Blog CopywriterExpert o SEO i Pozycjonowaniu stron www

Copywriting, Content Marketing, SEO, SEM i Pozycjonowanie stron internetowych w jednym miejscu.

Copywriting, Pozycjonowanie

Copywriter SEO wpływa na pozycjonowanie stron www

copywriter seo, copywriting, copywriter cennik, ekspert seo, agencja reklamowa, firma seo

Coraz większa ilość stron www, a zarazem zmieniające się algorytmy wyszukiwarek internetowych sprawiają, że pozycjonowanie okazuje się coraz trudniejsze. Eksperci SEO myślą o tym, jak szybko wybić się i sprawić by być najlepszym profesjonalistą na rynku. Jednak nie oszukujmy się, agencje i firmy seo nic nie osiągną, jeśli do pozycjonowania stron www nie będą posiadali różnego rodzaju tekstów. A ich wykonaniem zajmuje się właśnie Copywriter Seo. Co możemy o nim powiedzieć?

Nie każdy jest dobry w układaniu słów, tak by miały one sens, a teraz wyobraźmy sobie, że trzeba napisać około 50 unikalnych tekstów, które muszą posiadać taką samą tematykę i przede wszystkim, muszą być wyposażone również w słowa kluczowe, które będą tak wkomponowane, aby tekst nadal zachowywał swój merytoryczny sens. Dla większości z nas jest to niemożliwe do wykonania zadanie, jednak na ratunek przychodzą nam takie osoby, jak copywriterzy.

Kim jest SEO Copywriter?

seo copywriter, copywriter seo, copywriting, seo copywriting, copywriting seo

Copywriter SEO to osoba która codziennie zajmuje się pisaniem i żyje z tworzenia słów na różne tematy. Nie jest to prosty kawałek chleba, jak zapewne większość sądzi. Jeśli jednak ktoś jest profesjonalistą jako Copywriter to może bardzo wysoko cenić swoją pracę. Bez wątpienia coraz więcej osób jest w stanie zapłacić trochę więcej i posiadać teksty wyższej jakości, niż tylko kilka podstawowych preclowych zdań, które jakościowo, nie należą do zbyt dobrych i są dodatkowo negatywnie odebrane przez wyszukiwarki internetowe, co automatycznie zmniejsza siłę pozycjonowania.

Aktualnie popularne wyszukiwarki internetowe, jak Google wymagają dobrej jakości Contentu, bez którego nie uda się nam wyjść na dobrą pozycje w wynikach wyszukiwania. W tym celu wszystkie agencje reklamowe, agencje interaktywne, firmy seo i wiele innych firm wysilających się w marketingu internetowych oraz pozycjonowaniu stron www poszukują SEO Copywriterów. Bez nich nie byliby w stanie spełnić oczekiwań swoich klientów i przeprowadzić różnorodne kampanie reklamowe.

Copywriter SEO dba o to, aby ich teksty były unikalne i jak najbardziej przyjazne dla internautów. Gdzie jednak w tym wszystkim jest miejsce dla Copywritera? Wskazuje się, iż jest to człowiek od słowa, który ujmuje otaczającą rzeczywistość w wyrazy, slogany i zdania. Wyniki jego pracy są widoczne dosłownie wszędzie – pozostaje się nam tylko rozejrzeć, aby to zauważyć.

Aktywność SEO Copywritera to najczęściej:

copywriter seo, seo copywriter, copywriter seo, copywriting, seo copywriting, copywriting seo, copywriter portfolio, copywriting cennik (2)

  • sklepy internetowe
  • blogi
  • katalogi internetowe
  • fora dyskusyjne

Można więc zauważyć, iż Copywritera można opisać jako sprzedawcę, który nie tylko operuje słowem, ale również odpowiednio je kreuje. Poza tym doskonale słucha, obserwuje, a co za tym idzie wyciąga idealne wnioski. To właśnie on podsyca pragnienia, porusza zmysły oraz kształtuje gusty konsumentów, klientów, internautów.

Jak wiele zarabia Copywriter SEO?

jak wiele zarabia copywriter seo, ile zarabia copywriter, copywriter cennik, copywriting cennik

Jak wyżej wspomniane, praca SEO Copywritera to dość ciężki zawód i nie każdy się do tego nadaje. Co jednak możemy powiedzieć o zarobkach takich specjalistów? Można odpowiedzieć, że jak wszędzie. Pojawiają się Ci, którzy zarabiają więcej i mniej. Ale przyjrzyjmy się temu bliżej.

1. Spotyka się Seo Copywriterów, którzy zarabiają kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt zł za krótki tekst, a czasami jeszcze więcej.  Zazwyczaj decydują się na założenie własnej działalności i promocję swoich usług seo copywritingu do zainteresowanych klientów. Dla nich liczy się nie ilość wykonanych tekstów, ale przede wszystkich ich jakość. Swoje usługi kierują więc do bardziej wymagających klientów, którzy są w stanie zapłacić więcej, aby uzyskać lepsze teksty seo. Dzięki temu każdego miesiąca zarabiają od 2000 do 4000 zł.

2. Mniej doświadczeni i ambitni tworzą proste teksty seo za kilka zł, a nawet za przysłowiową 1 zł.  Wolą oni pracować na rzecz pewnych agencji i firmy seo, na podstawie zwykłej umowy o dzieło. Coraz więcej osób w naszym kraju i poza jego granicami utrzymuje się w taki sposób. Przez to każdego miesiąca muszą oni wykonać blisko 1000 krótkich tekstów, o długości 120-150 słów, a nawet jeszcze więcej. Przez to spora część początkujących seo copywriterów, która się nie rozwija, po pewnym czasie wypala się i zaczynają oni szukać innego zawodu. Zdarza się jednak, że tą pracę – tworzenie tekstów, niektórzy traktują jako dodatkową. Ich zarobki najczęściej oscylują od 200 do 2000 zł.

Nie chcemy tutaj oceniać żadnej z tych grup Copywriterów SEO, ponieważ tak naprawdę każdy z nich wykonuje dobrą pracę, dzięki której agencje i firmy seo obsługują swoich klientów na jeszcze wyższym poziomie.

Kim jest Copywriter Freelancer

Copywriter freelancer cennik Kontakt - Copywriter Seo, Blogger, Freelancer
Czy reklama jest formą sztuki? Taki pogląd wciąż nie należy do najpopularniejszych. Reklama od lat kolarzy się raczej z nachalnym, ale nie do końca uczciwym wciskaniem produktu – z bardziej bądź mniej zgrabną manipulacją. Dokładnie o tym wie Copywriter SEO, który przygotowuje różnorodne teksty seo i opisy produktów. Wróćmy jednak do takiej specjalizacji, jak „Copywriter Freelancer”. Kogo tutaj mamy na myśli?

Wyrażenie Freelancer oznacza wolny zawód. Dlatego Copywriter Freelancer to autor tekstów, który nie prowadzi działalności gospodarczej, lecz współpracuje z klientami na podstawie umów o dzieło i zlecenie. Wielu takich Freelancerów widać na popularnych platformach, jak: Textbroker, Textbookers i 10Heads, na których to wykonują teksty zgodne z dokładnymi wytycznymi od zlecających.

Ubezpieczenie zdrowotne dla Freelancera

ubezpieczenie zdrowotne freelancera, copywritera, blogera, seo copywritera,

Taka forma zatrudnienia nie zapewnia im jednak ubezpieczenia zdrowotnego, więc decydują się na dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne, którego koszt miesięczny wynosi blisko 350 zł. Takie rozwiązanie interesuje ich jednak po skończeniu 26 roku życia, ponieważ wcześniej mogą zapewnić sobie ubezpieczenie z NFZ, jeśli tylko dalej się kształcą, idąc na studia bądź do Technikum czy innych szkół.

Pozostali po prostu nie korzystają z ubezpieczenia zdrowotnego NFZ, lecz decydują się na prywatne ubezpieczenie, które coraz bardziej zyskuje na popularności. Ich koszty wahają się od 40 do kilkuset zł. Należy jednak pamiętać, że takie prywatne ubezpieczenie nie gwarantuje nam aż tak wielu możliwości. Kiedy więc mielibyśmy wypadek i trafilibyśmy do szpitala, to firma ubezpieczeniowa nie zawsze pokryłaby wszystkie koszty leczenia. W

Warto dokładnie przemyśleć, która forma ubezpieczenia zdrowotnego okaże się dla nas tania, a zarazem bezpieczna.

Zawód copywritera – krótka ocena

zawód copywritera, zawód freelancera, praca copywritera, praca freelancera, copywritera seo, seo copywriter

Copywriter to zawód ciekawy i pociągający, a słowo to wdzięczne narzędzie pracy. Wcielanie w życie kreatywnych pomysłów reklamowych, analizowanie rynku, dobieranie wyrazów, wymyślanie sloganów i nazw, opracowywanie kampanii reklamowych – to zadania niełatwe, ale jednocześnie przynoszące wiele satysfakcji.

By znaleźć odpowiednią drogę do odbiorcy, potrzebne są nieskrępowana wyobraźnia i umiejętność pisania czy wielopoziomowa intuicja, a w niektórych sytuacjach również szczęście.

Copywriterzy to specjaliści, do których warto się czasami zgłosić!

40 Comments

  1. Katarzyna Formela

    Dobry teks, tym bardziej, że copywriter jest u nas jeszcze zbyt mało doceniany.

  2. Dopisałbym jeszcze jak wiele copywriter musi przeczytać i przegrzebac aby stworzyć wartościowy artykuł czy wpis na bloga. To ważne. I nierzadko taki research „kosztuje” dużo czasu co ma przełożenie na cenę.

    Warto zapłacić kilkadziesiąt zł za porzadniejszy art niż 1zł za 1000zzs.

    • Zgadza się, zapewne wspomnę o tym w następnych artykułach 🙂 Dziękuję za propozycję. No tak, wyższa jakość tekstu to gwarancja skuteczności – zarówno w przypadku zamawiania tekstów reklamowych, sprzedażowych czy pozycjonujących. Coś o tym wiem 🙂

  3. Kamila

    Ciekawy temat i artykuł. Zastanawiam się czy jako polonistka nadałabym się do tego zawodu czy raczej wypaliłabym się na początku drogi…

    • Zawsze możesz spróbować i potraktować ten zawód jako coś dodatkowego – jeśli się sprawdzisz, to oznacza, że przeszłaś próbne szkolenie i możesz spróbować pracować już w większym zakresie 🙂

  4. Iza

    Bardzo ciekawy artykul

  5. czasy się zmieniają, jeszcze kilkanaście lat temu nikt nawet nie pomyślałby o takim zawodzie…

  6. Pewnie nie każdy odnajdzie się jako freelancer. Niektórzy wolą zarobić mniej, ale mieć zapewnione zlecenia przez agencje. Wybór na pewno nie jest prosty.

    • Każdy indywidualnie musi ocenić, która forma zatrudnienia bardziej mu odpowiada. Czasami można pracować jako freelancer i dodatkowo współpracować z agencjami, więc rozwiązań jest sporo 🙂

  7. Ciekawy tekst, chyba zbyt mało doceniany u nas:)

  8. Jest to bez wątpienia ciekawa opcja na życie. Praca trudna, choć ciekawa. W Polsce, jak już ktoś wyżej napisal, wciąż bardzo niedoceniana.

  9. Szkoda, że o dobrego copywritera bardzo cięzko…

    • Racja, czasami miałem problem z ich wyszukaniem, kiedy sam potrzebowałem wsparcia. Na szczęście udało mi się znaleźć kilku specjalistów do których zawsze mogę się zgłosić. Oczywiście tylko wtedy, gdy sam nie mam czasu na przygotowanie pewnych tekstów 🙂

  10. Fajnie, że poruszasz ten temat. Copywriting to do dziś moje niespełnione marzenie, ale wciąż wierzę, że uda mi się je zrealizować. Dobrze, że doceniasz zarówno copywriterów „pełną gębą”, jak i tych pracujących za niższe stawki. Wszyscy są potrzebni (no, może poza tymi, którzy produkują prawdziwą „chałę”). Wiem, że jeśli zacznę działać w tym kierunku, to właśnie w tym mniejszym zakresie. Ale determinacją i konsekwencją można zdziałać wiele. 🙂

    • Zgadzam się w 100% z tym, co powiedziałaś. I życzę powodzenia, na pewno uda Ci się to osiągnąć. Polecam tylko dobrze planować i nie zniechęcać się, nawet jeśli czasami sama będziesz czuła, że już nie warto. Gdy przebrniesz te trudniejsze chwile, to później będzie Ci o wiele łatwiej i osiągniesz sukcesy, które zachęcą Cię do dalszej pracy 🙂

  11. Dziś nie każda strona choć dobra jest w stanie się przebić. Dlatego jak samochody nie naprawiamy tylko w garażu tak i z promowaniem strony powinniśmy zgłosić się do profesjonalisty. Ciekawe jakie tylko się z tego korzyści odniesie na przykład po miesiącu?

    • Warto sprawdzać tych profesjonalistów i firmy seo. Nasza firma, CopywriterExpert, oferuje swoim klientom pozycjonowanie stron oparte na wynikach i umowę zawsze podpisujemy na 1 miesiąc. Klient zawsze po następnym miesiącu może zrezygnować, lecz tak nie czynią, ponieważ tak jakoś wychodzi, że nas cenią 🙂

  12. SEO jest niezwykle ważne, również dla blogerów! Dobrze, że mamy coraz więcej specjalista. Źle, że nie są opłacani tak dobrze, jak na to zasługują.

  13. Za czasów dawnych (prawie 10 lat temu) chciałam być copywriterem, sporo pisałam, kilka pojedynczych prac na zlecenie też już wtedy robiłam. Jednak pomysł na życie mi się mocno zmienił, obecnie siedzę w innej branży, a hobbystycznie prowadzę bloga, po którym niestety widać że seo to u mnie leży i kwiczy…. Zastanawia mnie jednak co zrobić gdy ma się stronę typu portfolio, jak ją pozycjonować skoro treści jest jak na lekarstwo (więcej jej nie potrzeba bo i tak potencjalnych klientów interesują tylko konkretne rzeczy, czyli wizki)? Pisałeś może już o czymś podobnym, co robić w takiej sytuacji?

    • Pierwsze primo, to ustalenie fraz, na które chcesz pozycjonować – polecam darmowe narzędzie od google Planer słów kluczowych. Następnie kampania adwords dla początkujących – przy wydaniu 100 zł otrzymuje się od 200-250 zł. Reklama na FB. I co bardzo ważne, prowadzenie bloga na temat naszych zleceń, usług itp, które będą pozycjonowały naszą stronę z portfolio. Dodatkowo warto postawić na zaplecze seo – popularne serwisy blogowe + skuteczne katalogowanie – ale tutaj warto zachować ostrożność 🙂 Przy okazji jeszcze regularne prowadzenie profili społecznościowych (FB, Twitter i Google+) Może tyle, Proszę 🙂

  14. A seo dla blogera na czym powinno polegać?

    • Na tym samym, co seo dla właściciela strony firmowej czy sklepu internetowego. Jeśli jednak bloger chce działać samodzielnie w seo, to zawsze może stworzyć własne zaplecze, samodzielnie prowadzić konta społecznościowe i zadbać o wysokiej jakości linki. Aby jednak uzyskać lepsze wyniki, musi się dalej rozwijać – a ja staram się to umożliwić na moim blogu. W razie potrzeby służę pomocą 🙂

  15. Rozbiłeś temat – bardzo szczegółowe informacje, które w prosty sposób opisują tematykę którą poruszasz. Dzięki za ten wpis. 😉

  16. Myślę, że to jeden z tych zawodów, do których żeby pozostać w nich dłużej, pasja mocno się przydaje, bo trzeba tym żyć – ciągle szukać inspiracji i umieć ją znajdywać w drobnych rzeczach 🙂

    • Na pewno, sam mogę to potwierdzić. Zapewne, gdyby nie fakt, że uwielbiam pisać i przelewać swoje myśli na papier (klawiaturę), to zająłbym się czymś innym. A tak już blisko 10 lat związany jestem z copywritingiem 🙂

  17. Uwielbiam pisać i nie ukrywam, że moim marzeniem jest prowadzenie własnego bloga firmowego, w którym będę mogła dzielić się wiedzą oraz ciekawostkami. Aktualnie prowadzę własnego bloga – ale to dobry sposób na rozwój 🙂

  18. Bardzo ciekawy artykuł. Właśnie szukam dla siebie miejsca w świecie pisania.

  19. Oj, nie jest to łatwy kawałek chleba, to prawda. Sama kiedyś próbowałam i nie byłam w stanie napisać nawet 10 tekstów na ten sam temat. Podziwiam wszystkich, którzy to potrafią

    • Racja, sam miałem z tym duże trudności na początku, gdy pisałem wiele tekstów seo. Aktualnie dostarczam treść wyższej jakości – na strony ww, do prasy itp. i przez to łatwiej jest mi się odnaleźć 🙂

Leave a Reply

Theme by Anders Norén