Blog CopywriterExpert o SEO i Pozycjonowaniu stron www

Copywriting, Content Marketing, SEO, SEM i Pozycjonowanie stron internetowych w jednym miejscu.

Copywriting

Copywriting – czym jest? I kim jest Copywriter?

Copywriter jest autorem cennych tekstów i ofert, których pomysłem i wykonaniem zajmuje się samodzielnie. Jego treści znajdują zastosowanie w reklamach radiowych, prasowych i telewizyjnych. Copywriting sprawdza się w broszurach, katalogach i ulotach, czyli w różnych materiałach promocyjnych.

Copywriting w Polsce i za granicą

Zazwyczaj większość osób w Polsce jeszcze dokładnie nie kojarzy pojęcia Copywriter i Copywriting. Są to pojęcia pochodzące z takich krajów, jak USA czy Wielka Brytania. Nawet moi krewni nie dokładnie wiedzą, na czym polega moja praca. Czasami mówię im o tym, że jestem Copywriterem. A co oni na to? Myślą, że moja praca polega na kopiowaniu tekstów, książek i innych materiałów 🙂 Na szczęście udaje mi się ich odpowiednio edukować.

Copywriting ?Kim jest Copywriter? Jak pracuje Copywriter? Co robi Copywriter?

Wyszukanie polskiego słowa, będącego odpowiednikiem Copywriter, okazuje się bardzo trudne. W słowniku można natrafić na słowo „Tekściarz”, „Piszarz”. Ale trzeba przyznać, że nie wykazują one w pełni znaczenia słowa Copywriter, dlatego o wiele korzystniej jest pozostać przy nim.

Poszukiwanie Copywritera

Każdy właściciel strony internetowego, strony firmowej czy sklepu internetowego powinien na bieżąco współpracować z Copywriterem. Ma możliwość podpisania z nim umowy o dzieło, zlecenie bądź rozliczania się na podstawie Faktur. Warto więc wyszukać freelancerów, którzy zapewniają nam takie możliwości. Zalicza się do nich Szymon Owedyk, z którego usług skorzystało już tysiące zadowolonych klientów.

Copywriter powinien wysilać się zarówno na rzecz osób fizycznych oraz firm. Dopiero wtedy mamy pewność, że mamy do czynienia z prawdziwym profesjonalistą, który przygotuje dla nas dokładnie takie teksty i artykuły, które są nam potrzebne.

copywriter-pl-radzi-jak-pisac-ebookDoświadczony Copywriter cechuje się jeszcze wyjątkowym podejściem do klienta. Oznacza to, że nie ma sztywnego cennika przygotowanego na każdą usługę. Jego cennik to pewna propozycja, która zmienia się w zależności od potrzeb i oczekiwań indywidualnego klienta. Dla każdego jest w stanie przygotować szybką wycenę swoich usług. Jeśli wykona ją dla nas w przeciągu 24 godzin, to wiedzmy, że mamy do czynienia z odpowiednią osobą.

Również ona będzie mogła zadbać o pozycjonowanie naszych stron internetowych. Takie usługi świadczy tylko Copywriter z wieloletnim doświadczeniem. Bazując na pozycjonowaniu własnej strony, jak i wielu swoich klientów posiada narzędzia i możliwości, dzięki którym sam jest w stanie świadczyć pewne usługi pozycjonowania. I tutaj mamy pewność, że ich działanie zostało w pełni wypróbowane.

Jak Copywriter wpływa na Pozycjonowanie stron internetowych?

pozycjonowanie-stron-www-copywriter-cennik-copywriting-cennik-copywriter-portfolio-teksty-reklamowe

W internecie najlepszą kartą przetargową między sprzedawcą, a klientem, okazuje się wysokiej jakości treść. Ona zachęca potencjalnych klientów, aby zainteresowali się ofertą sprzedawcy i jak najszybciej z niej skorzystali. Taka treść pojawia się na stronach firmowych (w postaci Landing Page), w sklepach internetowych (opisy produktów), mailingach (oferta handlowa), blogach (wpisy) i na portalach społecznościowych (posty).

Coraz częściej właściciele firm i przedsiębiorstw współpracują z 1 bądź kilkoma Copywriterami. Wielokrotnie zostali oszukani przez firmy „niby” specjalizujące się w pozycjonowaniu stron internetowych. A tak naprawdę nie czynili zbyt wiele, a klient tracił każdego miesiąca kilkaset złotych. O wiele lepszym rozwiązaniem okazuje się Copywriter, szczególnie jeśli wystawia nam F-Vat. Jeśli ma pozytywne opinie od wielu klientów, to zawsze będziemy mogli u niebo zamówić treść, która przyda się nam do pozycjonowania naszych stron. Dodatkowo możemy go zapytać czy nie chciałby zarządzać pozycjonowaniem. Możliwe, że ma jeszcze trochę czasu w swoim grafiku i jest w stanie go poświęcić na jeszcze jednego bądź kilku klientów.

copywriting ukazuje jak Copywriter zapewnia pozycjonowanie stron internetowych, prowadzenie bloga i fanpage i teksty, artykuły

Natomiast w pewnym zakresie Copywriter się nie ogranicza. Zawsze ma czas na przygotowanie wysokiej jakości treści, którą indywidualnie wyceni. Pisanie takich tekstów (na strony, blogi, oferty i mailingi) to dla niego prawdziwa pasja. Natomiast pozycjonowanie to kolejna usługa, z której również wywiązuje się znakomicie.

Warto więc powierzyć mu (Copywriterowi) pozycjonowanie naszych stron. Będziemy już po pierwszym miesiącu miło zaskoczeni, że nasza strona pojawi się na wyższej pozycji na ważnych dla nas słowach kluczowych. Na nich skupi się Copywriter, wykorzystując White Seo, czyli pozycjonowanie pozytywnie odebrane przez Google. To dodatkowa pewność, że poprzez takie pozycjonowanie Twoja strona firmowa, sklep internetowy czy blog nigdy nie otrzyma bana od Google.

22 Comments

  1. Masz rację w Polsce bardzo rozmyte jest to pojęcie, nawet wśród samych zainteresowanych. Copywriter to faktycznie nie tylko content, ale również techniczne i praktyczne umiejętności jak pozycjonowanie. Osobą, tworzącą unikalne teksty również na zamówienie może być redaktor czy dziennikarz, a także bloger. Każdy z tych „nowoczesnych” zawodów poniekąd gdzieś się zazębia.

    • Dokładnie, a szczególnie takie osoby wpływają na pozycjonowanie, jeśli dalej poszerzają zakres swoich umiejętności seo i wiedzą, jak „pisać”, aby ich artykuły skutecznie pozycjonowały stronę, a zarazem okazały się przyciągające dla czytelnika. Aktualnie algorytm Google ocenia, że najważniejszym parametrem w pozycjonowaniu jest Content i właśnie na nim warto się skupić 🙂

  2. Nie łatwo być copywriterem 🙂 tym bardziej, że wiele osób twierdzi, że jest, a tak naprawdę…. no cóż szkoda słów 🙂

    • Dokładnie, copywriting i pozycjonowanie to praca, która wymaga wiele wysiłku, a zarazem pasji 🙂 Ja wolę patrzeć na tą pozytywną stronę medalu, pojawiają się Copywriterzy, z którymi warto współpracować i właśnie taką opinię zapewniają mi moi klienci.

  3. Takie ładne zagraniczne słowo..Dobrze znać jego znaczenie i przede wszystkim profesje 😀

  4. I znów dowiedziałam się czegoś nowego. Co do pozycjonowania stron to bardzo interesujące. Własnie jestem niezadowolona z firmy, która pozycjonuje moje strony 🙁

  5. Właśnie zdałam sobie sprawę z tego, że chociaż samo pojęcie Copywriter przewija się w internecie dość często, to nie do końca wiedziałam czym taki ktoś się zajmuje. Człowiek uczy się przez całe życie. 😉

    • Kiedyś słyszałem, że „nauka to potęgi klucz”. I przekonuje się o tym coraz częściej. Ja uświadomiłem sobie, że Copywriter to również Pozycjoner i Projektant stron internetowych. Zapraszam na kolejne artykuły 🙂

  6. damian

    Pisanie tekstów „na zamówienie” kosztuje sporo wysiłku, tym bardziej, że w wielu przypadkach trzeba ugryźć temat, który zupełnie nie leży copywriterowi. Swojego czasu spłodziłem kilka magisterek i licencjatów, zasada mniej więcej podobna. 😉

    Pozdrawiam!

    • Dokładnie, a co również istotne, to dokładne zapoznanie się z oczekiwaniami klienta. Tylko dzięki temu łatwiej jest dojść do porozumienia i stworzyć teksty, które będą mu w pełni odpowiadać 🙂

  7. W sumie im bardziej „przaśna” branża tym większa potrzeba copywritera. W branży, w której słowo pisane ma dużą wagę firmy często radzą sobie własnymi siłami. Pozostali faktycznie powinni zainwestować w copywriting.

    • Słowo pisane w każdej branży odgrywa istotną rolę. Wszystkie firmy, przynajmniej tak być powinno, dbają o pozycjonowanie swoich stron i sklepów internetowych. Już w takim miejscu copywriter mógłby zapewnić im odpowiednią treść, która oddziaływałaby na potencjalnych klientów. A to oznacza, że copywriting przyda się niemalże w każdym biznesie!

  8. Copywriter powinien też tak pozycjonować , żeby nie było tego widać w tekście, i żeby rzeczony tekst nie przekształcił się w zbitek słów kluczowych bez większego, głębszego sensu…

    • To podstawa, przecież swoją promocję zapewniają mu już tagi pod artykułem. Ale sam wpis nie powinno się zarzucać listą słów kluczowych – one szybko zniechęcają czytelnika do zapoznania się z całym wpisem i obserwowania bloga, serwisu czy innej strony. Co innego jeśli tworzymy zaplecze seo – tam możemy poszaleć ze słowami kluczowymi 🙂

  9. Iza

    wbrew pozorom to nie taki prosty zawód 😉

    • Zgadza się, a zazwyczaj te pozory tworzą osoby, które nie mają żadnego pojęcia o Copywritingu, podobnie jak o pozycjonowaniu i projektowaniu stron. Każde z tych zadań to ciężki kawałek chleba = ale dla już wprawionych może okazać się bardzo przyjemny 🙂

  10. Dla mnie corywriter to sueprgość – właściwie musi wiedzieć WSZYSTKO, bo przecież na tyle tematów się wypowiada, że szok.

    • Wszystko zależy od tego, w jakim kierunku rozwija się Copywriter. Czasami może być specjalistą tylko w kilku dziedzinach. Natomiast innym razem ciągle poszerzać zakres swojej wiedzy i kwalifikacji. Ja wybrałem tą drugą opcję 🙂

  11. Szalenie zazdroszczę posiadanej wiedzy, no i gratuluję bloga i satysfakcjonującej pracy

    • Dziękuję, ciesze się, że mogę pomóc innym w tym zakresie. A rozwijam się dla moich klientów, których obsługuje każdego dnia. Dzięki temu pozycjonowanie ich stron przychodzi mi z dużą łatwością 🙂

Comments are Closed

Theme by Anders Norén