Blog o Copywritingu, SEO i Pozycjonowaniu stron www

Wyjaśniam, jak skutecznie pozycjonować stronę www w Google. Bądźcie ze mną na bieżąco z wiedzą SEO i zwiększajcie swoje dochody!

Copywriting

Copywriting czyli jak powinien pisać Copywriter?

copywriter seo copywriter portfolio, copywriter freelancer

Możliwe, że zastanawiamy się nad tym, jak pisać teksty? Nawet, jeśli posiadamy wysokie kwalifikacje w pewnej branży, to podczas przygotowywania tekstów powinniśmy skupić się na ich uproszczeniu. Zbyt zaawansowane zwroty, trudne do zrozumienia określenia, będą mogły zostać negatywnie odebrane przez czytelników. Copywriter nie skupia się więc na prezentacji swoich wszystkich możliwości, lecz chce przygotować teksty, które zaciekawią, a zarazem okażą się proste w odbiorze – dla wybranej grupy odbiorców.

Jak pisać teksty, copywriter cena - nauka prostego języka, copywriting cennik

Jeśli Twoje teksty znajdują się w sieci, to musisz być przekonany o tym, że internauci nie czytają całości, lecz tylko pojedyncze ich części. Nawet, jeśli stworzysz bardzo ciekawy tekst, to i tak nie możesz mieć pewności, że zapoznają się z nim w pełni. Oczywiście warto zwiększać poziom przeczytanego tekstu, przez naszych klientów. A będzie to możliwe, jeśli skupimy się na kilku ważnych zasadach.

1. Oszczędność w słowach i przejrzystość.

Twoje teksty na strony internetowe powinny posiadać jak najmniej przymiotników i przysłów. Dzięki temu weźmiemy pod uwagę cenny wzór przygotowany przez pisarza Hemingwaya, który przede wszystkim skupiał się na prostym pisaniu. Mamy możliwość pobrania nawet specjalnej aplikacji, która jest w stanie dokładnie wymierzyć czytelność naszego tekstu, na podstawie wzoru Hemingwaya. Przekonaj się więc, jak wypadają w niej Twoje teksty. Oczywiście nie traktuj tych wyników zbyt poważnie 🙂

2. Jak pisać teksty? Najprościej jak się da.

To tak zwana zasada BUZI, która dokładnie znaczy „bez udziwnień zapisu idioto„. Copywriter pobudza się do tworzenia prostych tekstów. Będzie to możliwe, jeśli zrezygnuje z trudnych metafor, jak i skomplikowanych zdań. Liczy się jeszcze strona czynna pisania, która jest widoczna w tekście: „Mężczyzna kupuje samochód„. Mógłbyś ten sam tekst oddać w inny sposób, jak: „Samochód jest kupowany przez mężczyznę„, ale sam przyznasz, że ta wcześniejsza wersja jest o wiele prostsza do odczytania. Liczą się jeszcze krótkie zdania, bez zastosowania literackiego stylu, który tak naprawdę tylko komplikuje nasz tekst i jego przesłanie. Jego główną wartością ma być cenna informacja, którą szybko i bez trudności mają z niej wydobyć nasi czytelnicy.

Wspaniałą radę zapewnił nam Claude Hopkins. Sam Wspomniał że: „Copywriting stanowi lekcję pokory i umiejętność cięcia własnych tekstów„. Każdy, kto zastosuje się do tej zasady, ma możliwość okazywać się coraz lepszym Copywriterem i Blogerem.

Podsumowanie:

– rezygnuj z niepotrzebnych przymiotników i przysłów
– twórz krótkie, a zarazem proste zdania,
– przeczytaj swój tekst i oceń, co mógłbyś w nim poprawić i skróć go,
– używaj strony czynnej, a unikaj biernej,
– prostota na pierwszym miejscu.

Powodzenia w pisaniu życzy CopywriterExpert 🙂

Na koniec 🙂

Zachęcam do obserwowania bloga o copywritingu, seo i pozycjonowaniu stron www

Zachęcam Was do obserwowania bloga. Zapisujecie się po prawej stronie 🙂 Obserwujcie także mój kanał na YT. Do usłyszenia!

32 Komentarze

  1. Bardzo przydatny wpis 🙂

  2. Dziękuję pięknie, to dla mnie tylko zachęta, aby dzielić się nowymi 🙂

  3. Ale

    Cenne uwagi 🙂

  4. Cenne i warte zapamiętania, jeśli siedzimy w tej branży. Piszę z czystego doświadczenia 🙂

  5. Czy mogę prosić o nazwę tej aplikacji? „Mamy możliwość pobrania nawet specjalnej aplikacji, która jest w stanie dokładnie wymierzyć czytelność naszego tekstu, na podstawie wzoru Hemingwaya.”

  6. Proszę bardzo: http://www.hemingwayapp.com nazwa „Hemingway Editor”

  7. Andrzej

    Całkiem fajne rady dla początkujących. Copy to wcale nie taka prosta sprawa jak się wydaje.

  8. Zgadza się, niektórym mogłoby się tak wydawać. Ale Copywriting i Pozycjonowanie to dość ciężki kawałek chleba. Jeśli jednak poświęci się kilka lat, to później jest już z górki 🙂

  9. Bardzo ważne informacje. Szczerze się przyznam – zawsze miałam problem z długością tekstu. Nawet kiedy staram się, żeby był krótki, na koniec okazuje się, że znowu napisałam przydługaśny wpis. I wszystko skracam 😉 Tak mam od kiedy pamiętam, nawet pisząc analizy na języku polskim w liceum, nie raz brakowało mi czasu na napisanie zakończenia 😉 Cały czas nad tym pracuję, może kiedyś dojdę do perfekcji!
    (Nawet ten komentarz nie należy do najkrótszych… Może powinnam po prostu zostawić pierwsze trzy słowa?;))

  10. Najdłuższy komentarz, co poświadcza, że musisz jeszcze nad tym pracować 🙂 Ale czasami i dłuższe artykuły mogą okazać się cenne i wciągające. Ale okazują się takie szczególnie dla czytelników, którzy już mają do nas zaufanie. Nowi czytelnicy mogą przerazić się taką długością, więc warto wszystko zrównoważyć 🙂 Powodzenia.

  11. Niby wszystko takie proste, a jednak niezwykle trudno jest napisać piękny i przejrzysty tekst, który wywoła zainteresowanie i ciekawość doczytania do końca. Ćwiczyć trzeba, to podstawa, z czasem wszystko wydaje się łatwiejsze. 🙂

  12. Dokładnie, więc warto zadbać o samodyscyplinę i opanować techniki SEO, jeśli posiadamy własne blogi czy stronę firmową. Już nie wspomnę o posiadaniu sklepu online – wtedy to jakość pozycjonowania zależy od naszych wyników 🙂

  13. Niezwykle cenne uwagi! Wezmę do serca 🙂

  14. Jeśli do serca to dobrze, bo na dłużej pozostaną. Gdyby wziąć tylko do umysłu, to zawsze mogłyby szybciej wyparować 🙂

  15. Ciekawy tekst, żeby poprawić swój warsztat informacji nigdy za wiele 🙂

  16. Zgadza się, że warto się rozwijać, szczególnie jeśli nasz biznes ma szczególny związek z seo. A jest tak, jeśli już posiadamy własne strony firmowe czy zwykłe blogi, na których chcemy coraz więcej zarabiać 🙂

  17. Dzięki za rady, bo strzelam, że jakbym zaczął tak samo od siebie bawić się w copywriting, to skończyło by się podobnie jak na blogu 🙂

  18. W takim razie życzę powodzenia i zapraszam regularnie na odwiedzanie mojego bloga 🙂

  19. Tylko że copywriter a bloger to co innego. Rozumiem skrótowość i oszczędność w przypadku pierwszego, ale jako blogerka chcę wyrazić coś więcej niż tylko treść, prawda? Stąd raczej nie ograniczałabym się w tej sferze. 🙂

  20. Racja, copywriter może być blogerem, a niekoniecznie bloger copywriterem 🙂 Pozdrawiam!

  21. Przydatny wpis. Jednak jeśli chodzi o bloga to moim zdaniem zależy od tematyki – nie zawsze takie cięcia są dobre. Ale samodyscyplina w pisaniu jak najbardziej. 🙂

  22. Świetny wpis, cieszę się, że tu trafiłam! Mam wrażenie, że niestety nadużywam przymiotników, a i krótkie zdania nie są moją mocną stroną 🙁
    Wezmę sobie rady do serca i spróbuję skrócić wg zasady BUZI (fajna nazwa!).
    Zaciekawiła mnie ta czytalność tekstów!

  23. Sztuką jest napisać o czymś skomplikowanym w prosty sposób tak by każdy zrpozumiał. Popieram prostotę!

  24. Cenne rady – staram się właśnie tak pisać.
    P.S. Uśmiałam się z BUZI.
    Serdeczności od Katarzyny 🙂

  25. Kłaniam się i zapraszam, aby poznać nowe wpisy o tematyce SEO i Copywritingu 🙂

  26. Cieszę się i również Pozdrawiam 🙂

  27. Zgadza się, to ułatwia dotarcie do klientów i od razu poprawia sprzedaż. Klienci kierują się zasadą szybko i na temat, bez owijania 🙂

  28. Zapraszam tak często, jak tylko możesz. Regularnie będą pojawiać się nowe wpisy 🙂

  29. Bez samodyscypliny po prostu się nie uda. Tematyka na pewno ma wpływ na to, jak i czy w ogóle stosować cięcia tekstów. Wiadomo, każda sprawa jest indywidualna i należy rozsądnie to ocenić 🙂

  30. Bardzo fajne rady. Przydadzą się. Dziękuję

  31. Cieszę się, zapraszam częściej po kolejne wpisy z zakresu Copywritingu, Pozycjonowania i SEO 🙂

Pozostaw komentarz

Theme by Anders Norén