Blog CopywriterExpert o SEO i Pozycjonowaniu stron www

Copywriting, Content Marketing, SEO, SEM i Pozycjonowanie stron internetowych w jednym miejscu.

Copywriting, Pozycjonowanie

Jak napisać skuteczną ofertę handlową?

jak pisać skuteczną ofertę handlową, oferta handlowa, jak przygotować dobrą ofertę handlową, jak pisać skuteczne teksty reklamowe, jak pisać skuteczne teksty sprzedażowe

Prowadząc własny biznes często zastanawiamy się nad tym, jak napisać skuteczną ofertę handlową. Jeśli więc chcemy, aby pewien produkt czy usługa zapewniła nam o wiele lepsze wyniki finansowe, to skupmy się na tekście, który zawiera nasza Oferta sprzedażowa. Ma ona szczególne oddziaływanie na klientów, do których trafia. Weźmy więc pod uwagę wszelkie obietnice, które składamy swoim klientom. Zaliczają się do nich korzyści, które nasi Klienci mają uzyskać poprzez zakup danego produktu czy usługi. Obietnice te pojawiają się w zdaniach:

„Jeśli kupisz ten produkt to….”

„Już po pierwszym tygodniu…”

„Ten produkt jako jedyny…”

Już tutaj przekonujemy się, jak mało jest naszych obietnic. Jednak nie przesadzajmy z ich ilością. I zawsze pamiętajmy o tym, aby nie były one naciągane bądź wymyślane.

Starajmy się uzyskać kilka odpowiedzi na temat swojej oferty sprzedażowej, jak i samego produktu / usługi:

Jakie korzyści Klient uzyska poprzez zakup w przeciągu kilku godzin, pierwszego dnia?
Jakie długotrwałe rezultaty zapewnia?
Jakie problemy rozwiązuje?
Jakie szczegóły i zalety są najważniejsze dla Klientów?

W skrócie dowiedzieliśmy się już jak napisać skuteczną ofertę handlową. Pozwoli to na szybki przegląd naszych ofert i ich udoskonalenia, co pozytywnie wpłynie na sprzedaż naszego produktu czy usługi. A więc do dzieła!

Jak pisać skuteczne teksty reklamowe – pytania i odpowiedzi

copywriter oferta handlowa, jak pisać skuteczną ofertę handlową, oferta handlowa, jak przygotować dobrą ofertę handlową, jak pisać skuteczne teksty reklamowe, jak pisać skuteczne teksty sprzedażowe
Każdy sprzedawca dąży do jak najszybszej sprzedaży swojego produktu czy usługi. W tym celu poszukuje wysokiej jakości teksty seo, opisy produktów, jak i inną treść, która zawiera ciekawą wartość merytoryczną. Tylko tak przygotowana treść okazuje się przyjazna dla czytelników, jak i dla naszych potencjalnych Klientów.

Zawodowym specjalistą w tworzeniu tekstów jest Copywriter, który dąży do tego, aby każdy jego tekst przyczyniał się do poprawy wyników sprzedażowych. Staje się to możliwe, jeśli dokładnie bierze pod uwagę zdanie menedżerów, pracowników działu sprzedaży, analityków oraz samych Klientów. Bazując na tej wiedzy tworzy wysokiej jakości teksty reklamowe i ofertę handlową.

Ważne 6 pytań prowadzących do utworzenia wysokiej jakości tekstów sprzedażowych:

– Co szczególnego posiada nasz produkt bądź usługa?
– Co wpływa na wysokość zainteresowania się nimi?
– Kim są nasi Klienci?
– Dlaczego mieliby chcieć kupić nasz produkt / usługę?
– Co jest najważniejsze dla Klientów?
– Kto kontaktuje się z naszą firmą i na jaką obsługę może liczyć?

Podobne pytania warto postawić, gdy oceniamy nasze teksty na strony internetowe:

zasady pisania skutecznej oferty handlowej, jak napisać skuteczną ofertę handlową, oferta handlowa, skuteczne teksty reklamowe, skuteczne teksty na stronę internetową

– Co ciekawego znajduje się na stronie?
– Jak internauci mogą się upewnić, że to ich najlepszy wybór?
– Dlaczego mają akurat skorzystać z naszej strony?

Pisanie tekstów na strony internetowe stanowi dla Copywritera coraz większe wyzwanie, co wynika z rosnącej konkurencji i utrudnień związanych z pozycjonowaniem. Autor tekstów na strony internetowe musi być kreatywny, aby stworzyć dla swoich klientów treści, które wyróżniają się pod wieloma względami, a zarazem są dostosowane do potrzeb i oczekiwań odbiorców.

Zadanie:

1. Odpowiadajmy sobie na wyżej postawione pytania, kiedy przygotowujemy kolejne Teksty na strony internetowe bądź inne treści, która mają wpływać na skuteczne pozycjonowanie stron, a zarazem poprawiać naszą sprzedaż.

Jak ważne jest poznanie naszych Klientów?

jak pisać skuteczną ofertę handlową, zasady pisania skutecznej oferty handlowej, oferta handlowa jak napisać

Poznanie klientów pozwala na rozwianie wszelkich wątpliwości, jak i dostosowanie do nich wszystkich rodzajów treści, które mają się sprzedawać,  na przykład: teksty reklamowe, opisy produktów, oferta handlowa czy teksty na naszej stronie internetowej bądź  wpisy na blogu.

Kiedy taka treść jest bardzo dopasowana do odbiorców, to pozwala nam na zbudowanie z nimi odpowiedniego zaangażowanie i zachęcenie ich do konkretnego działania, na przykład do: zakupu produktu / usługi czy regularnego obserwowania naszego bloga.

Zapytajmy więc siebie:
  • Kim jest nasi Klienci? Jakie mają zainteresowania? Co robią? Opiszmy ich tak dokładnie, jak swojego przyjaciela.
  • Co chcą uzyskać nasi Klienci? Czego potrzebują? Pomyśl, jak pozyskać ich zaangażowanie.
  • Co wartościowego przedstawiamy Klientom?
  • Czym wyróżniamy się od wszystkich?

Kiedy posiadamy już własną ofertę handlową bądź ogłoszenie czy stronę internetową, to powinniśmy ją jak najlepiej przeanalizować, pod kątem swoich Klientów. Ułatwi nam to pełna optymalizację oferty, aby nic co się na niej znajduje, nie mogło przeszkodzić Klientom w dokonaniu zamówienia naszego produktu czy usługi. Dokładnie oceńmy więc, co blokuje naszych potencjalnych Klientów i starajmy się to jak najszybciej naprawić.

Jak napisać skuteczną ofertę handlową – krótkie podsumowanie!

zasady pisania oferty handlowej, oferta handlowa copywriting, jak pisać skuteczną ofertę handlową, skuteczne teksty reklamowe, teksty na strony www, teksty reklamowe

Skuteczna oferta handlowa okazuje się tylko wtedy, gdy idealnie trafia w potrzeby klientów i zachęca ich do konkretnego działania. Stworzenie oferty handlowej należy rozpocząć od przeanalizowania grupy odbiorczej. Poznanie potencjalnych klientów i ich preferencji pozwala ustalić, jaki język powinniśmy zastosować w ofercie handlowej.

Pamiętaj: Jeśli chcesz przygotować skuteczną ofertę handlową, musisz znać zalety / walory swojego produktu i usługi. Musisz mieć dowody na to, że jesteś lepszy od konkurencji.

Ciekawostka: Skuteczny List Sprzedażowy wymyślił Claude Hopkins w XIX wieku.

Zasady pisania oferty handlowej

Podczas pisania oferty handlowej warto zastosować ciekawe wskazówki, dzięki którym stworzymy teksty, które będą się dobrze sprzedawać.

1. Zbuduj zaufanie z klientami

2. Wezwij klientów do działania

3. Przedstaw najważniejsze zalety oferty

4. Stwórz kilka ofert handlowych

Ćwiczenie

Wczuj się w położenie Klienta i oceń pewne Urządzenie Komputerowe (np. Laptop).
Następnie weź pod uwagę swoje usługi, teksty i ofertę. Oceń je bardzo dokładnie. I na samym końcu dokonaj niezbędnych zmian, aby cieszyć się jeszcze większym zaufaniem na rynku.

Najważniejsze: Jeśli wiemy, jak napisać skuteczną ofertę handlową, to nie posiadamy automatycznie pewności, że każda przygotowana przez nas treść będzie się skutecznie sprzedawać. Gdy więc nie czujemy się na siłach, to zlecajmy to zadanie profesjonalistom – copywriterom, a jeszcze lepiej na tym wyjdziemy! Wszystko zależy od naszych umiejętności i czasu, który możemy poświęcić na przygotowanie oferty handlowej czy innych tekstów reklamowych.

38 Comments

  1. Myślę, że ten artykuł może mi pomóc w uzyskaniu współpracy. Zobaczymy z czasem czy się sprawdził.

  2. Masa wartościowych wskazówek. Zawsze uciekam od tych pytań, ale chyba czas najwyższy je sobie w końcu zadać.

  3. Bardzo rzetelny tekst. Masa wskazówek, porad, a nawet zestaw ćwiczeniowy. Mimo tego, że aktualnie nie mam kontaktu z klientem i nie muszę reklamować żadnego produktu, do tekstu będę wracać. Jest przydatny, adekwatny do każdej relacji klient-producent tak naprawdę :). Podoba mi się ukłon w stronę po klienta, zachęcający do poznaniu go! Pozdrawiam cieplutko, Mamatywna 🙂

    • Dziękuję pięknie za słowa uznania, zachęcają mnie tylko do dalszej rzetelnej pracy w kierunku prowadzenia bloga. Zapraszam częściej 🙂

  4. na pewno Twój wpis przyda się wielu osobom 🙂

  5. Mag

    Dzięki za ten tekst! Przyda się jeszcze w tym tygodniu

  6. Cenne wskazówki i to ćwiczenie na końcu fajne 🙂

  7. Muszę to wszystko przemyśleć i piszę to całkiem poważnie. Łapię się na tym, że często piszę bez zastanowienia, czy to kogoś w ogóle będzie interesowało. 😉
    Choć im dłużej myślę, tym nardziej mi wychodzi, że ja się nie nadaję do blogowania na serio 😉

    • Blogowanie to ciężki zawód, ale zawsze można się w nim rozwijać. Ja w Copywritingu wysilam się od blisko 10 lat i nadal się uczę nowych rzeczy 🙂 Ważna zasada to nie poddawać się zbyt szybko, powodzenia 🙂

      • Właśnie teraz, kiedy postanowiłam, że jak tylko mi się skończy moja przygoda z obecną pracą i zajmę się blogowaniem na serio, uświadomiłam sobie, że to tak samo ciężka praca jak każda inna. Oczywiście jeśli chcemy to robić dobrze. Ja jestem chętna a czy mi zapału starczy, to zobaczymy 😉

  8. www.lovhealthylife.pl

    Bardzo przydatny post, akurat jestem w temacie tworzenia ofert handlowych także na pewno wykorzystam większość jak nie wszystkich porad.

  9. Moim zdaniem najważniejsze jest dogłębne poznanie klienta, „wejście w jego skórę”. Samo pisanie, technika – to sprawa drugorzędna.

    • Racja, to również jest ważne 🙂 Każdy klient jest inny, więc trzeba się dostosować. Jednak bez żadnych zasad i technik pisania nie bylibyśmy w stanie przygotować wartościowych treści. Pozdrawiam!

  10. Bardzo przydatny wpis! 🙂

  11. Świetny tekst, a ja na chwilę wróciłam myślami na wydział zarzadzania i marketinku. Rzetelnie i dobrze napisany wpis.

  12. Bardzo przydatny, pełen praktycznych treści tekst. Z pewnością kiedyś wykorzystam! 🙂

  13. Ciekawe wskazówki – do tekstu na pewno wrócę, gdy już otworzę własną firmę 🙂

  14. Twój poradnik powinien zostać przeczytany przez wielu przedsiębiorców i menagerów – wszystkim żyłoby się lepiej 🙂

  15. Kilka cennych wskazówek dla każdego – przydatny post. Niestety jak czasem człowiek otwiera maila i czyta niektóre oferty to mu ręce opadają – wtedy już nie wiesz czy pisał ją ktoś na odpowiednim stanowisku czy może Pan Gienek spod ósemki 😉

    • Zgadza się, takie oferty trafiają mi do Spamu. Na szczęście otrzymuje również świetne oferty, ale to od bliskich i sprawdzonych znajomych, którzy już nauczyli się, jak pisać skuteczną ofertę handlową 🙂

  16. Przyda się, przyda – znacznie poszerzyłeś mi tym wpisem pole widzenia. Bo przymierzam się do napisania oferty do kilku firm do współpracy ze mną jako blogerem. Po co czekać na zapytania, skoro jako bloger także mogę wyjść z inicjatywą. 😉

  17. Konkrety, konkrety i jeszcze raz konkrety. Dzięki za przypomnienie. W zasadzie do każdego celu warto dodać jedno słowo konkretyzujące. Tak jak piszesz przy korzyściach: w jakim czasie, co dokładnie, ile nam przyniesie dany zakup.

  18. super, fajnie, że piszesz w tym wszystkim o użytkownikach. Zbyt wielu twórców jeszcze o nich zapomina 🙂

Leave a Reply

Theme by Anders Norén