Skuteczny wpływ na pozycjonowanie stron www ma również reklama w mapach Google. To zachęciło wielu właścicieli firm, przedsiębiorstw i sklepów do założenia konta Google Firma. Dzięki niemu jest przecież możliwość zarządzania wizytówką, którą założyliśmy w Google Maps. Od 12 czerwca 2017 roku pojawiła się jednak pewna nowość, a mianowicie strona www w Google Firma czyli możliwość przygotowania strony publicznej w Google, na podstawie każdej wizytówki, do której posiadamy prawo.

Proces tworzenia takiej strony dzieje się w sposób półautomatyczny, co ukazuję Wam na zdjęciach poniżej.

Strona www w Google Firma – jak zacząć?

Na początek wystarczy zalogować się na konto Google Firma. Następnie przechodzimy poniżej do naszych wizytówek w Google Maps i klikamy w tą odpowiednią. Poniżej widzimy, jak w lewym menu pojawia się opcja „Strona internetowa”. Klikamy w tą pozycję.

Następnie mamy możliwość przygotowania strony w oparciu o dostępne motywy, dodane opisy, zdjęcia i podstawowe ustawienia. Od razu na podglądzie widzimy, jak wygląda nasza strona. Na samej górze po lewej stronie dostępna jest nazwa wizytówki, po prawej stronie link do wyznaczenia trasy i numer telefonu. Następnie na środku ustawiane jest główne zdjęcie strony i odpowiednio zachęcający tekst reklamowy. Tekst na stronie ustawiamy dzięki opcji „EDYTUJ”. Więcej o niej poniżej.

strona www w google firma, copywriterexpert.pl, copywriting i pozycjonowanie strony www, artykuły sponsorowane

W opcji „Edytuj” określamy nagłówek, opis, nagłówek podsumowania i tekst główny podsumowania. Jest tutaj możliwość zastosowania odpowiednich słów i fraz kluczowych, co skutecznie wpływa na wskaźnik SEO. Sam tekst główny podsumowania pozwala na dokładne ukazanie oferty naszej firmy, jej produktów i usług. Dodatkowo jest możliwość formatowania tekstu i linkowania słów kluczowych, co warto wykorzystać w ramach pozycjonowania głównej strony firmowej i jej podstron.

Gdy już przygotowaliśmy naszą stronę to po prawej stronie pojawia się opcja „OPUBLIKUJ” i po jej kliknięciu wprowadzamy nazwę strony. Zaznaczamy  jeszcze czy chcemy, aby taka strona www była zawsze dostępna w wynikach wyszukiwania Google Maps dla internautów, czyli w naszej wizytówce, zamiast naszej standardowej strony www. Ja zrezygnowałem z tej opcji, ponieważ chcę, aby Klienci trafiali na moją stronę firmową, która o wiele lepiej przedstawia im moje produkty i usługi. Musimy więc zdecydować, która opcja odpowiada nam bardziej.

Strona publiczna w Google Firma to nowość, którą warto wypróbować. Dzięki niej mamy możliwość zadbać o skuteczne pozycjonowanie swojej strony firmowej czy sklepu internetowego. Wystarczy spróbować!

Strona www w Google firma to tanie pozycjonowanie strony www i copywriting

Na koniec:

Zachęcam do obserwowania bloga o copywritingu, seo i pozycjonowaniu stron www

Zachęcam Was do obserwowania bloga. Zapisujecie się po prawej stronie 🙂 Obserwujcie także mój kanał na YT. Do usłyszenia!

Podziel się z innymi 🙂