego takie przerwy są koniecznie, a i jeszcze jedna w południe, półgodzinna, na spacer z psem, zaczerpnięcie aktywności fizycznej i świeżego powietrza. 🙂

  58. Ważne, że masz swój plan i się go trzymasz. Jeśli dbasz o sen, wypoczynek i aktywność fizyczną, to gratulacje. O to powinien zadbać każdy z nas 🙂

  59. Życzę powodzenia w układaniu planu pracy, mi się udało ułożyć w zwykłym programie exel 🙂

  60. Dokładnie, dlatego warto mieć ustalone pewne ograniczenia i trzymać się ich przez cały czas 🙂 np. nie nie zaglądać na FB przez 2 godziny

  61. To na pewno, więc życzę powodzenia 🙂

  62. Na moim panuje permanentny rozgardiasz 😀

  63. Przydatny wpis. Mam wiele do poprawy – przede wszystkim nie rozpraszać się 🙂

  64. Oj tak, porządek na miejscu pracy jest bardzo ważny żeby nic nas nie rozpraszało podczas nauki, pracy nad projektem czy czymkolwiek 😉

  65. Zgadza się, warto o to zadbać każdego dnia 🙂

  66. Na pewno Ci się uda, wystarczy że zastosujesz powyższe wskazówki, a na pewno będzie Ci łatwiej 🙂 A gdy sama zauważysz korzyści z takiej samodyscypliny, to będą one dla Ciebie jeszcze większa zachętą!

  67. Hmm, może kiedyś przestanie być permanentny, życzę powodzenia 🙂

  68. Na niektóre osoby działa to o czym piszesz, czyli stałe godziny pracy, jedno miejsce, określona rutyna. Ja natomiast kiedy byłam graficzką freelancerką i nie pracowałam na etacie, wolałam korzystać z tej swobody i możliwości samodzielnego ustalania swojego grafiku, jak też miejsc, w których pracowałam. Fakt, potrzeba wtedy więcej samodyscypliny niż w pracy etatowej, ale za to nie ma miejsca na nudę i łatwiej o kreatywne pomysły 🙂

  69. Kreatywne pomysły to cenna rzecz. Ale po wielu latach muszę przyznać, że bez samodyscypliny trudno jest cokolwiek osiągnąć. A porządek musi być, wtedy są i coraz lepsze efekty. Sam czasami minimalnie zmieniam sobie plan pracy i cieszę się, że mam w tym wypadku dużą swobodę. Ale czynię tak tylko w wyjątkowych sytuacjach 🙂

  70. Dla mnie najważniejsza jest wygoda i spokój. Ale zauważyłam, że źle mi się pracuje w miejscu, gdzie mam negatywne wspomnienia, albo które kojarzy mi się z jakimś nieudanym projektem. tracę tam zapał do pracy

  71. Złe wspomnienia lubią wracać, więc nie ma co im ułatwiać sprawę. Jeśli możemy zmienić miejsce pracy i zacząć wszystko od nowa, to jak najbardziej warto to uczynić. Mi i żonie jak na razie zdarzyły się 2 przeprowadzki 🙂

Pozostaw komentarz

Theme by Anders Norén