Blog o Copywritingu, SEO i Pozycjonowaniu stron www

Wyjaśniam, jak skutecznie pozycjonować stronę www w Google. Bądźcie ze mną na bieżąco z wiedzą SEO i zwiększajcie swoje dochody!

Copywriting

Jak pracuje Copywriter, Copy writer, Copyrighter, Webwriter i Ghostwriter ?

copywriter-copyrighter-copy-writer-cennik-copywriting

Praca, którą wykonuje Copywriter(znany też jako Copy writer, Copyrighter, Webwriter i Ghostwriter) jest często związana ze spędzeniem wielu godzin przed komputerem bądź kartką papieru. Najważniejsza jest jego kreatywność, która stanowi furtkę do utworzenia nowych pomysłów. Taka osoba posiada wiedzę z zakresu reklamy, jak i podstaw marketingu. Oczywiście ważny jest jeszcze talent literacki, jednak nad nim zawsze można popracować. Dodatkowe możliwości zapewnia poznanie psychologii zachowań klientów, jak i perswazja, dzięki czemu udaje się jej wykonać skuteczne teksty reklamowe.

Wymagana jest wysoka kreatywność, pomysłowość, motywacja i komunikatywność. A samodyscyplina pozwala na radzenie sobie ze schematycznością i rutyną w pracy.

jak pracuje copywriter, copyrighter, copy writer, praca copywritera

Tak więc powiedzenie, że „praca Copywritera jest prosta” trzeba jak najszybciej odrzucić. Jest ona skierowana tylko do wybranej grupy osób, które są silnie psychicznie, najczęściej pozytywnie nastawione do życia i przygotowane do ciężkiej, a czasami żmudnej pracy.

Wniosek: Copywriter zajmuje się stworzeniem głównego pomysłu reklamy, jak i nadaniem jej odpowiedniej treści językowej. Zajmuje się pisaniem różnego rodzaju tekstów, jak: handlowe, biznesowe, przemówienia, prezentacje, nazwy, slogany, kreacje, okolicznościowe, dziennikarskie i urzędowe. O wiele większe możliwości zapewnia mu znajomość języka obcego, na przykład popularnego Angielskiego, Rosyjskiego, Niemieckiego i Hiszpańskiego. Wtedy otwierają się przed nim nowe możliwości pracy.

Copywriter (Copyrighter) wspiera Pozycjonowanie stron internetowych

pozycjonowanie-stron-www-copywriter-cennik-copywriting-cennik-copywriter-portfolio-wspolpracaPoszukując specjalisty od pozycjonowania naszej strony firmowej, bloga czy sklepu internetowego nie musimy zawsze decydować się na współpracę z Agencją reklamową. Aktualnie o wiele większe możliwości współpracy i wspaniałe wyniki pozycjonowania zapewnia nam doświadczony Copyrighter, poprawnie znany jako Copywriter.

Wieloletnie doświadczenie sprawiło, że poza przygotowywaniem tekstów oferuje również usługi pozycjonowania stron internetowych. Oznacza to, że również Copywriter przyczyni się do poprawy pozycji Waszej strony w wynikach wyszukiwania. Jego najważniejsze usługi pozycjonowania to zazwyczaj: prowadzenie bloga, fanpage, konta google+, założenie konta firmowe google, katalogowanie, dodawanie opinii.

Copywriter lepszy od Firmy SEO i Agencji reklamowej?!

copywriter-copyrighter-copy-writer-cennik-copywriting

Google ocenia, że najważniejsza w pozycjonowaniu jest unikalna treść, a coś takiego zapewni Wam doświadczony Copywriter. Właśnie dlatego warto z nim pracować również na bazie skutecznego Pozycjonera.

Coraz większa ilość firm wyszukuje Freelancerów, którzy zajmą się pozycjonowaniem ich stron firmowych. Przez lata dostrzegali, jak są oszukiwani przez Agencje reklamowe i Firmy SEO.  Jak? Oto kilka przykładów:

1. Firmy-Krzaki (z pozycją i reputacją trudną do ustalenia), które od razu oferują za kwotę np. 1000 zł pierwsze miejsce w Google – w szybkim czasie. Na umowach i fakturach piszą zakamuflowanie, aby klient nie mógł się do niczego przyczepić.

2. Większe firmy, które podpisują z klientami umowy na rok bądź krócej, za miesiąc uzyskując np. od 300-800 zł .Wciskają na początek „Audyty” strony, dając do zrozumienia, że strona firmowa jest źle wykonana. Ale pomijają powiadomić klienta, że nawet 100% zgodność z W3C nie zapewni im 1 miejsca w Google. Pełno takich ofert.

3. Zdarzają się nawet firmy, które pozycjonują stronę klienta na „nazwę firmy”, nie informując ich o tym, że już wcześniej po wpisaniu ich nazwy firmy do wyszukiwarki znajdowali się na 1 miejscu w Google. I tak roczna umowa, a fraza i tak utrzyma się na 1 pozycji.

4. Ostatnio jest również pełno firmy oferujących wizytówkę firmy w branżowych katalogach stron. Właściciele takich stron biorą ogromne środki za taką reklamę, co byłoby odpowiednie, gdyby dokładnie informowali klientów o ilości odświeżeń strony. Czasami mylą liczbę odwiedzin serwisu z liczbą odwiedzin poszczególnych podstron, których w danym serwisie jest tysiące. Nie udostępniają takich danych klientom, przed, ani po podpisaniu umowy.

5. Pośrednictwo w reklamach adwords. Klientów odwiedzają przedstawiciele firm, którzy organizują kampanię reklamowe w Google. Oznacza to tak naprawdę, że pośredniczą w wykupowaniu reklam AdWords. I za takie pośrednictwo biorą np. 400 zł miesięcznie, a dodatkowe 600 zł jest kosztem wykupienia reklam w Google. Czy jest w ogóle sens takiej operacji. Przecież klienci mogą sami wykupić te reklamy i oszczędzić na prowizji.

Oto kilka z przykładów wyłudzania i oszukiwania klientów firmowych. Chcę jednak zaznaczyć, że nie jest tak w przypadku wszystkich firm seo i agencji reklamowych.

Copywriter-Pozycjoner to dobry wybór

copywriting-cennik-przedstawia-pomysl-na-zarabianie

Naprzeciw oczekiwaniom firm wychodzi więc wyżej wspomniany Copywriter, szczególnie jeśli wysila się w zakresie pozycjonowania stron internetowych. Często informują o tym na swoich stronach. Nadal dbają o rozwój swoich umiejętności SEO i dzięki temu co pewien czas mogą poszerzyć swoją ofertę o nową usługę.

Dokładnie informują klientów, jak dana usługa przyczyni się do pozycjonowania strony internetowej. Kontakt z klientem to dla nich jeden z priorytetów.

Widać więc, że wiele firm i agencji bazuje na niewiedzy właścicieli firm. A ich usługi to czasami wielkie oszustwo. Oczywiście nie jest tak w przypadku wszystkich firm seo i agencji reklamowych. Ale pokusiłem się tym wspomnieć i zachęcić do tego, aby czasami współpracować z Copywriterem-Pozycjonerem. Ja przejąłem już wielu klientów, którzy dawniej byli obsługiwani przez niby dobre firmy seo i agencje. Ale dopiero po moimi skrzydłami ich działalność się rozwinęła. I dokładnie wyjaśniam swoim klientom, jak wykonam dla nich pozycjonowanie – krok po kroku, aby każdy zrozumiał.

Na koniec 🙂

Zachęcam do obserwowania bloga o copywritingu, seo i pozycjonowaniu stron www

Zachęcam Was do obserwowania bloga. Zapisujecie się po prawej stronie 🙂 Obserwujcie także mój kanał na YT. Do usłyszenia!

19 Komentarze

  1. Czy mógłbyś rozwinąć zdanie „są oszukiwani przez Agencje reklamowe i Firmy SEO”? Nie jestem przedstawicielem żadnej z takich firm, jestem raczej niezbyt szczęśliwym klientem – dlatego ciekaw jestem, co masz na myśli, pisząc o oszukiwaniu.

  2. Pokusiłem się o rozwinięcie wpisu o najczęściej spotykane oszustwa w ramach usługach pozycjonowania. Oczywiście nie dotyczą one wszystkich firm i agencji. Pozdrawiam 🙂 Dziękuję za pomoc w rozwinięciu tematu.

  3. Dziękuję 🙂 Ja padłem ofiarą zjawiska opisanego w pkt. 5, ponieważ wydawało mi się, że profesjonalna agencja poprowadzi kampanię w Adwords lepiej niż ja-amator. Rzeczywistość okazała się dokładnie odwrotna…

    Z tego miejsca więc przyłączam się do opinii Autora: jeśli Google Adwords, to tylko samodzielnie – nigdy przez agencję, bo to strata czasu, nerwów i pieniędzy.

  4. No tak i tu chyba kłania się świadomość, a raczej jej brak, wśród niektórych właścicieli stron. Wcale mnie to nie dziwi, bo dla przeciętnego użytkownika – SEO- to raczej czarna magia…

  5. Dla mnie temat pozycjonowania do czarna magia w dalszym ciągu 😉 Któregoś dnia będę musiała na spokojnie usiąść, poczytać, nauczyć się tematu 😉 Wtedy i ja zacznę ogarniać 😀

  6. Copywriter to absolutnie nie praca, która do prostych należy. Choć rzeczywiście… wiele osób wciąż tak myśli.
    Niech spróbują, przekonają się i wtedy wyrażą swoje prawdziwe podparte doświadczeniem zdanie 🙂

  7. Zgadza się i to powinno ich jeszcze bardziej zachęcić, aby być ostrożnym, oczekiwać konkretów, szczegółowych raportów, a nie wierzyć na słowo.

  8. Pozycjonowanie to temat, z którym zawsze warto być na bieżąco. Z czasem naprawdę rozwija i wciąga. Sam się o tym przekonałem 🙂

  9. Dokładnie. Wychodzą z założenia, że Copywriter i Pozycjoner po prostu siedzą w domku na kanapie, popijają kawkę i czasami coś tam napiszą bądź coś wykonają dla klienta. A tak naprawdę to praca na ponad pełen etat. Nawet nie będąc już przed ekranem komputera, Copywriter myśli i planuje – więc pracuje nadal. A Ci, co pracują 8 godzin w firmie, zakładzie czy sklepie, to kończąc pracę, po prostu o nie zapominają i żyją swoim życiem. Oczywiście to nie oznacza, że praca Copywritera nie może być przyjemna. Ale zawsze wymaga wysiłku i poświęceń 🙂

  10. Copyrighter kojarzył mi się z raczej prostą pracą. Ale teraz widzę, że jest to ciężki kawałek chleba…

  11. Tak wydaje się wszystkim moim znajomym, ale żona już coraz bardziej się o tym przekonuje, gdy widzi, ile czasu i sił muszę poświęcić na różnorodne zlecenia od moich klientów.

  12. ojej ile tych copy.. jakie nowe zawody XXI wieku 🙂 a co do pozycjonowania… to dla mnie też czarna magia i myślałam że wystarczy raz jak ktoś spozycjonuje a to jest proces długotrwały w czasie? Tak zrozumiałam z tekstu

  13. Dokładnie, bardzo dobrze zrozumiałaś Krystyno. Pozycjonowanie to nieodłączny i stały element rozwoju każdego biznesu. Ja dbam o utrzymywanie stałych relacji z moimi klientami i dzięki temu udaje mi się osiągać dla nich coraz to lepsze efekty. W przeciągu miesiąca nie byłoby to możliwe 🙂

  14. Ja dopiero krok po kroku i mozolnie zgłębiam temat pozycjonowania. Ale z racji zawodu mam do czynienia z całą masą firm, oferujących swoje usługi i niestety gro z nich wpisuje się w opisane przez Ciebie przypadki oszustwa. Szkoda tylko, że świadomość użytkowników sieci jest wciąż zbyt niska, by umieć odróżnić dobrą ofertę o oferty firmy-krzak.

  15. Nie zawsze łatwo jest wyszukać odpowiednich partnerów biznesowych, ale warto się tego uczyć. To zazwyczaj od tego zależy nasz dalszy rozwój!

  16. Myślałam, że żeby zajmować się SEO trzeba pracować w dużej fimie 🙂

  17. Nie trzeba, więc zapraszam do obserwowania bloga, chętnie wyjaśniam, jak samodzielnie pozycjonować strony i blogi 🙂

  18. W gwiazdki

    Ja jestem na początku swojej przygody z blogowaniem, więc jeszcze nie myślę o pozycjonowaniu. Jednak dobrze wiedzieć, że na tym polu zdarzają się oszustwa 😉

  19. Trzeba uważać. Sam zdarzyło mi się natrafić na oszustów w branży Copywritingu, ale te historie przynajmniej czegoś mnie nauczyły. Za jakiś czas napiszę, jak się przed nimi chronić 🙂

Pozostaw komentarz

Theme by Anders Norén