W systemach B2B producenci, dystrybutorzy, hurtownicy i właściciele sklepów internetowych udostępniają swoim kontrahentom odpowiedni panel klienta. Przechodzą do niego po utworzeniu konta i zalogowaniu się. Dzięki niemu uzyskują dostęp do odpowiednich informacji.

Rodzaj takich informacji i ich poziom jest przede wszystkim zależny od stopnia współpracy z partnerem bądź klientem. Oznacza to, że każdy panel klienta jest przygotowana indywidualnie. Przez to klienci i kontrahenci czują się wyróżnieni za długotrwałą współpracę bądź za duże zlecenia.

Taki panel klienta wchodzi jeszcze w pewien zakres strategii marketingowej e-commerce. Ma tym bardziej zachęcać klientów i kontrahentów, aby nadal współpracowali, jak i decydowali się na kolejne zamówienia.

Sekcje w panelu klienta B2B:

zasady b2b, business to business, pozycjonowanie stron www, copywriterexpert, teksty, artykuły

a) zamówienia,

b) płatności i zobowiązania,

c) faktury,

d) kredyt,

e) reklamacje.

Dzięki tak przygotowanemu panelowi klientom i partnerom o wiele łatwiej jest realizować zamówienia i uzyskiwać aktualne informacje o ich statusie. Dodatkowo mają oni możliwość pobierania dokumentów. Tym samym redukują oni czas, który wcześniej musieli poświęcać na samodzielne wprowadzanie zamówień do swoich systemów magazynowo-księgowych.

W panelu klienta pojawia się również moduł o nazwie Newsletter. Stanowi on informację o aktualnych promocjach, produktach i zmianach, które zostały wprowadzone w asortymencie.

Z takich udogodnień korzystamy na każdej platformie B2B, która jest dostępna w sieci. To sprawia, że Panel klienta działa przez cały czas. W każdym momencie mają oni możliwość zdecydowania się na zamówienie interesujących ich pozycji oraz produktów.

B2B dla firm

b2b dla firm, business to business, copywriter, teksty, artykuły, pozycjonowanie stron www

Firmy i przedsiębiorstwa decydują się na wdrożenie sprzedaży B2B przede wszystkim w celu ograniczenia kosztów prowadzonej działalności. W drugiej kolejności cenią sobie fakt, że platforma B2B umożliwia im zwiększenie sprzedaży i docieranie do nowych potencjalnych kontrahentów.

Zamówienia hurtowe oscylują w kilkudziesięciu pozycjach produktów. Przyjęcie takiego zamówienia telefonicznie okazuje się sporym utrudnienie. Dzięki systemom B2B udaje się zaoszczędzić czas na obsługę klienta, a zarazem wyeliminować wszelkie pomyłki w realizacji zleceń.

3 Zasady B2B:

  1. System B2B ma służyć nie tylko firmie, ale również naszym kontrahentom, partnerom.

Oznacza to, że projektując platformę b2b należy zdecydować się na usprawnienia dla obu stron. Dzięki temu klienci częściej i chętniej zdecydują się produkty z nowego systemu.

  1. Pamiętaj o E-commerce.

Kiedy wdrażamy B2B do życia to zawsze należy pamiętać o możliwościach handlu internetowego. Często sklepom internetowym trudno jest zdobyć aktualne informacje o towarach, które zapewnia dostawca. Poprzez systemy b2b szybko się to zmienia, ponieważ takie i inne informacje o produktach pojawiają się po API bądź na podstawie pliku XML lub CSV.

  1. Promocje i rabaty.

Nasi stali kontrahenci powinni zostać docenieni za regularne zamówienia produktów, na które się decydują. To pozwoli nam zachęcić ich do współpracy na dalsze lata. Świetnym pomysłem jest zastosowanie wybranych promocji i rabatów, które zostaną stworzone dla każdego kontrahenta indywidualnie. Dodatkowo takie informacje będą dostępne dopiero po ich zalogowaniu się do systemu.

Podziel się z innymi 🙂