Blog o Copywritingu, Pozycjonowaniu i Rozwoju osobistym

Wyjaśniam, jak prosto i skutecznie pozycjonować strony www oraz zwiększać swoje dochody. Bądźcie ze mną na bieżąco a rozwój osobisty gwarantowany!

Copywriting

Cechy skutecznej reklamy w sieci – teksty reklamowe?!

Jakie są cechy dobrej reklamy w sieci, w internecie czyli skuteczne teksty reklamowe i copywriting

Reklama w internecie powinna być połączeniem ładnej grafiki, szybkiego ładowania strony internetowej oraz przyciągających uwagę treści. Dobre teksty reklamowe są nieskomplikowane, zaplanowane, zapadające w pamięć.

Copywriting to również slogany reklamowe, hasła, teksty wysyłane mejlami do klientów, treści publikowane na ulotkach, plakatach oraz materiałach promocyjnych.

Jak ważne teksty reklamowe?!

jak ważne są teksty reklamowe w pozycjonowaniu firmy

To właśnie tekst reklamowy decyduje o zdobyciu nowego konsumenta. Grafika, animacja i efekty specjalne przykują wzrok, zainteresują, lecz nie poinformują o towarach i aktywności firmy. Zbyt bogata grafika i animacja odciągną czytelnika od treści oraz rozproszą jego uwagę. Dobry tekst jest napisany w tonie pozytywnym, zawiera odpowiednie wyrazy i frazy, jest stworzony w stylu perswazyjnym.

Skuteczny tekst reklamowy jest interesujący (nawet, gdy firma nie jest ogromnie interesująca, to dobry copywriter stworzy o niej wciągającą historię), pouczający, źródłem informacji o przedsiębiorstwie a czasami nawet zabawny. Ludzie cenią, gdy firmy posiadają pewien dystans do siebie i potrafią śmiać się z samych siebie. Śmiertelna powaga jest nudna i odstręcza, a nie zaciekawia.

Takie jest moje zdanie, a co Wy o tym myślicie? 🙂

Podziel się z innymi 🙂

2 Komentarze

  1. Prawda jest taka, że dobry copywriter z kilku wierszy tekstu dostarczonego przez klienta potrafi stworzyć długi i angażujący artykuł, a dla „nudnego” produktu napisać niezwykle entuzjastyczny i interesujący opis. Jeśli chodzi o teksty reklamowe, to jest to wyższa szkoła jazdy, ponieważ tutaj dochodzi też aspekt psychologiczny, wywieranie wpływu na klienta itd. Są jednak pewne, wysoce skuteczne triki 🙂

  2. Dokładnie, świetnie to ujęłaś. Na pewno przydatny jest brief Copywritera – mi często pozwala lepiej spojrzeć na konkretny produkt / usługę, jak i klientów, ich oczekiwania, potrzeby itp. Mój brief składa się z 15 pytań, na które odpowiada klient zamawiający tekst 🙂

Pozostaw komentarz

Theme by Anders Norén